-0.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Asociațiile de proprietari din Sibiu, chemate la Primăria Sibiu pentru depunerea dosarelor de reabilitare termică cu finanțare europeană

Cele mai citite

Blocurile din Sibiu pot fi reabilitate termic, dacă asociațiile de proprietari depun dosare pentru finanțare la Primăria Sibiu, care, la rândul ei, poate accesa fonduri europene în acest scop, însă termenele sunt foarte scurte, iar fondurile limitate.

Administrația sibiană invită proprietarii de apartamente din blocurile sibiene să depună dosare pentru a obține finanțarea din fonduri europene a reabilitării termice a blocurilor, prin intermediul PNRR.
„Primăria Municipiului Sibiu poate solicita finanțare nerambursabilă din fonduri europene pentru reabilitarea termică a blocurilor din Sibiu în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 5 – Valul renovării. Pentru a accesa aceste fonduri este necesară încheierea unui parteneriat cu Asociațiile de proprietari interesate.”, explică Primăria Sibiu.
Pentru a accesa aceste fonduri, cererile de finanțare trebuie depuse până pe 25 februarie, un „termen strâns”, după cum apreciază primăria. Motivul este dat de faptul că Ghidul de finanțare pentru această axă a fost publicat de către Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice si Administrației spre consultare doar săptămâna trecută. Programul prevede ca dosarele să fie depuse de către primării în perioada 1 aprilie – 30 mai 2022.
„Este o perioadă foarte scurtă în care Primăria Sibiu trebuie să contracteze și să realizeze auditul energetic și expertiza tehnică pentru fiecare clădire, documentații ample și obligatorii” mai explică primăria.
Primăria Sibiu mai precizează că fondurile pe această axă sunt limitate, fiind astfel esențial ca Sibiul să depună dosarele cât mai repede.
„Pentru a crește șansele de a obține finanțare, rugăm Asociațiile de proprietari din Sibiu să depună toate eforturile pentru încadrarea în acest termen. Primăria Sibiu va primi dosare și după această dată, iar în măsura în care mai sunt disponibile fonduri și este posibilă realizarea auditului energetic și a expertizei tehnice în termenul înaintat de Minister, și acestea vor fi transmise pentru solicitarea finanțării”, se arată în anunțul Primăriei Sibiu.
Este foarte important de reținut că această finanțare nu prevede nicio contribuție financiară pentru Asociațiile de proprietari sau membrii acestora, deoarce fondurile europene nerambursabile vor acoperi toate cheltuielile pentru lucrările eligibile.
Mai mult decât atât, în acest program pot intra și clădirile multifamiliale istorice sau situate în zonă istorică, cu condiția ca proprietarii să fie constituiți în Asociații de Proprietari. În plus, în cazul clădirilor clasificate cu risc seismic clasa I sau II se vor putea finanța inclusiv lucrări de consolidare în limita a 500 de Euro/mp. De asemenea, se vor finanța inclusiv lucrări de îmbunătățire a securității la incendiu și lucrări pentru păstrarea calității arhitecturale a acestor imobile, în limita a încă 500 Euro/mp.
Scopul principal al proiectului este acela de a crește eficiența energetică a imobilelor, fiind obligatorie scăderea necesarului de energie pentru încălzire cu minim 50%, precum  și o reducerea consumului total de energie și a emisiilor CO2 cu minim 30%.
Condiții pentru blocuri pentru a fi incluse în program

  • Clădirea de blocuri trebuie să fie construită înainte de anul 2000
  • Se poate obține finanțare doar pentru întregul bloc, nu pentru o scară sau o parte din bloc
  • Minim 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente trebuie să fie de acord cu lucrările.
  • Pentru lucrările care presupun intervenții în interiorul apartamentelor (la balcoane sau ferestre) este necesar acordul tuturor proprietarilor apartamentelor respective.
  • Este, de asemenea, necesar acordul tuturor proprietarilor persoane juridice sau instituții publice, precum și al proprietarilor pentru spațiile cu altă destinație decât locuință. Dacă blocul a fost construit cu spații comerciale/ cu altă destinație decât cea de locuință la parter, iar proprietarii acestora nu sunt de acord cu lucrările de intervenție prevăzute prin proiect, proiectul se poate realiza excluzând aceste spații.

Lucrări ce se pot realiza cu fondurile nerambursabile

  • Izolarea termică a fațadei. Dacă au fost realizate lucrări de izolare termică parțială a fațadei fără autorizație de construire, acestea vor trebui demolate pe cheltuiala proprietarilor, urmând ca lucrările de refacere să fie incluse în proiect.
  • Termoizolarea planșeului peste ultimul nivel, reabilitarea șarpantei, precum și repararea șarpantei în cazul podurilor neîncălzite și înlocuirea învelitorii cu o soluție alternativă. Dacă blocul are acoperiș realizat fără autorizație de construire, proprietarii trebuie să își asume intrarea în legalitate sau demolarea acestuia cel târziu la data recepției la terminarea lucrărilor.
  • Închiderea balcoanelor și/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă. Dacă balcoanele au fost închise fără autorizație și sunt neconforme din punct de vedere energetic atunci acestea vor trebui demolate de proprietari.
  • Izolarea termică a planșeului peste subsol
  • Înlocuirea corpurilor de iluminat și a instalației de iluminat din scara blocului.
  • Repararea/refacerea canalelor de ventilație din apartamente în scopul menținerii/realizării ventilării naturale a spațiilor ocupate;
  • Montarea unor elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele, rulouri etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă.
  • Repararea trotuarelor de lângă bloc, pentru a elimina infiltrațiile.
  • Repararea/construirea acoperișului tip terasă/șarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare și evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip șarpantă.
  • Repararea elementelor de construcție ale fațadei care prezintă potențial pericol de desprindere și/sau afectează funcționalitatea clădirii;
  • Înlocuirea/modernizarea lifturilor
  • Reabilitarea/ modernizarea instalației electrice în părțile comune (scări, subsol)
  • Instalarea de stații de încărcare pentru autoturisme electrice

După depunerea solicitărilor de către Asociații, Primăria Sibiu va contracta realizarea auditului energetic si a expertizei tehnice, documentații tehnice necesare pentru depunerea cererii de finanțare. Dacă se obține finanțarea, Primăria Sibiu va derula achizițiile și va contracta atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor.
Informațiile detaliate referitoare la condiții, alcătuirea dosarelor și tipurile de lucrări finanțate sunt disponibile și pe site-ul sibiu.ro, pe butonul dedicat Asociațiilor de proprietari: https://sibiu.ro/primaria/asociatii_proprietari2
 

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect