17.9 C
Sibiu
sâmbătă, iulie 27, 2024

Investiție majoră în nordul orașului. Calea Șurii Mari costă 40 milioane de lei

Publicitate

Cele mai citite

Aleșii municipali au adoptat, astăzi, în ședința ordinară a Consiliului Local, proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Modernizare și extindere Calea Șurii Mari”. Valoarea totală a investiției se ridică la 40.129.186,27 lei cu TVA. 

Urmare a dezvoltării Municipiului Sibiu şi a industrializării puternice, s-a ajuns la creşterea populaţiei urbane, la dezvoltări imobiliare și la supraaglomerarea drumurilor, la creşterea traficului auto şi pietonal. Acestora li se adaugă degradarea accentuată a infrastructurii şi suprastructurii rutiere, ceea ce obligă municipalitatea să găsească soluţii viabile pentru fluidizarea traficului. Și acesta, prin îmbunătăţirea transportului în comun, viabilizarea şi repararea căilor de acces şi mărirea capacităţii străzilor colectoare.

O situaţie similară celor prezentate se regăseşte şi în zona Calea Şurii Mari, amplasată în zona de Nord a Municipiului Sibiu. “În această zonă se desfăşoară un trafic auto, velo şi pietonal în creştere, ceea ce determină municipalitatea la găsirea unor soluţii viabile pentru fluidizarea acestuia, îmbunătăţirea infrastructurii de transport, modernizarea şi reabilitarea căilor de acces. Strada propusă pentru modernizare este situată în cartierul Gara Mică, după pasajul superior peste calea ferată şi face le gătura între intrarea în oraş dinspre Municipiul Mediaş, autostradă şi centrul oraşului.

Această zonă are o importanţă majoră în ceea ce priveşte realizarea legăturilor între autostradă, cartiere rezidenţiale, zone comerciale şi centrul oraşului. Traficul, la orele de începere a activităţii şi la orele după amiezii, devine aglomerat, creând blocaje şi stagnarea coloanelor de maşini. Pe o mare parte din amplasament nu există trotuare sau facilităţi pentru traficul pietonal şi nu există pistă de biciclete.

Publicitate

De asemenea, în prezent nu există reţea de canalizare pluvială, iar pe un tronson sunt amenajate şanţuri deschise; infrastructura iluminatului public este învechită, nu există reţea de cablaj metropolitan. În cadrul investiţiei, pe lângă modernizarea străzii, sunt propuse lucrări de realizare a iluminatului public, reabilitare a reţelei de cablaj metropolitan şi a reţelelor de apă şi canalizare, amenajare spaţii verzi”, se arată în raportul întocmit de funcționarii Primăriei Sibiu, din subordinea primarului Astrid Fodor.

Investiție în pas cu dezvoltarea economică a nordului orașului Sibiu

În acest context, se impune modernizarea Căii Şurii Mari, pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la centrul comercial şi pasajul superior Gara Mică. Realizarea investiţiei va asigura creşterea standardului de viaţă al populaţiei prin asigurarea unei infrastructuri adecvate pentru trafic auto, pietonal, de biciclete şi reabilitarea reţelelor tehnico-edilitare.

Tronsonul de strada care va fi modernizat este un obiectiv important, care contribuie la fluidizarea traficului, îmbunătăţirea siguranţei în trafic prin reglementarea circulaţiei auto, velo şi pietonale, un aport considerabil la reducerea emisiilor de C02 şi asigurarea condiţiilor optime pentru creşterea confortului şi a calităţii vieţii.

Pe termen mediu şi lung, modernizarea străzii şi echiparea corespunzătoare din punct de vedere edilitar va avea un impact major în dezvoltarea economico-socială a municipiului, prin sporirea gradului de atractivitate a zonei, creşterea siguranţei circulaţiei în raport cu situaţia existentă şi dezvoltarea Municipiului din punct de vedere urbanistic şi al infrastructurii rutiere. În cadrul indicatorilor tehnico-economici este prevăzută valoarea estimativă a investiţiei, fără includerea sensului giratoriu din dreptul viitorului magazin Selgros (inclusiv reţelele pe acest sector).

Date tehnice

Suprafaţa părţii carosabile asfaltate: 18650 mp;

Suprafaţa trotuarelor: 2675 mp;

Suprafaţa trotuarelor ranforsate: 3175mp;

Suprafaţa pistei pentru biciclişti: 2925mp;

Suprafaţa spaţiilor verzi: 5000mp;

Suprafaţa amenajată pârâu Hamba: 2700mp;

Locuri de parcare amenajate: 57 locuri;

Staţii de autobuz amenajate: 2 staţii ;

Lungimea totală amenajată a străzii : 968.18m;

Lăţimea părţii carosabile: 10.50m – 14.00m;

Lăţimea trotuarelor: minim 1 m; 

Lăţimea pistei pentru biciclişti: 1.50 – 3.00m.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Marius Măldărășanu despre o posibilă demitere: Asta e soarta antrenorului, nu am ce face

FC Hermannstadt a făcut un pas greșit pe teren propriu, vineri seara, 1-1 cu nou promovata Unirea Slobozia.A fost...

Publicitate

Cele mai citite

Aleșii municipali au adoptat, astăzi, în ședința ordinară a Consiliului Local, proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Modernizare și extindere Calea Șurii Mari”. Valoarea totală a investiției se ridică la 40.129.186,27 lei cu TVA. 

Urmare a dezvoltării Municipiului Sibiu şi a industrializării puternice, s-a ajuns la creşterea populaţiei urbane, la dezvoltări imobiliare și la supraaglomerarea drumurilor, la creşterea traficului auto şi pietonal. Acestora li se adaugă degradarea accentuată a infrastructurii şi suprastructurii rutiere, ceea ce obligă municipalitatea să găsească soluţii viabile pentru fluidizarea traficului. Și acesta, prin îmbunătăţirea transportului în comun, viabilizarea şi repararea căilor de acces şi mărirea capacităţii străzilor colectoare.

O situaţie similară celor prezentate se regăseşte şi în zona Calea Şurii Mari, amplasată în zona de Nord a Municipiului Sibiu. “În această zonă se desfăşoară un trafic auto, velo şi pietonal în creştere, ceea ce determină municipalitatea la găsirea unor soluţii viabile pentru fluidizarea acestuia, îmbunătăţirea infrastructurii de transport, modernizarea şi reabilitarea căilor de acces. Strada propusă pentru modernizare este situată în cartierul Gara Mică, după pasajul superior peste calea ferată şi face le gătura între intrarea în oraş dinspre Municipiul Mediaş, autostradă şi centrul oraşului.

Această zonă are o importanţă majoră în ceea ce priveşte realizarea legăturilor între autostradă, cartiere rezidenţiale, zone comerciale şi centrul oraşului. Traficul, la orele de începere a activităţii şi la orele după amiezii, devine aglomerat, creând blocaje şi stagnarea coloanelor de maşini. Pe o mare parte din amplasament nu există trotuare sau facilităţi pentru traficul pietonal şi nu există pistă de biciclete.

De asemenea, în prezent nu există reţea de canalizare pluvială, iar pe un tronson sunt amenajate şanţuri deschise; infrastructura iluminatului public este învechită, nu există reţea de cablaj metropolitan. În cadrul investiţiei, pe lângă modernizarea străzii, sunt propuse lucrări de realizare a iluminatului public, reabilitare a reţelei de cablaj metropolitan şi a reţelelor de apă şi canalizare, amenajare spaţii verzi”, se arată în raportul întocmit de funcționarii Primăriei Sibiu, din subordinea primarului Astrid Fodor.

Investiție în pas cu dezvoltarea economică a nordului orașului Sibiu

În acest context, se impune modernizarea Căii Şurii Mari, pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la centrul comercial şi pasajul superior Gara Mică. Realizarea investiţiei va asigura creşterea standardului de viaţă al populaţiei prin asigurarea unei infrastructuri adecvate pentru trafic auto, pietonal, de biciclete şi reabilitarea reţelelor tehnico-edilitare.

Tronsonul de strada care va fi modernizat este un obiectiv important, care contribuie la fluidizarea traficului, îmbunătăţirea siguranţei în trafic prin reglementarea circulaţiei auto, velo şi pietonale, un aport considerabil la reducerea emisiilor de C02 şi asigurarea condiţiilor optime pentru creşterea confortului şi a calităţii vieţii.

Pe termen mediu şi lung, modernizarea străzii şi echiparea corespunzătoare din punct de vedere edilitar va avea un impact major în dezvoltarea economico-socială a municipiului, prin sporirea gradului de atractivitate a zonei, creşterea siguranţei circulaţiei în raport cu situaţia existentă şi dezvoltarea Municipiului din punct de vedere urbanistic şi al infrastructurii rutiere. În cadrul indicatorilor tehnico-economici este prevăzută valoarea estimativă a investiţiei, fără includerea sensului giratoriu din dreptul viitorului magazin Selgros (inclusiv reţelele pe acest sector).

Date tehnice

Suprafaţa părţii carosabile asfaltate: 18650 mp;

Suprafaţa trotuarelor: 2675 mp;

Suprafaţa trotuarelor ranforsate: 3175mp;

Suprafaţa pistei pentru biciclişti: 2925mp;

Suprafaţa spaţiilor verzi: 5000mp;

Suprafaţa amenajată pârâu Hamba: 2700mp;

Locuri de parcare amenajate: 57 locuri;

Staţii de autobuz amenajate: 2 staţii ;

Lungimea totală amenajată a străzii : 968.18m;

Lăţimea părţii carosabile: 10.50m – 14.00m;

Lăţimea trotuarelor: minim 1 m; 

Lăţimea pistei pentru biciclişti: 1.50 – 3.00m.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Marius Măldărășanu despre o posibilă demitere: Asta e soarta antrenorului, nu am ce face

FC Hermannstadt a făcut un pas greșit pe teren propriu, vineri seara, 1-1 cu nou promovata Unirea Slobozia.A fost...

Știri pe același subiect