Sediul Consiliului Județean din strada General Magheru devine, din luna luna martie, șantier. Pentru aproape un an de zile, clădirea celei mai importante instituții a județului va intra în lucrări de renovare și eficientizare energetică, cu finanțare din fonduri europene, prin PNRR. În aceste condiții, conducerea instituției a căutat soluții pentru găsirea unui spațiu adecvat, însă Consiliul Județean și cele peste 20 de instituții din subordinea instituției fie nu dețin niciun spațiu generos pe care să-l folosească gratis, fie conducerea CJ nu și-a dat interesul să-l caute îndeaproape.
250.000 lei pe an
Astfel, acum, Consiliul Județean trebuie să scoată 250.000 lei/an din bugetul instituției pentru a plăti chirie pentru un spațiu de pe strada General Dragalina, adică 8 euro/mp, pentru chiria într-un imobil privat. O cheltuială programată ca urmare a lipsei de spațiu, însă cu acești bani responsabilii județului puteau face o investiție bună în infrastructură în județ. Mai mult, au cerut un spațiu gratuit de la Primăria Sibiu, însă răspunsul a fost negativ, în sensul că nu au acel spațiu ce poate fi folosit. Spațiu are Primăria Sibiu, fostul orfelinat Maria Tereza de pe str. Gladiolelor, însă de mai bine de 10 de ani zace în paragină și a devenit inutil.
Acum, acest spațiu ar fi fost unul util pentru Consiliul Județean, dacă municipalitatea ar fi făcut câteva investiții de conservare a imobilului. Dar mai bine l-au lăsat al nimănui. La fel și cu clădirea fostului liceu CFR. În loc de o bună colaborare între Primăria Sibiu și Consiliul Județean și o mai bună gestionare a imobilelor nefolosite din municipiul Sibiu, se ajunge în situația de a băga bani frumoși în buzunarul unei societăți comerciale, banii veniți din impozitele și taxele sibienilor. În ultimii 20 de ani, Consiliul Județean a renovat și construit o mulțime de imobile aparținând instituțiile sau serviciilor subordonate, iar acum nu a putut găsi un sediu provizoriu pentru un an.
Totodată, conducerea Consiliului Județen spune că prețul obținut pentru spațiul închiriat este unul economicos, în condițiile în care funcționarii instituției vor lucra foarte mult on-line, asemeni perioadei pandemiei de coronavirus. Deci, cheltuielile puteau fi mult mai mari. Să nu punem la socoteală că oferte de închiriere primite de CJ au fost și de 12, 15 și 18 euro/mp.
Activitatea Consiliului Județean se va împărți în 3 zone
Soluția găsită este una de compromis, având în vedere că instituția județului va utiliza 3 locații diferite. Prima și cea mai importantă este un spațiu închiriat de la o societate comercială pe str. General Dragalina. Acolo se vor muta din martie conducerea Consiliului Județean și mare parte din aparatul de specialitate al CJ. Urmează apoi mutarea activității arhitectului-șef al județului și a Resurselor Umane la Biblioteca Județeană ASTRA. Arhiva și alte servicii conexe vor fi găzduite în acest an de către CNM ASTRA.
Să nu uităm că în urmă cu 20 de ani, corpul nou al Bibliotecii ASTRA trebuia să fie noul sediu al Consiliului Județean, din cauza problemelor juridice cu actualul sediu din str. Gen. Magheru, iar împreună cu Prefectura ar fi trebuit să formeze un palat administrativ, idee vehiculată în perioada în care Nicolae Nan și Eftimie Costeiu conduceau instituția județului. A venit Martin Bottesch președinte și a hotărât ca noul sediu al CJ să devină bibliotecă, iar în curtea Consiliului Județean a construit o nouă sală de ședințe și birouri conexe, rezolvându-se problemele cu litigiile pentru clădirea care în urmă cu mai bine de 100 de ani găzduia banca autro-ungară.
Așadar, activitatea Consiliului Județean se va împărți în 3 zone distincte ale orașului. Să vedem cum vor fi puși să alerge sibienii care vor avea probleme de rezolvat la Consiliul Județean și cum vor face naveta între Biblioteca ASTRA și str. General Dragalina.