3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Dezvoltarea aeroportului Sibiu, din nou în dezbatere. Transformare radicală a zonei de vest a orașului

Cele mai citite

Consiliul Județean reia discuțiile pe tema concesiunii terenului de lângă Aeroportul Sibiu, după ce a publicat și propunerile de concesiune/dezvoltare a aeroportului. Sunt trei companii care au trimis propuneri forului județean, însă decizia va aparține, în cele din urmă, consilierilor.
Terenul din jurul Aeroportului Sibiu ar putea deveni cel mai modern cartier din oraș, dacă propunerile investitorilor s-ar concretiza, într-un fel sau altul, însă în acest moment planurile Consiliului Județean prevăd doar o concesiune parțială, a terenului de lângă aeroport. A fost realizat un studiu de oportunitate pentru un teren de aproape 3 hectare, pe care s-a aflat baza de elicoptere și care astăzi stă în paragină. Numai că proiectul de hotărâre pentru aprobarea studiului n-a fost votat încă de consilieri.
Primăria Sibiu a fost invitată la discuții pe margine propunerilor de dezvoltare a zonei aeroportului, chiar dacă terenul aparține județului, prin Consiliul Județean. “Mi se pare normal ca înainte de a face un pas, toată lumea care este implicată să fie prezentă”, ne-a declarat Daniela Cîmpean. “Am invitat Primăria Sibiu și consilierii locali, am chemat administrația aeroportului, camerele de comerț și industrie, inclusiv cele germane, franceze și așa mai departe. Voi merge mai departe cu studiul de oportunitate, în funcție de discuțiile de astăzi”, ne mai spus președinta CJ. “Mâine vreau să-l introduc pe ordinea de zi a ședinței din 21 noiembrie”.
Trei proiecte îndrăznețe au fost trimise Consiliului Județean, iar dezbaterile pe acest subiect continuă, deoarece există o opoziție destul de dură, din partea unei părți a publicului, la ideea de concesionare a unei părți din terenul aeroportului sau chiar a aeroportului în sine. Pe de altă parte, oportunitatea extinderii și modernizării zonei trebuie luată în considerare de administrațiile orașului și cea a județului, inclusiv în contextul unei viitoare concurențe a Aeroportului Brașov. O dezvoltare a zonei cu investiții private ar fi cea mai fericită soluție, din aproape toate punctele de vedere. Cu un proiect bine implementat, Sibiul s-ar putea transforma într-un centru comercial puternic în regiune.
SKY Capital
Cel mai amplu proiect propus CJ este cel al celor de la Sky Capital, care vin cu o ofertă de 358 milioane de euro investiție și estimează venituri de 70 de milioane de euro pentru Consiliul Județean, precum și 4.000 de locuri de muncă. Suma calculată include, de fapt, și investițiile concesionarului, și fondurile europene pe care le-ar putea atrage zona, și investițiile indirecte ale unor potențiale parteneri. Dar sunt estimate 208 milioane de euro investiții directe în aeroport, restul de 150 milioane fiind dedicați zonei comerciale adiacente, cu birouri și hoteluri. Proiectul susține că traficul de pasageri pe Aerorportul Sibiu ar putea ajunge la 3 milioane de pasageri pe an, de la circa 700.000 cât au fost înregistrați anul trecut. Problema este că proiectul este unul extins, care nu urmărește doar terenul de 3.000 de metri al CJ, ci întreg aeroporul, inclusiv administrarea acestuia.

Dezvoltarea infrastructurii din zona aeroportului, în viziunea celor de la Sky Capital, presupune o stație intermodală, lărgirea drumului de legătură cu autostrada, o modernizare a sensului giratoriu de la intrarea în oraș, modernizarea legăturii feroviare (tren urban) care va conecta gara de stația intermodală, un pasaj subteran de acces auto dinspre oraș în aeroport, o legătură feroviară cu zona cargo și o legătură rutieră către aceeași zonă de marfă a aeroportului, care va fi și ea dezvoltată.
Aeroportul propriu-zis ar urma să sufere un întreg proces de modernizare și extindere, cu noi căi de rulare, noi terminale de pasageri, centru de afaceri și conferințe, hub  IT&C, hoteluri, alte servicii conexe, inclusiv parcare extinsă, precum și o nouă zonă cargo.

Sky Capital este un proiect al unei companii numite South Development Group, însă nu este foarte clar cine deține această companie. Ea a stat la originea unui anunț referitor la proiectul unui aeroport privat din județul Giurgiu, care ar relua mai vechiul proiect al unui aeroport situat în sudul Bucureștilor.
JBC Eden
Proiectul JBC Eden urmărește doar concesiunea celor aproape 30.000 de metri pătrați de teren pe care Consiliul Județean îi deține lângă aeroport, pentru dezvoltarea unei baze aeronautice și hub logistic, cu spații de hangarare, terminal cargo, baza de mentenanță, dar și reprezentanță pentru compania Textron Aviation. Mai este proiectat un hotel cu sală de conferință.
JBC EDEN este o companie dețintă de Caroline și Julius Heinrich Selea, cu sediul în Rașov, având ca principal ociect de activitate importul și distribuția de cafea. Compania a investit în mai multe spații de birouri și logistice în județul Sibiu.
Investiția planificată de JBC Eden este de 7 – 10 milioane de euro.
CEETRUS
O a treia propunere este făcută de CEETRUS, un dezvoltator imobiliar care are 23 de centre comerciale din România, inclusiv un mic parc comercial în Brașov, Coresi Shopping Resort, pe care îl propune sibienilor ca model de dezvoltare pentru zona aeroportului. CEETRUS este fostul Immochan, divizia de investiții imobiliare a Auchan, care operează în Sibiu magazinul și galeriile comerciale din cadrul Sibiu Shopping City.
Investiția propusă de CEETRUS prevede construirea mai multor clădiri, care să integreze aeroportul: shopping mall și bus terminal, centru de expoziții și conferințe, hoteluri, centru spa, parcări și alte cclădiri ale aeroportului. Proiectul prevede și constrirea unei noi artere, care să preia traficul și să-l descarce în două giratorii, unul nou și cel existent, la intrarea în Sibiu.

În total, investiția estimată pentru masterplanul porpus la Sibiu se ridică la 57,5 milioane de euro, însă nu include investițiile indirecte și dezvoltările urbane făcute cu fonduri europene.
Propunerea celor de la CEETRUS nu ia în calcul și administrarea aeroportului.
“Consiliul Județean, plenul consiliului, va trebui să stabilească forma de concesiune”, ne-a mai explicat Daniela Câmpean. “Dacă vor vota studiul de oportunitate pentru cei 2.850 metri pătrați, voi merge mai departe cu acesta și nu se exclude o dezvoltare integrată ulterioară . Dacă vor respinge acest studiu, vor trebui să spună cu ce formă mergem mai departe”.
Consiliul Județean a scos de pe ordinea de zi a ședinței din 29 august proiectul privind concesionarea unui teren de lângă Aeroportul Sibiu. Inițiatorul Daniela Cîmpean, președinte CJ, a decis acest lucru, în urma reacțiilor publicului.
Concesionarea terenului de 2,7 hectare, pe care se află fostul hangar de elicoptere, aflat în proprietatea Consiliului Județean și în administrarea Aeroportului Sibiu este prevăzută în “Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate, a Raportului de expertiză extrajudiciară de evaluare imobiliară și a  concesionării prin licitație publică a imobilului teren și construcții aparținând domeniului public al Județului Sibiu, situat în municipiul Sibiu, strada Alba Iulia, nr. 73, înscris în CF nr. 128475 Sibiu, în suprafață de 27.267 mp”.
Evaluarea terenului, făcută de o firmă privată, a fost de 2,7 milioane de euro, iar redevența minimă, de la care ar trebui să înceapă licitația pe care CJ dorește să o deruleze, ar fi de 110.000 euro anual.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: A murit Gheorghe Vaida, antrenor de tenis de masă la Romgaz Mediaș

Antrenorul Gheorghe Vaida, care a descoperit-o pe multipla campioană Andreea Dragoman, a încetat din viață.Anunțul a fost făcut pe...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect