Consiliul Județean a reușit să crească prețurile pentru lucrările de lărgire la trei benzi a Drumului Județean 106C, astfel că în acest moment putem vorbi liniștiți despre costuri echivalente cu cele ale unei autostrăzi din zona de câmpie.
Consilierii județeni din Sibiu sunt chemați pe 7 iunie într-o ședință extraodinară, pentru a vota mai multe proiecte de hotărâri. Printre acestea se numără și actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului „Modernizarea DJ 106C Sibiu – Cisnădie, între km 1+176 – km4+350”. Acesta are o nouă creștere a valorii sale, ca urmare a unor intervenții noi. În referatul de specialitate este adus ca argument construirea unui sens giratoriu pentru viitorul Kaufland, lucrare care ar trebui să fie suportată de proprietarul terenului, cei de la OAsis. Împreună, cele două lucrări ajung la circa 3 milioane de lei.
În consecință, valoarea totală a proiectului crește substanțial:
„Art.2. Se aprobă indicatorii economici actualizați ai obiectivului de investiții „Modernizare DJ 106C Sibiu – Cisnădie, tronson cuprins între km 1+176 – km 4+350, în vederea asigurării fluidizării circulației în zonă și relocare utilități”, după cum urmează:
– valoarea totală fără TVA 21.214.335,48 lei
– din care C+M 19.497.838,25 lei
– valoarea totală cu TVA 25.087.247,69 lei
– din care C+M 23.202.427,52 lei.”
Valoarea aprobată în 2019 era de 18,7 milioane de lei, plus TVA, adică 22,33 milioane de lei.
Echivalentul acestei lucrări, care se întinde pe o distanță de circa 3,2 kilometri, la prețul care va fi votat luni, 7 iunie, de consilieri, este de aproximativ 5 milioane de euro, adică aproximativ 1,5 milioane de euro pe kilometru. Prețul este similar cu cel al unei autostrăzi consturite de la zero în zonă de câmpie, adică pe un teren comparabil cu cel din zona Cartierului Arhitecților.
Contractul de execuție a fost încheiat cu STRABAG în urmă cu mai bine de un an, însă lucrările sunt foarte întârziate, stadiul șantierului fiind în acest moment unul incipient. Lucrările au întârziat din cauza intervenției la rețelele de utilități, dar și pentru că au existat unele probleme cu exproprierile. Pe teren șantierul este destul de neîngrijit, fiind probleme serioase cu gropile și șanțurile, care afectează mașinile celor care locuiesc în zonă sau care tranzitează Cartierul Arhitecților.