4.2 C
Sibiu
marți, octombrie 15, 2024

eveniment

Marius Gîrdea, Directorul Aeroportului Internațional Sibiu: „Aeroportul Sibiu se îndreaptă în direcția corectă și există o cerere consistentă pentru serviciile noastre”

Publicitate

Cele mai citite

Interviu cu Marius Gîrdea, Directorul Aeroportului Internațional Sibiu

Cum vor contribui investițiile recente în modernizarea infrastructurii aeroportului la îmbunătățirea experienței pasagerilor și la dezvoltarea pe termen lung a Aeroportului Internațional Sibiu?

Siguranța și confortul pasagerilor noștri au fost mereu în centrul atenției la Aeroportul Internațional Sibiu. Ne dorim ca fiecare călătorie să fie o experiență plăcută și lipsită de griji, iar pentru a ne asigura că vă oferim cele mai bune servicii și că ne ridicăm la standardele internaționale, am implementat, așa cum probabil știți, un amplu proiect de modernizare a infrastructurii, realizat cu sprijinul fondurilor europene.

Publicitate

Acest proiect nu este doar despre îmbunătățiri imediate, ci este o investiție în viitorul nostru comun, în care am integrat tehnologii avansate pentru a răspunde celor mai înalte standarde. Prin aceste lucrări, ne-am propus să creăm o bază solidă pentru dezvoltarea continuă a aeroportului, asigurându-ne că suntem pregătiți să facem față provocărilor și să răspundem nevoilor în continuă schimbare ale industriei aviatice. Fiecare pas pe care îl facem în această direcție este parte dintr-o strategie pe termen lung, care urmărește să îmbunătățească nu doar infrastructura, ci și experiența generală a pasagerilor.

De exemplu, prin modernizarea echipamentelor și a facilităților, am vrut să ne asigurăm că Aeroportul Sibiu poate acomoda un număr mai mare de zboruri și pasageri, cu procese mai eficiente și mai rapide. Acest lucru nu doar că îmbunătățește confortul călătorilor, dar și contribuie la creșterea conectivității regionale, oferind mai multe opțiuni de zbor și facilitând accesul către și dinspre Sibiu.

Totodată, aceste investiții ne permit să rămânem competitivi pe piața europeană a aviației, atrăgând noi linii aeriene și consolidându-ne poziția ca un nod regional important. Este un proces continuu de evoluție și adaptare, menținut de angajamentul nostru de a oferi cele mai bune condiții pentru toți cei care aleg să călătorească prin Aeroportul Internațional Sibiu. Prin urmare, aceste investiții nu sunt doar despre prezent; ele sunt fundamentul pe care vom construi viitorul nostru, asigurând că Aeroportul Internațional Sibiu rămâne un partener de încredere pentru fiecare călător, acum și în anii care vin.

Mai mult, în viitorul apropiat, ne pregătim să demarăm procedurile de licitație pentru amenajarea noilor spații comerciale din terminal. Aceste spații vor fi create cu concepte moderne și inovatoare, menite să aducă un suflu proaspăt și energic în terminal. Ne dorim să oferim pasagerilor opțiuni variate de shopping și relaxare într-un mediu prietenos și plăcut.

Toate aceste inițiative sunt parte dintr-un proces etapizat de dezvoltare care nu doar îmbunătățește serviciile imediate, dar contribuie și la consolidarea poziției Aeroportului Internațional Sibiu ca un punct important în rețeaua europeană de aviație. Fiecare pas pe care îl facem are scopul de a face călătoriile mai plăcute și mai eficiente pentru toți pasagerii noștri, asigurând în același timp că aeroportul rămâne pregătit pentru viitorul dinamic al industriei aviatice.

„Adaptăm în permanență oferta noastră la dorințele și nevoile călătorilor”

Cu ce provocări v-ați confruntat în derularea acestui proiect?

În derularea proiectului de modernizare și extindere a Aeroportului Internațional Sibiu, ne-am confruntat cu o serie de provocări complexe, unele dintre ele fiind neprevăzute. Obiectivul general al proiectului a fost dezvoltarea infrastructurii de transport a aeroportului prin construirea și extinderea terminalului, având ca scop asigurarea unui trafic aerian extins în condiții de maximă siguranță și un grad adecvat de securitate, în conformitate cu reglementările europene și naționale în domeniul transportului aerian.

Una dintre provocările majore a fost legată de implementarea echipamentelor de securitate ultra-moderne, mai exact de detectare a explozibililor în încălțăminte. În ciuda eforturilor noastre și a respectării tuturor cerințelor legale, am întâmpinat o situație imprevizibilă din cauza lipsei cadrului procedural pentru testarea și certificarea echipamentelor SED – shoes explosive detectors la nivel european. Comisia Europeană, prin reglementările sale, a stabilit necesitatea ca aceste echipamente să dețină o certificare denumita „marcă UE” pentru a putea fi instalate și utilizate. Cu toate acestea, Conferința Europeană a Aviației Civile (ECAC), în calitate de organism tehnic responsabil cu testarea si certificarea nu a finalizat încă procedura necesară pentru testarea acestor echipamente, ceea ce face imposibilă în prezent utilizarea acestora.

Cu toate acestea, subliniez faptul ca din punct de vedere al cerințelor actuale de securitate, Aeroportul Internațional Sibiu îndeplinește integral standardele europene și naționale. În prezent, aeroportul este complet funcțional, iar echipamentele de securitate achiziționate și instalate până acum satisfac toate cerințele impuse de reglementările în vigoare. Mai mult, suntem primul aeroport regional din România care a implementat soluția inovatoare de control automat al trecerii al frontierei (Automatic Border Control – ABC). Această tehnologie avansată permite pasagerilor să treacă rapid și eficient prin punctele de control al pașapoartelor, reducând semnificativ timpul de așteptare și îmbunătățind experiența generală de călătorie. Prin implementarea ABC, ne asigurăm că oferim un nivel superior de siguranță și confort, aliniindu-ne la cele mai înalte standarde internaționale.

Un exemplu recent de imprevizibilitate în aviație îl reprezintă modificările de reglementări la nivel european privind securitatea transportului aerian. Prin proiectul de modernizare și dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, Aeroportul Internațional Sibiu a achiziționat și a început să utilizeze în luna noiembrie 2023 noile echipamente EDSCB de standard C3, oferind astfel pasagerilor posibilitatea de a călători de la Sibiu fără aplicarea restricțiilor în ceea ce privește transportul lichidelor în bagajele de mână și fără a mai fi nevoiți să scoată din bagajul de mână electronicele de dimensiuni mari.

Însă, începând cu 1 septembrie 2024, toate aeroporturile din UE care folosesc echipamente EDSCB de standard C3 trebuie să aplice măsuri temporare care limitează volumul recipientelor individuale pentru lichide, aerosoli și geluri la maximum 100 ml în bagajele de cabină.

În aviație, imprevizibilitatea este o realitate constantă, iar măsurile stricte de securitate sunt esențiale pentru a asigura o experiență de călătorie sigură și plăcută pentru toți pasagerii.

Ați realizat recent un chestionar pentru a afla ce destinații noi își doresc pasagerii Aeroportului Internațional Sibiu. Cum ați folosit aceste informații și ce destinații specifice vizați?

Rezultatele chestionarului au fost foarte valoroase și ne-au confirmat direcția în care deja lucrăm. Pasagerii noștri și-au exprimat interesul pentru destinații precum Madrid, Paris, Istanbul, Valencia, Lisabona, Atena, Dubai, Veneția, Bruxelles și Dublin. Într-o piață extrem de competitivă, suntem în contact permanent cu companiile aeriene, ocazie cu care principalele destinații promovate sunt cele enumerate anterior.

Este important să știm că rezultatele nu apar peste noapte – negocierile sunt complexe și necesită timp. Totuși, suntem dedicați să oferim pasagerilor noștri cele mai bune opțiuni de călătorie și să răspundem cât mai bine cerințelor lor. De asemenea, pentru a menține un dialog constant cu pasagerii noștri, avem un chestionar permanent disponibil pe site-ul nostru. Acest lucru ne ajută să adaptăm în permanență oferta noastră la dorințele și nevoile călătorilor.

„Suntem în permanentă discuție cu partenerii noștri pentru a diversifica și extinde opțiunile disponibile”

Cum plănuiește Aeroportul Internațional Sibiu să extindă și mai mult oferta de zboruri directe și să atragă noi linii aeriene? Cum arată anul 2024 până la acest moment?

Până la acest moment, anul 2024 reflectă indicatori promițători și pozitivi pentru Aeroportul Internațional Sibiu, o creștere de 3% față de anul 2023. Cu atât mai remarcabil având în vedere că oferta noastră de zboruri directe nu a suferit modificări față de anul trecut.

Această evoluție pozitivă subliniază nu doar potențialul nostru de dezvoltare, dar și încrederea în capacitatea noastră de a atrage în continuare pasageri și de a extinde oferta de zboruri. Este un indicator clar că Aeroportul Sibiu se îndreaptă în direcția corectă și că există o cerere consistentă pentru serviciile noastre, chiar și în contextul unei oferte de zboruri directe încă în expansiune, pe care mizăm în fața companiilor aeriene.

Un factor extrem de important este creșterea frecvențelor și a capacității alocate de grupul Lufthansa, care a contribuit semnificativ la îmbunătățirea conectivității aeroportului nostru. Aceasta extinde considerabil opțiunile de trafic de conexiune pentru pasagerii noștri, permițându-le să acceseze o rețea globală extinsă, chiar și în cazul zborurilor cu escală. Și aici aș vrea să punctez un aspect. Analizând timpii de călătorie, veți observa că durata totală necesară pentru a ajunge la destinatie utilizand un zbor direct operat de pe unul din aeroporturile din proximitate, este comparabilă cu optarea pentru zboruri cu conexiune de pe aeroportul Sibiu.

Mai mult, zborurile cu conexiune sunt în majoritatea cazurilor la fel de eficiente, convenabile și avantajoase din punct de vedere al costurilor, de cele mai multe ori tarifele practicate de operatorii de tip Full Service Carrier sunt comparabile cu ale companiilor Low Cost care oferă conexiune directă spre spre destinații populare precum Roma, Barcelona etc. În plus, sistemul Schengen, care facilitează un control de securitate unic face ca aceste zboruri să fie și mai comode. Hub-uri internaționale precum München și Viena asigură o experiență de călătorie mai fluidă, reducând timpul petrecut la escală și îmbunătățind confortul pasagerilor.

În ceea ce privește succesul charterelor, această tendință pozitivă ne motivează să explorăm noi oportunități și să negociem pentru adăugarea de noi destinații în oferta noastră pentru anul 2025. Suntem în permanentă discuție cu partenerii noștri pentru a diversifica și extinde opțiunile disponibile, având în vedere atât cererea pasagerilor, cât și tendințele din industria aviației.

În ce măsură a influențat expansiune a frecvențelor Lufthansa și numărul mai mare al charterelor în strategia dvs. de dezvoltare pentru anul 2025?

În contextul extinderii frecvențelor grupului Lufthansa și a popularității charterelor, avem câteva strategii bine definite pentru a ne dezvolta în continuare. Principalul nostru obiectiv este să consolidăm și să extindem oferta de zboruri directe. Lucrăm activ pentru a atrage noi linii aeriene și pentru a negocia rute directe către destinații strategice care răspund cerințelor pasagerilor noștri.

„Ne dorim să oferim mai multe opțiuni de călătorie”

Cum influențează deciziile companiilor aeriene de a deschide sau a suspenda rute asupra strategiilor de dezvoltare ale Aeroportului Internațional Sibiu? Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați în atragerea de noi linii aeriene și ce măsuri luați pentru a depăși aceste provocări?

Deși poate părea că nu suntem foarte vocali despre fiecare demers pe care îl facem pentru a atrage noi linii aeriene, vă asigurăm că lucrăm constant în spatele scenei. Contactăm regulat companiile aeriene și le prezentăm toate rutele care ar putea fi de interes de la Sibiu. Este important să înțelegeți că, deși noi facem toate eforturile pentru a aduce noi zboruri, decizia finală de a deschide sau a suspenda o rută este luată de companiile aeriene. Ele evaluează costurile, riscurile și potențialul fiecărei rute, iar aceste evaluări sunt independente de aeroport.

Pentru a oferi un exemplu recent, Ryanair a anunțat că va reduce capacitatea la aeroportul din Berlin cu 20% din cauza costurilor de acces extrem de ridicate. În loc să rămână la Berlin, Ryanair a ales să își mute capacitatea în alte țări europene cu taxe de aviație mai mici, cum ar fi Italia, Polonia și Spania. Aceasta a fost o reacție directă la creșterea costurilor. Este un exemplu clar de cum costurile și gestionarea pot influența deciziile companiilor aeriene.

În ceea ce ne privește, am beneficiat de un sprijin activ al autorităților locale, în special al Consiliului Județean Sibiu, care joacă un rol esențial în implementarea si asigurarea finanțării unor mecanisme eficiente pentru atragerea companiilor aeriene. Implicarea tuturor actorilor locali, de la autoritățile locale și Consiliul Județean Sibiu, până la comunitatea de afaceri, agenții de turism și cetățeni, este esențială. Fiecare parte interesată contribuie semnificativ la transformarea aeroportului într-un hub regional dinamic și competitiv.

Prin colaborarea strânsă dintre acești actori, putem dezvolta și implementa strategii eficiente pentru atragerea de companii aeriene, îmbunătățirea infrastructurii și extinderea rețelei de destinații. În plus, implicarea lor este un element pe care vrem să îl integrăm în inițiativele și proiectele care nu doar că îmbunătățesc experiența pasagerilor, dar și stimulează economia locală și regională.

În concluzie, continuăm să negociem și să căutăm cele mai bune soluții pentru a extinde oferta de zboruri și pentru a răspunde cerințelor pasagerilor noștri. Ne dorim să oferim mai multe opțiuni de călătorie și să contribuim la dezvoltarea Aeroportului Internațional Sibiu.

„Dăm tot creditul FlyLili pentru eforturile depuse”

Ce părere aveți despre compania aeriană FlyLili, care a anunțat inițial deschiderea operațiunilor spre Roma, Barcelona, Nurnberg și Stuttgart, dar a amânat lansarea până în octombrie?

Dăm tot creditul FlyLili pentru eforturile depuse și pentru intenția de a începe operațiunile de la Sibiu. Înțelegem că pentru o companie aeriană la început de drum, există adesea ajustări și provocări neprevăzute care pot influența calendarul operațional.

Pentru a face o comparație mai clară, să ne gândim la FlyLili ca la o nouă afacere care își lansează activitatea într-o piață competitivă. Imaginați-vă că FlyLili este precum un start-up care se pregătește să își deschidă prima locație într-un oraș. Chiar și cele mai promițătoare afaceri pot întâmpina întârzieri și provocări în perioada de început, deoarece își ajustează strategiile, își finalizează operațiunile interne și se adaptează la cerințele pieței.

Într-un business general, start-up-urile frecvent amână deschiderea sau ajustă planurile inițiale în funcție de diverse factori, cum ar fi resursele disponibile, feedback-ul clienților sau problemele neașteptate care apar pe parcurs. Acest lucru este parte din procesul normal de adaptare și optimizare care are loc atunci când o nouă afacere începe să funcționeze.

În mod similar, FlyLili, ca o companie aeriană nouă, se confruntă cu provocări specifice industriei aviatice, cum ar fi implementarea operațiunilor de zbor și coordonarea logisticii. Amânarea deschiderii până în octombrie este un pas pragmatic pentru a asigura că toate aspectele sunt bine puse la punct și că debutul este unul de succes.

Suntem conștienți că perioada de început poate fi provocatoare și suntem aici pentru a colabora și a sprijini compania în acest proces. Încrederea noastră în FlyLili rămâne, iar așteptările noastre sunt mari, fiindcă știm că, odată ce operațiunile vor începe, vor aduce un plus valoare în oferta de zboruri și în experiența pasagerilor noștri.

Știu că publicația dumneavoastră are mulți cititori și aș dori să le mulțumesc atât celor care ne-au vizitat, cât și celor care nu au avut încă ocazia să o facă, dar sper să fie încurajați să o facă. Acest aeroport există datorită tuturor celor care ne aleg, indiferent de circumstanțe și context. De asemenea, vreau să transmit mulțumiri tuturor celor implicați proiectul de modernizare, dar mai ales celor care au crezut în el și au colaborat pentru a-l realiza furnizând soluții la orice provocare ultimii doi ani jumătate ne-au pus în față.

CITEȘTE și: Aeroportul Sibiu își găsește culoarul de zbor spre o nouă etapă de dezvoltare – Sibiu 100

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Când ne învățăm minte? Zeci de tineri s-au electrocutat în ultimii ani pentru un selfie pe vagoane de tren sau poduri feroviare

În ultimii zece ani, 90 de persoane s-au electrocutat în zonele de cale ferată din ţară, CFR arătând că,...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect