Noul guvern se angajează să finalizeze, până în 2012, aproape 1.000 km de autostradă, din care 254 km reprezintă tronsonul Borş – Târgu Mureş din Autostrada Transilvania şi 110 km între Bucureşti şi Comarnic, şi să înceapă lucrările pentru alţi 720 de km de autostradă. De asemenea, viitorul executiv are ca obiectiv modernizarea a 5.000 de km de drumuri naţionale. Potrivit variantei intermediare a programului de guvernare, până în 2012 urmează să fie finalizată autostrada de pe coridorul IV Nădlac – Constanţa (855 km), mai puţin tronsoanele Sibiu – Piteşti (120 km) şi Comarnic – Braşov (56 km), care vor fi realizate prin concesiune până în 2013-2014. Lucrările la sectorul dintre Târgu Mureş şi Braşov (161 km) al Autostrăzii Transilvania ar urma să fie încheiate în perioada 2013-2014, în prezent termenul final de execuţie al proiectului fiind anul 2013. În domeniul transportului feroviar, programul de guvernare prevede finalizarea, până în 2009, a lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale ferată Bucureşti – Constanţa şi până în anul 2011 a tronsonului Câmpina – Braşov, reducerea termenului cu un an, de la 2013 la 2012, pentru reabilitarea secţiunii Curtici – Braşov, prin împărţirea în sectoare scurte. Taxa de utilizare a infrastructurii urmează să fie modificată prin introducerea plăţii pe vagon, faţă de plata pe tren în prezent, diferenţierea taxei în funcţie de magistrală şi tipul liniei, principală sau secundară. Pentru gările din Sibiu, Cluj, Alba Iulia, Timişoara, Iaşi, Craiova, Constanţa şi Galaţi se are în vedere inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale. (D.L.)
Noul guvern se angajează să finalizeze, până în 2012, aproape 1.000 km de autostradă, din care 254 km reprezintă tronsonul Borş – Târgu Mureş din Autostrada Transilvania şi 110 km între Bucureşti şi Comarnic, şi să înceapă lucrările pentru alţi 720 de km de autostradă. De asemenea, viitorul executiv are ca obiectiv modernizarea a 5.000 de km de drumuri naţionale. Potrivit variantei intermediare a programului de guvernare, până în 2012 urmează să fie finalizată autostrada de pe coridorul IV Nădlac – Constanţa (855 km), mai puţin tronsoanele Sibiu – Piteşti (120 km) şi Comarnic – Braşov (56 km), care vor fi realizate prin concesiune până în 2013-2014. Lucrările la sectorul dintre Târgu Mureş şi Braşov (161 km) al Autostrăzii Transilvania ar urma să fie încheiate în perioada 2013-2014, în prezent termenul final de execuţie al proiectului fiind anul 2013. În domeniul transportului feroviar, programul de guvernare prevede finalizarea, până în 2009, a lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale ferată Bucureşti – Constanţa şi până în anul 2011 a tronsonului Câmpina – Braşov, reducerea termenului cu un an, de la 2013 la 2012, pentru reabilitarea secţiunii Curtici – Braşov, prin împărţirea în sectoare scurte. Taxa de utilizare a infrastructurii urmează să fie modificată prin introducerea plăţii pe vagon, faţă de plata pe tren în prezent, diferenţierea taxei în funcţie de magistrală şi tipul liniei, principală sau secundară. Pentru gările din Sibiu, Cluj, Alba Iulia, Timişoara, Iaşi, Craiova, Constanţa şi Galaţi se are în vedere inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale. (D.L.)