-2.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Reabilitarea Podului Maria Tereza (Podul de Piatră) înaintează cu greu. Primăria licitează încă o dată serviciile de proiectare

Cele mai citite

Podul Maria Tereza, care lega cândva strada Ocnei de strada Gladiolelor, mai are de așteptat până își va recăpăta frumusețea de altădată. Proiectul Primăriei Sibiu, demarat în urmă cu trei ani, care are ca scop repararea acestui pod, a ajuns la a doua încercare de licitație pentru proiectare. Abia apoi urmează reparațiile.

Primăria Sibiu a scos la licitație, pentru suma de 143.695 de lei, servicii de proiectare pentru proiectul „Reparație capitală Pod Strada Gladiolelor (Maria Tereza)”. Proiectanții ar trebui să predea proiectul cu detalii de execuție la trei luni de la semnarea contractului. Data de deschidere a ofertelor este pe 26 aprilie, adică peste numai 10 zile. Asta înseamnă că la finalul verii, august septembrie, Primăria Sibiu va putea să înceapă licitația pentru serviciile de reparații propriu-zise. Cu puțin noroc, Sibiul ar putea să-și recapete Podul Maria Tereza la adevărata sa strălucire abia în 2022, dar asta numai dacă licitația va avea succes. Primăria a mai lansat o dată această licitație, în decembrie 2020, însă ea a fost anulată, deoarece nicio companie nu a depus vreo ofertă. Față de prima încercare, prețul estimat de primărie a rămas neschimbat, la fel și condițiile de participare.

Podul Maria Tereza este cel mai vechi pod din Sibiu, la acest moment, și este afectat atât de traficul mașinilor cu tonaj mare, care nu respectă restricțiile de circulație în vigoare, dar și de salciile care au crescut și au acoperit aproape complet detaliile podului.

Potrivit istoricului Răzvan Pop, podul a fost inaugurat în 24 octombrie 1864 și făcea legătura între poarta Ocnei (cetatea medievală) şi cartierul Terezian. Este primul pod de peste Cibin din interiorul oraşului construit din alt material, piatră, decât lemnul folosit până la acel moment. Se pare că în forma actuală a fost adus la 1908.

Podul are o lungime totală de 41,8 metri, are două deschideri și o lățime de 10 metri. Calea de rulare este realizată din caroiaj de piatră cubică pe umplutura realizată peste bolțile de piatră.

Administrația sibiană a încercat să recupereze și porțiunea de stradă (prelungirea str. Ocnei) care astăzi se află pe terenul fostei Independența, ce aparține acum companiei Casa Albă Independența SA. În anul 2019, Primăria a demarat un proces în instanță pentru revendicarea terenului pe care se afla strada care făcea legătura între pod și Ocnei.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

FOTO: Ce mașini vor avea polițiștii din România pentru intervenții. Primele imagini au apărut deja

Cel mai nou model Dacia va fi folosit de polițiștii din România, câteva imagini cu un asemenea transport de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect