-0.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Transformare urbană în patru microcartiere din Ștrand și Hipodrom, pe lista proiectelor de mobilitate

Cele mai citite

Planul de mobilitate studiază transportul celor care locuiesc în Sibiu și toate elementele legate de această mobilitate. Amenajarea de parcări și regenerarea unor zone urbane prost îngrijite este motivul pentru care consultanții au descoperit mai multe curți publice ale unor microcartiere din Sibiu. Toate cele menționate sunt în Ștrand, dar intervenții de același timp pot fi făcute și în alte zone ale Sibiului.

Patru aglomerări de blocuri din Sibiu sunt propuse pe lista intervențiilor pe care Primăria Sibiu ar trebui să le facă pentru a îmbunătăți viața sibienilor. Aceste adevărate regenerări urbane ar trebui să aducă nu doar mai multe locuri de parcare, dar și spații verzi mai multe, zone de promenadă și acces cu bicicleta, spații de joacă sigure pentru copii.

  1. Emil Gârleanu – Ștrand

Prima aglomerare studiată de PMUD este arealul delimitat de Str. Vasile Cârlova – Maramureșului – Olteniei – Doljului, cu intrare din str. Emil Gârleanu, format din mai multe blocuri, delimitate de străzile respective. Proiectul urmărește creșterea calității vieții, regenerarea spațiilor dintre blocuri, transformarea lor din spații degradate sau aglomerate cu autoturisme, în spații verzi cu locuri pentru comunitate. Proiectul are în vedere crearea de locuri de parcare suplimentare. Proiectanții au analizat amenajarea parțială, care ține cont de faptul că primăria a intervenit deja prin proiectul de reabilitare a cartierului Ștrand. Propunerile consultanților vizează „reducerea amprentei de asfalt și creșterea suprafeței de spațiu verde. „În această zonă se remarcă un deficit de 25% al locurilor de parcare (raport între numărul de autoturisme înregistrate în zonă și numărul de locuri de parcare existente).
„Se propune amenajarea străzii Emil Gârleanu și circulaţia paralelă cu str. Olteniei (bloc nr.2) în străzi cu regim de tip „home zone”, străzi unde se va elimina diferenţa de nivel între spaţiul pietonal și cel auto, circulațiile desfășurându-se astfel pe același plan pe o lăţime de 5 m”, se arată în planul propus primăriei.
Din 52 de locuri de parcare existente se generează prin reorganizare 90 de locuri, prin amplasarea de parcări smart, pe două niveluri (semiîngropat + suprateran) care să nu blocheze vizibilitate. Spațiul verde va alterna cu locurile de joacă, locuri de adunare etc. Se propune și o parcare smart pentru biciclete.
Spațiul studiat are circa 3500 mp, iar străzile de tip shared-space propuse au 1275 mp. Costul estimat este de un milion de euro, cu finanțare ce poate veni din surse europene.

  1. Doljului – Liceul Onisifor Ghibu – Ștrand

Al doilea microcartier este cel situat în aceeași zonă, fiind delimitat de străzile Doljului – Bihorului – Ștrandului – Liceul Onisifor Ghibu. Propunerile sunt similare primei amenajări, respectiv transformarea unui spațiu degradat în spații verzi, zone pietonale, locuri de joacă, multiplicarea locurilor de parcare.
Nici aici nu a fost selectat tot arealul, deoarece pe o porțiune a suprafețelor s-a realizat deja modernizarea în cadrul proiectului aflat în derulare. Pentru a limita accesul în interiorul microcartierului se propune reabilitarea străzii de acces situată între blocurile 6 și 8 dinspre str. Ștrandului, în stradă cu regim „home zone”. Aceasta va avea profilul de 2 benzi, cu lăţimea de 5,5 m, pentru a putea asigura accesul către zona de parcare. Noul spaţiu carosabil va fi amenajat la același nivel cu spaţiul pietonal, dând astfel prioritate deplasărilor pietonale și cu bicicleta, iar viteza se va limita la 10 km/h. O parcare smart de 66 de locuri, tot pe două niveluri, ar trebui să dubleze parcările existente. Alei pietonale, zone cu mobilier smart, piațetă publică sunt doar câteva din propunerile acestui loc.
Suprafața analizată are 3.560 mp, străzile shared au 165 mp, fiind prevăzută demolarea a 2.140 de mp de structuri existente. Valoarea proiectului se ridică la 750.000 euro.

  1. Vrancei – Ștrand

Arealul delimitat de Str. Vrancei – Maramuresului – Hategului – Bucovinei este cel de-al treilea microcartier propus pentru regenerare urbană de PMUD. Aici, platforma betonată care ține loc de parcare pentru locuitori ar urma să fie spartă și transformată în zonă verde cu spații pietonale și locuri de joacă.
„Zona prezinta un puternic caracter de degradare, fiind prezente resturi ale unor santiere de constructie, terenuri neamenajate, zone de depozitare deșeuri neorganizate. Spațiile verzi nu sunt întreținute și nu au niciun principiu de amenajare peisagistică și dendrologică”, spun consulanții, care mai susțin că în aceasta zonă există un deficit de 75% al locurilor de parcare.
Se propune realizarea unei parcări subterane de tip smart, cu 136 de locuri, cu acces din strada Maramureșului, și iesirea prin strada Bucovinei. Căile de acces către parcare se vor amenaja în străzi de tip „home zone”, profil de o bandă/sens cu o lăţime de 4 m. Acestea vor fi la același nivel cu spaţiul pietonal și vor avea o limitare de viteză de 10 km/h pentru a spori siguranţa la nivelul locuitorilor și în special al copiilor. Aleile pietonale vor fi amenajate în stil mixt, organic pentru traseele principale și rectangular pentru căile de acces către blocuri.
Suprafața analizată are 6500 mp, străzile shared au 168 mp, iar valoarea investiției se ridică la 2,3 milioane de euro.

  1. Arieșului – Hipodrom

Cel de-al patrulea microcartier propus pentru regenerare este arealul delimitat de Calea Cisnădiei – Intrarea Arieșului – str. Arieșului – Str. Siretului, care are o situație asemănătoare în prezent, cu zone degradate, mașini parcare pe suprafețele betonate rămase de la construcțiile anterioare. Cele 155 locuri de parcare existente ar urma să fie transformate în 258 de locuri în două parcări smart, pe două niveluri, pentru a fi acoperit deficitul de 61% de locuri de parcare. Acestea vor fi construite în proximitatea blocului nr. 1 (Intrarea Arieșului) și a blocurilor nr. 19 și 20 (Calea Cisnădiei).
O pistă de biciclete conectată cu alte piste din oraș, la care se va adăuga o parcare smart de biciclete, va aduce un câștig transportului de acest tip. Aleile pietonale se vor amenaja într-un stil organic, pe traseele acestora putând fi găsite „buzunare” amenajate cu mobilier de tip smart. Se mai propun loc de joacă, amenajarea unui teren de sport șa unor zone de „loisir”. Spațiile de tip piațetă, care vor contribui la relațiile sociale ale celor care locuiesc aici vor completa amenajarea.
Spațiul analizat este uriaș, 1,5 hectare, cu 1352 mp de străzi de tip shared și o investiție de 5,1 milioane de euro.

  1. Regenerarea urbană a altor spații din cartierele din Sibiu

Consultanții care au realizat proiectul extind propunerea de regenerare pentru toate spațiile interstițiale ale blocurilor din Sibiu, care nu au fost modernizate până acum.
„Acest tip de proiecte este pretabil în oricare din zonele cu locuire colectivă densă (zone de blocuri de locuinte), zonele cu baterii de garaje individuale, zone cu terenuri virane sau terenuri neamenajate”, se arată în planul de mobilitate.
Principalele elemente de modernizare:
– Reducerea circulației auto în interiorul micro-cartierului, prin restructurarea spațiului carosabil, introducere sensuri unice, dar care să nu permită traversarea micro-cartierului, reducând astfel viteza de circulație la un regim de tip “home-zone”, cu viteze de maxim 10 km/h, crescând astfel siguranța locuitorilor, în special a copiilor;
– Extinderea/crearea și modernizarea aleilor pietonale și crearea de piste de biciclete între blocuri
– Realizarea canalizațiilor pentru rețele de iluminat și comunicații și îngroparea
cablurilor în subteran;
– Modernizarea iluminatului public;
– Extinderea sistemului de supraveghere video;
– Realizarea de parcări demisol, prin eliminarea bateriilor de garaje sau a parcărilor la sol dezordonate;
– Amenajarea peisagistică și plantarea de arbori.
– Dotarea cu mobilier urban specific, platforme subterane pentru colectarea deșeurilor, iluminat public, spoturi wifi.

Priorități PMUD

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, în forma actualizată, se află în dezbatere publică și urmează să fie aprobat de Consiliul Local Sibiu. După această etapă, el va intra în etapa de implementare, de care este responsabilă Primăria Sibiu. Iată care sunt principalele priorități semnalizate de consultanți și impuse de PMUD pentru implementare:
– creșterea stării tehnice a căilor de rulare – asta înseamnă străzile, asfaltul
– mărirea și modernizarea parcului auto
– benzi dedicate pentru autobuze
– introducerea transportului metropolitan
– crearea de infrastructură pentru pietoni și bicicliști, separată de traficul auto – viteza de deplasare și siguranța
– pietonizarea unor străzi, crearea de spații de tip promenadă, pentru legătura dintre cartiere și centru, rețea de piste de biciclete, reconfigurarea pistelor ciclabile actuale
– crearea de străzi de tip „home-zone”, care acordă prioritate pietonilor și bicicliștilor
– îmbunătățirea transportului auto, prin modernizarea străzilor existente, a intersecțiilor, trecerilor de pietoni
– construirea de pasaje subterane
– construirea de parcări în cartiere și zone centrale.
 

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect