7.3 C
Sibiu
miercuri, noiembrie 27, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Bianca Dăncilă: Inspiraţia o găseşti în alte modele, dar curajul şi determinarea vin din tine

Cele mai citite

Bianca Dăncilă este unul dintre sibienii care au reușit să se impună pe piața de afaceri din România în domeniul marketingului online. Prin creativitate și foarte multă muncă a inclus unul dintre site-urile pe care le-a promovat în top 10 al celor mai vizitate portaluri românești și este cunoscută în breasla ei drept „mama lui Văru’”. Care este strategia care i-a adus succes tinerei sibience, ce recomandă în materie de marketing online în cadrul conferințelor de afaceri pe care le susține și cum echilibrează balanța, pe latură personală, ca mamă și soție, aflăm din interviul acordat Sibiu 100%.

Momentul de glorie, care te-a adus în atenţia opiniei publice a fost succesul pe care l-ai avut ca manager al site-ului tocmai.ro, acesta ajungând să fie ulterior preluat de compania de talie mondială olx. Care a fost cheia reuşitei acestui proiect?
Am revenit din Bucureşti la Sibiu pentru a mă ocupa de lansarea proiectului tocmai.ro, de care m-am ocupat din faza de start-up până a ajuns un site de top din România. Cheia succesului acestui proiect a fost întreaga echipă pe care am reuşit să o formăm la Sibiu. Am început cu tineri foarte talentaţi şi dornici să înveţe meserie la standarde internaţionale. Succesul nostru are la bază foarte multă muncă, nopţi întregi de studiu pentru ca ziua să aplicăm ceea ce se potrivea pe piaţa din România.
Succesul meu public a venit abia după 2-3 ani de antreprenoriat, când am început să avem rezultate remarcabile cu echipa, atât legate de tocmai.ro cât şi de alţi clienţi importanţi din portofoliul nostru. Succesul a venit peste noapte, după foarte mulţi ani de muncă.
Cred că la vremea respectivă, toată lumea l-a reţinut pe „Văru’” care apărea în spoturile de promovare a site-ului şi salva situaţia. Care a fost povestea acestui personaj?
Foarte multe brand-uri folosesc strategia de marketing de asociere cu vedete sau personaje create de ei pentru a se apropia de clienţii lor. Noi am dorit să creăm un personaj de încredere pentru români, motiv pentru care Văru era îmbrăcat atât de serios şi avea barbă. Apoi ne-am legat de ideea populară că toată lumea are un amic la care apelează atunci când are nevoie de un sfat/recomandare şi de apelativul popular „Văru”. Văru chiar a făcut diferenţa în popularitatea brandului tocmai.ro, chiar şi copiii de 4-5 ani foloseau expresiile lui din reclame.
Pui un accent deosebit pe elementul „echipă” atunci când vorbeşti despre o afacere de succes. Cât consideri că este aportul „liderului/creierului” şi cât al „echipei”?
Da, echipa e elementul cheie pentru o afacere. Oamenii lucrează tot cu oameni şi cumpără tot de la oameni, în ciuda calităţilor produsului/serviciului pe care îl folosesc. Deja ţin foarte multe cursuri despre vânzări fie la conferinţe, fie în diverse companii şi mereu repet această idee – că fiecare membru al echipei e responsabil să uşureze relaţia dintre client şi produs.
Cât despre lider pot spune: Fără lider nu există echipa. Dacă ai probleme în echipă, uită-te la lider, repară problemele la lider şi echipa îşi va reveni pe direcţia corectă. Cred că aţi remarcat şi în marile companii sibiene ce schimbări au generat noile echipe de management.
În prezent participi la ateliere şi conferinţe de afaceri din toată ţară, expunând publicului metode prin care să îşi promoveze afacerile în mediul online. Care sunt principalele idei pe care le transmiţi pe această tema?
La un moment dat circulă expresia: „Dacă nu eşti pe Facebook (ca persoană), nu exişti!”. La fel e valabil şi pentru mediul de afaceri, cine nu e prezent pe internet, nu există. Şi aici mă refer la nevoia reală ca afacerile să aibă mai mult decât un site de prezentare. Site-ul trebuie să ofere interacţiune cu clienţii, să contruiască o relaţie cu aceştia, cu ajutorul internetului. O parte din echipa mea chiar cu asta se ocupă, ajută prestatorii de servicii pe bază de programare (cabinete stomatologice, service-uri auto, clinici private, saloane de înfrumuseţare) să aibă un site interactiv, prin care clienţii se poată programa în timp real. De fapt, ajutăm afacerile din România să aibă clienţi mai fericiţi şi loiali, folosindu-ne de puterea internetului. De asemenea, au trecut vremurile în care deschideai orice fel de afacere şi mergea singură, acum e nevoie să câştigi încrederea publicului prin marketing înainte să începi să vinzi.
Care este cea mai mare greşeală pe care o poţi face în marketingul online?
Cei mai mulţi clienţi ajung să lucreze cu mine după ce testează singuri tot felul de variante de promovare pe internet şi ajung la concluzia că au aruncat foarte mulţi bani pe fereastră. E ca şi cum ai încerca să faci fiscalitate în compania ta, deşi nu ai studiat niciodată domeniul. E indicat să te laşi pe mâna echipelor cu experienţă. O altă greşeală frecventă este să te bazezi pe un singur tip de reclamă sau să crezi că GRATUIT poţi obţine rezultate de business. E aproape imposibil, nimic nu mai e GRATIUT azi.
Ai absolvit atât Academia de Ştiinţe Economice din Bucureşti, cât şi masteratul, cu nota 10. Te consideri o perfecţionistă?
Doar licenţa am luat-o cu 10 la ASE. Şi da, sunt o perfecţionistă când e cazul. Am învăţat că uneori, aşteptând momentul şi condiţiile perfecte, poţi pierde oportunitatea. Aşa că îmi păstrez perfecţionismul pentru calitatea serviciilor pe care le oferim clienţilor noştrii, dar în rest mă educ să iau ce e mai bun şi frumos şi să merg înainte.
Despre cei mai bogaţi oameni ai lumii se spune că au eşuat în afaceri, în medie, de 16 ori fiecare, până să dezvolte acea idee care a făcut că veniturile să le explodeze. Tu cum te raportezi la eşec, ce te ajută să mergi mai departe când apar probleme ?
Am doar 30 de ani, până acum nu am reuşit să falimentez nici o afacere, poate pentru că sunt atât de perfectionistă şi nu intru în afaceri care nu îmi garantează rezultatele pe care le caut. Totuşi, am avut momente grele în afaceri, destul de multe, dar mereu deschid ochii să caut lecţia pe care trebuie să o învăţ pentru a nu mai reveni în acea situaţie. Indiferent cât e de gravă situaţia, atâta timp cât sunt sănătoasă şi aptă de muncă, o pot lua de la capăt în orice colţ al lumii. Şi chiar am luat-o de la capăt de câteva ori, iar de fiecare dată viaţa m-a dus cu un pas mai aproape de bine şi bunăstare. Important e să nu renunţi niciodată!
Care este omul de afaceri, român sau străin, care te inspiră cel mai mult?
De ani de zile Youtube este cea mai bună carte pentru mine şi învăţ atât de multe concepte la nivel internaţional. România fiind cu câţiva ani în urmă ca dezvoltare, e destul de simplu să aplici câteva principii de afaceri de afară şi ai succes. Nu am un model de om de afaceri, am sute de oameni de la care mă inspir şi iau ceea ce rezonează în mine.

Ce cărţi au contribuit, de-a lungul vremii, la dezvoltarea ta?

Citesc atât de mult şi atât de diversificat încât nu pot spune că am o lista de cărţi „de suflet”. Pentru cei care nu au răbdare cu cititul pot apela la Youtube sau site-uri de e-learning specializate pe ceea ce îi interesează. Eu citesc undeva la 2 ore/zi despre: management, tendinţe în marketing, vânzări, strategie şi poziţionare, dezvoltare personală, stil de viaţă sănătos, educaţia copiilor, leadership sau orice se poate aplica în viaţa mea.
Dincolo de profesie, eşti căsătorită şi eşti mama unei fetiţe de 4 ani. Cum te împarţi între viaţa de familie şi muncă?
bianca - fetitaCu greu, dar e atât de frumos. Cine are senzaţia că e simplu să plec în delegaţii, să alerg din şedinţă să îmi iau fiica de la grădiniţă sau să plecăm în vacanţe, e un visător. Dar e viaţa pe care mi-am dorit-o. Sunt o familistă, ador copiii, dar ştiu că mă pricep la afaceri, aşa că le îmbin cât de bine pot. Am mare noroc cu soţul meu care deţine o firmă de curăţenie profesională, deci mă scapă de o parte din treburile casnice. El e foarte iubitor şi mă susţine foarte mult în tot ceea ce fac.
La un moment dat, mărturiseai că la multe dintre evenimentele la care participi ca speaker eşti prezentată drept prima femeie care ia cuvântul pe teme ce până atunci erau rezervate strict bărbaţilor. Cum le-ai încuraja pe femei să-şi depăşească limitele?
În general, românii sunt foarte talentaţi şi competenţi, nu degeaba a ajuns limba română să fie a doua limbă vorbită în unele companii internaţionale. Trebuie doar să încurajăm talentele să se afirme şi în România, iar femeile să îşi dea seama că pot obţine tot ceea ce vor cu propriile puteri. Inspiraţia o găseşti în alte modele feminine, dar curajul şi determinarea vin din tine, caută-le bine, că sunt acolo.
Se spune că în viaţă trebuie să construieşti o casă, să faci un copil, să plantezi un copac – la tine ce s-ar mai adăuga pe lângă acestea ca să te simţi împlinită?

Trăim în secolul vitezei, iar împlinirea devine atât de relativă de la o zi la alta. M-am grăbit şi cu familia, casa şi afacerea mea şi mă voi grăbi în continuare pentru că sunt atâtea lucruri minunate pe care le putem face într-o viaţă. Pe lista mea de dorinţe aş mai adăuga 2 copii şi puterea de a transforma compania mea într-o companie de renume internaţional, cu ajutorul echipei din Sibiu.
Vreau să continui acţiunile mele de educare a pieţei din România şi chiar să export knowhow-ul meu la nivel internaţional. Iar pentru că viitorul acestei ţări e în mâinile copiilor noştri, mi-ar plăcea să deschid o şcoală privată în Sibiu, care să încurajeze fiecare copil să îşi descopere şi urmeze talentul. Va urma…vă asigur!

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

VIDEO: Contract de 5 milioane de lei pentru dotarea școlilor din Mediaș

Miercuri a fost semnat la sediul municipalității medieșene un nou contract de achiziție din cadrul proiectului de dotare a...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect