ANAF a transmis un comunicat prin care încearcă să încurajeze cetățenii români să folosească serviciile online, Spațiul Privat Virtual, subliniind că toate documentele generate sau depuse prin SPV au aceeași putere juridică precum cele în format fizic, pe hârtie.
Potrivit ANAF, serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, gratuit și disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. Acest serviciu online permite obținerea informațiilor fiscale privind situația fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu. Instrucțiunile privind înrolarea în SPV sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro, la următorul link
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice.
Românii au la dispoziție la sediile ANAF și „calculatoare în sistem self service”, pentru cei care nu dețin un calculator acasă ori dorescă să depună sau să primească documente în sediul ANAF. ANAF anunță că, la cerere, contribuabilii vor fi îndrumaţi direct de către inspectorii fiscali în vederea îndeplinirii obligaţiilor fiscale.
Lista sediilor ANAF, în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii, se regăsește pe site-ul instituției, www.anaf.ro, la secțiunea Servicii oferite de ANAF.