Comercianții care micșorează gramajul produselor, dar mențin același preț vor fi obligați să semnaleze acest lucru.
Guvernul va obliga comercianții să semnaleze dacă micșorează gramajul produselor, dar mențin același preț.
„Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari.
Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor, este o scumpire camuflată, nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător.
Cer tuturor autorităților de control să intervină urgent”, a spus premierul Marcel Ciolacu la începutul ședinței de Guvern de joi.
În Franța, măsura va intra în vigoare la 1 iulie, numai pentru magazinele cu suprafață de cel puțin 400 de metri pătrați.
Mai concret, în primele două luni de la comercializarea produselor vizate, comercianții vor trebui să scrie pe ambalaj, vizibil și lizibil, că gramajul a crescut sau a scăzut cu un anume procent, dar și cum s-a modificat prețul produsului.