Numărul magazinelor online din România îşi va continua creşterea de 50 la sută pe an şi în perioada 2009- 2011. Cel puţin aşa arată un studiu comandat de Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC). Potrivit studiului, peste doi ani vor fi aproximativ 3.000 de magazine funcţionale cu activităţi de comerţ pe internet. „Putem estima că piaţa de comerţ electronic înregistrează în acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentanţii magazinelor online apreciază că în următorii doi ani volumul vânzărilor va atinge valoarea de un miliard de euro”, a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran. În prezent, în România, există în jur de 900 de magazine online active, cele mai multe oferind la vânzare produse din sfera tehnologiei şi comunicaţiilor. Jocurile pentru calculator, jucăriile şi florile se comercializează în 30 la sută din magazinele online din România. În prezent, aproape 5 la sută din totalul site-urilor care funcţionează în România sunt destinate activităţilor de comerţ electronic. Studiul mai arată că 72 la sută dintre cei care au cumpărat online în ultimele 12 luni au revenit pentru a achiziţiona noi produse, iar 21 la sută dintre respondenţi au declarat că au avut probleme cu magazinele online. Studiul a fost comandat de ANC şi a fost realizat de Link 2 eCommerce. La analiză au participat 6.095 de respondenţi din rândul utilizatorilor online şi 51 din rândul magazinelor online. (A.M.)
Cele mai citite
Ultimele știri
ALERTĂ MEDICALĂ: Virusul HMPV a ajuns în Ungaria
Virusul HMPV care s-a răspândit din China, capabil să provoace pneumonie severă atunci când este asociat cu alte bacterii...