De astăzi, 10 octombrie, sunt obligatorii în magazine noile afișe care semnalează la rafturile din supermarketuri faptul că gramajul unor produse alimentare a fost redus, dar prețul a rămas la fel.
De aproximativ doi ani, ne confruntăm cu această scumpire mascată. Astfel, unele produse și-au redus gramajul, dar prețul a fost menținut la același nivel.
Guvernul susține că luptă cu acest fenomen cunoscut în toată lumea ca „shrinkflation” și obligă magazinele, printr-un ordin emis de ANPC, să publice etichete speciale pe rafturi pentru a semnala produsele care și-au redus cantitatea.
Noile etichete trebuie să aibă dimensiunea de 15 cm înălțime și 10 cm lățime și să conțină o fotografie cu produsul cu gramajul redus și trebuie să apară la rafturi din 10 octombrie.
Aceste etichete nu vor fi permanente. Comercianții au obligația să le afișeze cel puțin 30 de zile de la punerea în vânzare a respectivelor produse.
„Dacă mergeți să cumpărați un produs la raft care luna trecută avea 400 de grame și luna asta are 320 de grame, veți afla cu ușurință acest lucru, pentru că va fi semnalat cu un afiș/poster suplimentar și va fi afișată și unitatea de referință a produsului„, spune Sebastian Hotca, preşedintele interimar al ANPC.