9.1 C
Sibiu
miercuri, mai 1, 2024

Flori pentru învățământul românesc într-un manifest inedit

Publicitate

spot_imgspot_imgspot_img

Publicitate

Cele mai citite
Publicitate

Un eveniment cu totul special a avut loc în prima zi de școală. Cadrele didactice de la 10 școli din Sibiu și-au donat florile primite de la elevi, iar cei de la ONG-ul „Școala Trimitoare”, alături de părinți și copii au scris din aceste flori mesajul S.O.S. învățământul românesc. Gestul s-a dorit a fi unul care să atragă atenția asupra situației dificile în care se află învățământul românesc. 
Evenimentul desfășurat luni, 9 septembrie, se numește „Manifest pentru învățământul românesc” și a avut ca scop principal tragerea unui semnal de alarmă asupra situației din sistemul de educație. Mesajul a fost terminat la ora 17.00 și a fost scris în Piața Huet.
„Elevi, profesori, părinți și voluntari ai „Școlii Trimitoare” s-au strâns, alături de Oana Jurj, de la Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic, pentru a transmite un Mesaj pentru educație: S.O.S. EDU. Bucuroși de a se juca cu atâtea flori, copiii au decorat Piața Huet. Pentru a înțelege de ce este nevoie de un S.O.S. pentru educație, copiii au fost întrebați dacă ei s-au schimbat în anii de când au început școala sau grădinița și dacă sunt câteva lucruri care nu le plac în aceste instituții. Majoritatea copiilor au avut de la una la cinci obiecții despre locurile unde învață. Au înțeles, astfel, că și sistemul trebuie să se schimbe odată cu ei și că trebuie să depunem eforturi pentru aceste schimbări, spune Paul Dărășteanu, președinte Școala Trimitoare.
 
Aleea cu flori, de la Prislop
„SOS-ul florilor” a ajuns la școala din satul Prislop, comuna Rășinari, un sat din vârf de munte, unde copiii s-au bucurat de multe flori. La finalul evenimentului, organizatorii au mai dat un rost florilor rămase după evenimentul din Piața Huet. Florile au pornit spre școala din Prislop, Rășinari, în Mărginimea Sibiului. Copiii de acolo au venit la cursuri, astfel, pe o alee colorată.
„Cât de frumos e să te trezești dimineața, să te pregătești de școală, să te bucuri de razele soarelui cald de Septembrie, iar când ajungi la școală, să te întâmpine flori, multe flori, covoare de flori superbe!!! Minunile se întâmplă în fiecare zi! Trebuie doar să credem în ele!”, au scris învățătoarele școlii pe pagina de Facebook.
 
Un alt manifest de 10 puncte
SOS-ul din flori a fost momentul de imagine al publicării „Manifestului pentru învățământul românesc” . Documentul, redactat în 10 puncte, a fost publicat de către „Școala Trimitoare” în dimineața primei zile de școală. Mai jos puteți citi toate cele 10 puncte ale evenimentului.
1) Educația trebuie percepută ca liant al societății, responsabilitate a tuturor, de la decidenți politici la mediul de afaceri, de la profesori la părinți și elevi. Fiecare trebuie să-și aducă aportul în acest domeniu strategic la nivel național, fără influențe ale diferitelor ”culori politice”.
2) Părintele rămâne factorul cel mai important în educația copiilor. În raport cu acesta, școala nu este un instrument de externalizare a educației propriului copil, ci un loc de întâlnire, o etapă firească, socială
din viața copilului, la bază căreia stă buna colaborare între părinte, cadrul didactic, copil și instituția de învățământ.
3) Pe principiul ”calitate, nu cantitate”, reforma necesară la nivel de curriculum, de materii obligatorii și opționale, de manuale școlare trebuie să fie fondată pe studii vizavi de nevoile reale ale copiilor la nivel național (indiferent de mediul de proveniență) , și nu pe decizii politice, influențe ale societății civile sau prin imitarea altor sisteme de educație.
4) În contextul actual al circulației informației, școala devine mai puțin un canal de informare, cât un loc de întâlnire, între elevi, profesori și părinți, cu scopul de a dezvolta abilități practice ale copiilor, competențele lor sociale, totul prin experiențe proprii în contactul real cu natura, societatea și tot ce ne înconjoară.
5) Se așteaptă de la cadrul didactic, ca factor specializat în educație al relației elev – părinte – profesor, să fie un bun și răbdător mediator, cu dragoste pentru copii, dar și cu o pregătire profesională în continuă formare, pentru a putea face față provocărilor contemporane. Dascălul ar trebui să își asume, din punct de vedere al moralității, rolul său de model în societate.
6) Se așteaptă de la societate, mai ales de la decidenții politici, ca importanța personalului didcatic să fie recunoscută la adevărata ei valoare și ca remunerațiile cadrelor din învățământ să fie suficient de
mari, pentru a atrage și mai mulți oameni de calitate, deopotrivă femei și bărbați, în domeniul educației.
7) Fiindcă învățământul obligatoriu nu poate fi altfel decăt de masă, trebuie monitorizat ca numărul de elevi dintr-o clasă să nu depășească limita peste care învățarea nu mai poate fi eficientă și individualizată, deci și incluzivă, fără clase de elită sau discriminare etnică. În anumite cazuri, acest lucru presupune colaborarea mai multor cadre didcatice specializate la o clasă.
8) Mediul în care are loc actul educațional este, de asemnea, un factor important pentru calitatea învățământului. Ar trebui ca școala, chiar și în cel mai izolat sat, să fie accesul oricărui copil la un mediu igienic, modern, cu tehnologii de ultimă oră și cu posibilități variate de învățare și recreere.
9) În contextul în care 8 ore de lucru sunt reglementate de lege ca normă întreagă la un loc de muncă, învățământul de stat trebuie să susțină un cadru educațional național, în mod independent sau prin colaborări, care să vină în completarea orelor de curs din prima parte a zilei și să ofere copiilor activități educative din afara ariei curriculare, adaptate la interesele celor mici. Posibilitatea servirii unei mese în acest interval de timp ar trebui susținută de către stat numai pentru copiii proveniți din familii fără posibilități materiale, pentru a evita risipa de alimente regăsită în alte programe naționale din trecut. Timpul rămas după orele de lucru ale adulților ar trebui să rămână exclusiv
pentru relația părinți – copii, fără alte programe încărcate de activități sau teme.
10) Considerăm că învățarea unei limbi străine încă din ciclul preșcolar și a cel puțin încă unei limbi în timpul școlii, la nivel conversațional avansat, dezvoltă capacitățile intelectuale ale oricărui copil și îi deschide acestuia ”ușa” către alte culturi.”

Publicitate

Publicitate

spot_img

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

FOTO: Peste o tonă de alimente pentru 150 de nevoiași din partea Școlii Postliceale Auxila Mediaș

150 de persoane, copii și adulți care provin din medii defavorizate, au primit daruri din partea Școlii Postliceale Auxila...

Locuri de muncă

spot_img
Shortcode field is empty!

Știri pe același subiect