Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, așteaptă luni „o raportare” a numărului de elevi care riscă să rămână cu mediile neîncheiate pe semestrul I din cauza „dificultăților înregistrate în procesul de predare online”. În funcție de amploarea rezultatului, va trebui să stabilim măsuri remediale, a spus ministrul, duminică seara, la Digi24, referindu-se inclusiv la ore de recuperare a materiei pierdute, care vor trebui să se desfășoare fizic, cu prezență față în față elev-profesor.
„Va trebui să modificăm, spre exemplu, regulamentul de organizare și funcționare, care dă dreptul profesorului să încheie media pe semestrul I cel mai târziu la 4 săptămâni de la începerea semestrului II – 8 februarie până pe 7 martie sunt cele patru săptămâni. Și pentru a avea timp ca acele acțiuni remediale să se poată face o lună, două luni, va trebui să decalăm acest termen legal pe care profesorii îl au la dispoziție pentru a încheia mediile, în așa fel încât să le închei mediile după ce ai reușit să repari ceea ce ai pierdut și să ai un rezultat în favoarea elevului”, a spus Sorin Cîmpeanu.
Întrebat dacă orele de recuperare a materiei se pot face tot online, ministrul a spus că nu, ci vor trebui să se facă cu prezența fizică a elevului și profesorului. „Va trebui să fie o recapitulare sintetică, cât se poate de eficientă și oricum particularizată la ceea ce a pierdut elevul. Profesorul poate că a predat, dar indicatorul relevant este ceea ce a reușit elevul să asimileze. Deci, diagnostic, obținut prin evaluări, prin simulări, după care, văzând pierderile și locul acestor pierderi, se intervine cu acțiuni remediale personalizate. E nevoie de fiecare cadru didactic”, a punctat ministrul.
Sorin Câmpeanu spune că „acțiunile remediale” ar trebui organizate de îndată ce începe semestrul al doilea și de îndată ce va fi posibilă prezența fizică în școli.
„Dacă nu vom avea o prezență fizică posibilă, va fi o mare, mare problemă”, a subliniat ministrul. El a spus însă că, optimist din fire, „nu vrea să ia în calcul scenariul” unei școli exclusiv online. „Tocmai de aceea, mi-am autolimitat dreptul de a introduce în online școala românească dincolo de 8 februarie”, a spus Sorin Cîmpeanu, dar a recunoscut că nu exclude cu totul acest scenariu.