Conform proiectului de Metodologie pentru implementarea activităților școlare locale din Programul „Săptămâna Verde” pentru anii 2024 și 2025, școlile trebuie să se înscrie la Inspectoratele Școlare Județene pentru a primi fondurile alocate activităților din acest program.
Finanțarea este disponibilă pentru unitățile de învățământ de stat cu personalitate juridică din țară, la nivelul preșcolar, primar, gimnazial și liceu, iar aceasta se va realiza pe baza înscrierii la Inspectoratele Școlare Județene.
Condiții de participare: a) unitatea de învățământ să aibă personalitate juridică; b) completarea unui formular de înscriere și transmiterea acestuia la ISJ/ISMB, în termenele stabilite;
Dacă există unități de învățământ care nu se vor înscrie până la termenul limită sau în perioada de grație de maximum o săptămână de la expirarea acestui termen, bugetele acestora vor fi alocate altor unități de învățământ din același județ/Municipiul București, la decizia inspectoratului școlar;
Criteriile de alocare a unui buget suplimentar se vor stabili la nivel de inspectorat școlar.
Activități din „Săptămâna Verde” pentru care școlile primesc finanțare:
Activități din „Săptămâna Verde” pentru care școlile primesc finanțare:
- Fise distractive pentru grădiniță
- Reguli de punctuație și ortografie pentru elevi și nu numai
- Teste distractive de Limba română și Matematică pentru clasa a II-a
- Participarea la excursii în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice (transport, cazare și masă – dacă este cazul, intrare la grădini botanice/în parcuri naționale, muzee, bilete la evenimente sau la cinema – filme documentare etc.), inclusiv deplasări pentru cercetare în teren (rezervații, site-uri de importanță comunitară – plante/animale ocrotite)
- Amenajarea spațiului verde al școlii/amenajarea de mini-grădini botanice sau mini-sere/amenajarea de grădini suspendate/pe acoperișul școlii sau al clădirilor conexe (mobilier de grădină din materiale reciclate/reciclabile sau recuperate, material săditor, pământ, fertilizant, unelte, mănuși, folie plastic și de mulcire, erbicid, pietriș, scoarță de copac, gardulețe, vopsea ecologică, var etc.)
- Acțiuni de ecologizare, colectare de deșeuri (mănuși, saci, unelte etc.)
- Amenajarea unui „colț verde” în interiorul școlii (mobilă din materiale reciclate sau recuperate, unelte, pufuri și perne, plante în ghiveci, diverse resurse ludice și educative pe tema educației pentru mediu și schimbări climatice etc.)
- Participarea la competiții locale, județene sau naționale de ecologie/ protecția mediului/ educație pentru mediu (consumabile pentru realizarea de materiale și proiecte de mediu conform regulamentelor, transport, cazare și masă pentru participanți, dacă nu sunt asigurate de organizatori)
- Organizarea de mini-tabere urbane de educație pentru mediu și schimbări climatice (stand-uri, kituri, materiale reciclabile și reciclate pentru ateliere de crafting, plata formatori/animatori, alimente și băuturi pentru participanți, materiale promoționale din materiale reciclate etc.)
- Participarea și organizarea de schimburi de experiență cu alte școli din comunitate sau din țară, în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice
- Participarea profesorilor la cursuri de formare în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice, urmate de aplicarea noilor cunoștințe și abilități la clasă
- Amenajarea de diorame, terarii și acvarii.