Fostul președinte al Asociației Elevilor Constanța, Adriana Dudună, admisă recent la Stanford, spune că bacalaureatul ar trebui fie modificat, fie eliminat pentru unele categorii de absolvenți.
Asociația Elevilor din Constanța a cerut, recent, renunțarea la acest examen în forma actuală, pentru că presupune memorarea de cantități uriașe de materie pe de rost, și regândirea acestui examen național într-o formă modernă.
Adriana Dudună, fostul președinte al asociației, este una dintre susținătoarele acestei idei.
„Consider că examenul din vară de Bacalaureat din România la momentul actual este un examen din inerție, că nu are o direcție clară și că servește mai multe scopuri, fără a-l servi pe niciunul pe deplin.
Dacă bacalaureatul ar servi scopul de a fi un examen care atestă finalizarea liceului, atunci ar trebui să fie susținut la mai multe materii, nu doar la trei, poate chiar la toate materiile pe care le studiezi din timpul liceului și ar trebui să se desfășoare pe mai mult timp”, a explicat Ariana Dudună, citată de adevărul.ro.
Tânăra a mai spus că nu este corect ca un singur examen să decidă viitorul copilului și adultului.
„În mod evident, dacă eu susțin astăzi bacalaureatul și peste 20‑30 de ani doresc să merg la universitate, o să conteze nota de la bacalaureat, în condițiile în care se schimbă ghidul de subiecte, dificultatea lor, și poate peste 20 de ani aș fi putut să învăț mai bine.
Nu este corect ca un singur examen să decidă viitorul copilului, în învățământ superior și nu doar al copilului, ci și al viitorului adult pe vecie”, a mai spus Ariana Dudună.
Adriana Dudună a mai explicat că bacalaureatul ar trebui să fie susținut doar de acei elevi care își doresc să meargă în învățământul superior.
„Acum, majoritatea elevilor trebuie să susțină bacalaureatul nu doar pentru că vor să meargă în învățământul superior, ci și pentru că avem acel COR (Clasificarea Ocupațiilor din România) care nu le permite să muncească aproape nicăieri, fără bacalaureat.
Din această perspectivă, pentru că bacalaureatul servește trei funcții diferite cea de examen de finalizare a învățământului liceal, cea de examen de intrare în învățământul superior și cea de examen, până la urmă, pentru intrarea pe piața muncii, (unde nu este de suficientă libertate pentru că nu îi permite angajatorului angajatorului să angajeze personalul după cum consideră de cuviință) spun eu că servește trei scopuri, însă pe niciunul pe deplin”, a declarat Ariana Dudună.