Aeroportul Internațional Sibiu are nevoie de o nouă autorizație de securitate la incendiu pentru terminalul de pasageri. Reprezentanții aeroportului consideră că actuala autorizație este depășită de modificările care au fost făcute la terminalul de pasageri de-a lungul timpului.
Aeroportul Internațional Sibiu a evaluat la 165.000 de lei serviciile pentru obținerea avizului și autorizației de securitate la incendiu pentru terminalul de pasageri. Achiziția face obiectul unei licitații postate săptămâna aceasta pe SICAP – platforma de achiziții publice, iar criteriul de atribuire este prețul cel mai scăzut.
Din 2007, de când a început exploatarea lui, terminalul de pasageri al Aeroportului Sibiu a suferit numeroase modificări necesare ca urmare a creșterii numărului de pasageri. Astfel, s-a recurs la reconfigurarea fluxului de plecări interne și a unor spații comerciale din zona publică a terminalului pentru ca pasagerii să nu mai piardă mult timp în procesul de verificare și îmbarcare. În caietul de sarcini, reprezentanții aeroportului evidențiază faptul că „aceste modificări nu mai sunt în concordanță cu documentația inițială care a stat la baza emiterii autorizației de securitate la incendiu”, acesta fiind motivul pentru care doresc obținerea unei noi autorizații de securitate la incendiu.
Ofertantul trebuie să ducă la îndeplinire:
- Întocmirea documentației tehnice pentru obținerea avizului de securitate la incendiu pentru lucrări de modificare la terminalul de pasageri al Aeroportului Internațional Sibiu și depunerea acesteia la ISU. Termenul de realizare pentru această etapă este de maxim 210 zile. Plata este de 80%, din valoarea acontractului și va fi efectuată în maxim 30 de zile de la predarea avizului.
- Oferirea de consultanță de specialitate pe timpul lucrărilor de implementare a măsurilor tehnice stabilite în avizul de securitate la incendiu. Termen de realizare – maxim 365 de zile – cu 10% plată din valoarea contractului la terminarea lucrărilor.
- Întocmirea documentației tehnice pentru solicitarea autorizației de securitate la incendiu, depunerea la ISU și participarea la verificările în teren executate de reprezentanții ISU în vederea obținerii autorizației de securitate la incendiu. Termen, 45 de zile, și 10% plată din valoarea contractului în termen de 30 de zile de la predarea autorizației de securitate la incendiu.
Asigurarea asistenței tehnice necesare pe durata măsurilor tehnice impuse în avizul de securitate la incendiu până la punerea lui în funcțiune este una dintre obligațiile pe care societatea care va semna contractul le va avea. În plus, în situația în care în urma verificării documentației ce trebuie depuse la ISU se constată nereguli, iar cererea de obținere a avizului este respinsă, se vor remedia deficiențele comunicate și se va relua procesul de avizare. Nu oricine se poate înscrie în această cursă. Una dintre condițiile ce trebuie îndeplinite pentru depunerea ofertelor este ca ofertantul să prezinte trei lucrări în domeniul securității la incendiu care să ateste experiența profesională.