Lotul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie este momentan părăsit. Muncitorii au realizat lucrări de consolidare a fundamentului și au făcut organizarea de șantier, dar, în prezent, niciun utilaj nu este la lucru.
CNADNR a organizat o procedură de achiziție pentru lucrările de reparații, iar ofertele sunt deschise vineri, 8 iulie. Până la aceasta ora, Compania de Drumuri nu a anunțat care este firma câștigătoare sau câte oferte s-au primit.
Dacă totul este în regulă, contractul pentru lucrări ar trebui semnat în 11 – 12 iulie, iar după 15 iulie ar trebui să înceapă efectiv lucrările.
„Suntem primii interesați. Am discutat cu directorul regional din cadrul CNADNR și suntem în graficul stabilit. După 15 iulie vor începe efectiv lucrările. Termenul pe care l-a precizat și Ministerul Transporturilor pentru finalizare a fost septembrie. Nu avem motive pentru care să spunem că nu s-ar respecta acest grafic. Noi vom fi foarte atenți ca acest termen să se respecte”, a declarat pentru Sibiu 100% prefectul de Sibiu, Cristian Roman.
Autostrada Sibiu – Pitesti, „proiect de importanţă strategică”
Cristian Roman spune ca la Forumul Administratiei Publice, care a avut loc la inceputul acestei saptamani, reprezentanții Executivului au reafirmat faptul ca autostrada Sibiu – Pitesti ramane un „proiect de importanţă strategică”.
Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, a declarat, vineri, 8 iulie, ca proiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu, demarat pe hârtie în 2007, era anul trecut „în moarte clinică”, având întârzieri şi probleme mai mari decât majoritatea proiectelor de autostrăzi din România, iar rezilierea contractului de proiectare ar fi dus la o întârziere de până la doi ani, în contextul în care termenul actual de începere a lucrărilor este sfârşitul anului 2018 sau începutul anului 2019.
Autostrada Piteşti-Sibiu este, în prezent, cel mai important proiect de şosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între capitală şi frontiera cu Ungaria, la Nădlac.
În plus, autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munţii, făcând legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi.
În prezent, proiectul se află în faza de revizuire a studiului de fezabilitate, contractul suferind, însă, mari întârzieri.