1.3 C
Sibiu
duminică, decembrie 8, 2024

Probleme mari la tunelurile Daniela și Alina de pe Autostrada Sibiu-Pitești. „A fost un pericol”

Cele mai citite

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a spus că pe cea mai grea și mai complexă autostradă din România – Autostrada Sibiu-Pitești – constructorul are 10 luni de avans cu lucrările.

Scrioșteanu a explicat că au existat probleme la cele două tuneluri Daniela și Alina din cauza solului instabil, dar constructorul a găsit soluția tehnică și a împiedicat producerea unui eveniment foarte grav.

„Urmează cele două tunele montane. Sunt înainte de grafic pe zona de de foraj.

Au întâmpinat și probleme pentru că cel mai rău lucru este să întâmpini zone instabile de teren. Unii zic că cel mai rău lucru este să întâmpini stâncă.

Nu. Pentru cei care sapă tunel cel mai bine să fie stâncă stabilă pentru că știi cât forezi, că e stabil, nu trebuie să lucrezi.

Când am fost ultima dată acum două săptămâni, chiar a fost un pericol la un moment dat, dar au luat măsuri imediat și s-a stabilizat.

Este o zonă foarte nisipoasă, un nisip foarte curat. Dacă știți anumite plaje la mare în care nisipul este perfect curat.

Așa am întâlnit în acea zonă pe porțiuni destul de lungi. Cu toate acestea, ce-mi spunea un specialist român în tuneluri care s-a întors în țară și lucrează acum pe acest prim tunel la nivel de autostradă:”Nu există în lume, acum, soluție tehnică să nu poți să depășești orice problemă pe care o întâmpini într-un tunel. Pentru orice există soluție”.

Ei au termen 2027. Forțat ar putea să fie gata în 2026. Eu cred că cel mai așezat termen este undeva în martie-aprilie 2026.

Toate structurile și tunelul pus la punct pentru că, acum undeva în jurul datei de 15 noiembrie, vor intra la lucru trei structuri, una care o să asigure partea de hidroizolație pentru că acum s-a făcut o stabilizare ușoară a tunelului ca să se poată lucra.

Peste acesta stabilizare se aplică hidroizolație.

După aplicarea hidroizolație vine o nouă structură care o să asigure realizarea armăturii structurii de rezistență și apoi un fel de cofrag hidraulic care o să asigure turnarea structurii de rezistență cu beton injectat.

Acest ansamblu de trei intră undeva 15-16, maximum 20 noiembrie la lucru”, a conchis Ionel Scrioșteanu.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate
Ultimele știri

Un lider AUR a instigat la aruncarea în aer a sediului BEJ și Prefecturii

Derapaj incredibil al coordonatorului AUR Bistrița-Năsăud, Tiberiu Boșutar, chiar înaintea primirii certificatului de parlamentar.Aflat sâmbătă în fața clădirii care...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect