Avionul care a ignorat poliția aeriană din cel puțin trei țări și a traversat ilegal Ungaria și România, a rămas în continuare un mister pentru autoritățile din țările deasupra cărora a zburat. Aparatul a dispărut inițial de pe radare în Bulgaria, dar acum a apărut într-un loc ciudat.
Nu este puțin lucru să zbori cu un aparat de mici dimensiuni, să pătrunzi în spațiul aerian al mai multor state NATO și să ignori toate semnalele transmise de piloții de pe avioane F-16. Și asta cu toate trasnponderele închise, fără plan de zbor și fără nicio informație referitoare la avion.
Se pare că piloții aeronavei ușoare Beechcraft știau foarte bine ce fac, fiind pregătiți pentru fiecare pas al călătoriei lor. Mai întâi, au aterizat în Ungaria, venind dintr-o direcție incertă, posibil Lituania. Au ales un aerodrom al unui club aeronautic, în Hajdúszoboszló, pe care au oprit doar pentru realimenta, în jurul orei 17.30. Potrivit informațiilor culese de poliția ungară, realimentarea s-a făcut rapid, din canistre pe care le aveau la bord. Martorii susțin că au coborât din avion 4-5 persoane, care și-au făcut de lucru până s-a făcut realimentarea. Până să fie alertată poliția de către personalul aerodromului, avionul a decolat din nou, cu direcția România.
A fost interceptat de avioanele de luptă Gripen ale Ungariei, însă pentru scurt timp, deoarece a intrat în spațiul aerian al României, la 17.49. Aici a fost interceptat de două avioane americane F-16, care au fost înlocuite apoi de alte două avioane românești. După circa 30 de minute, avionul ajungea în zona de frontieră, unde a intrat pentru scurt timp în spațiul aerian al Serbiei, în apropiere de Drobeta Turnu Severin. La 19.09, avionul misterios intra în spațiul aerian al Bulgariei.
Au apărut și primele informații certe despre tipul avionului urmărit de avioanele militare din Ungaria, România și Bulgaria. Este un Piper PA-23-250 Aztec, fabricat acum 60 de ani, potrivit jurnaliștilor bulgari de la Offnews. Aparatul are 6 locuri și a fost descoperit la vânzare, pe un site de profil din Marea Britanie, cu un preț de 35.000 de dolari. Avionul este înmatriculat în Lituania, dar a mai zburat anterior cu înmatriculare în Elveția și SUA.
Primele informații venite dinspre Bulgaria arătau că forțele aeriene bulgare ar fi interceptat și ele aparatul de zbor necunoscut, însă ulterior s-a dovedit că n-au mai apucat să o facă. S-a transmis public că avionul a dispărut de pe radare, astfel că autoritățile bulgărești au început să caute avionul fantomă. A fost găsit în scurt timp, pe un aerport părăsit.
Autoritățile din zona orașului bulgăresc Târgoviște au confirmat că, pe pista aeroportului de lângă satul Buhovtsi, scos din uz de foarte mulți ani, a fost găsit avionul Piper fugar, acoperit cu o prelată. Nu au fost descoperite alte urme, cel puțin deocamdată, astfel că a fost demarată o anchetă privind acest caz. Nu se știe nici cum au plecat persoanele aflate în avion, nici în ce direcție. Este posibil să fi fost așteptate de complici sau pur și simplu să fi plecat pe jos, ceea ce este mai puțin probabil. Mult mai interesant este faptul că avionul nu a reușit să fie interceptat, deși a parcurs o distanță foarte mare în spațiul aerian al Bulgariei.
De pe aerodromul din apropiere de Debrecen și până la ieșirea din România, avionul a parcurs puțin peste 300 de km. De la intrarea în spațiul aerian al Bulgariei până la aeroportul părăsit pe care a fost descoperit a mai parcurs încă 350 de kilometri, aproape în totalitate pe teritoriul Bulgariei.
Dacă se confirmă faptul că a decolat din Lituania, până la oprirea din Ungaria a parcurs circa 800 de kilometri, ceea ce înseamnă că s-a apropiat de limita de combustibil. Aterizarea din Bulgaria este posibil să fi fost determinată de același motiv, dar la fel de bine este posibil ca traseul să fi fost calculat încă de la început către această destinație.