0.2 C
Sibiu
marți, martie 18, 2025

Cartea electronică de identitate și cartea de identitate simplă, disponibile în curând și la serviciile publice comunitare din județul Sibiu

Cele mai citite

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu anunță că în scurt timp, cetățenii județului vor putea intra în posesia cărții electronice de identitate (CEI) și a cărții de identitate simple (CIS).

Decizia vine în urma stabilirii, prin hotărâre de Guvern, a termenelor de realizare a condițiilor tehnice necesare punerii în circulație a acestor documente.

Ce informații conține cartea electronică de identitate (CEI)?

Cartea electronică de identitate include, în format tipărit, următoarele date:

  • Față: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele și prenumele, sexul, cetățenia, data nașterii, codul numeric personal (CNP), numărul documentului, data expirării valabilității, semnătura olografă a titularului și imaginea facială a acestuia.
  • Verso: data emiterii, autoritatea emitentă, zona de citire automata cu caractere identificabile optic și zona CIP.

O schimbare importantă este că adresa de domiciliu nu va mai fi imprimată pe document, ci va fi disponibilă doar în format electronic, pe suportul de stocare al CEI. Tot pe acest suport vor fi incluse date biometrice ale titularului, respectiv imaginea facială și impresiunile papilare a două degete, precum și locul nașterii și prenumele părinților.

Cartea de identitate simplă (CIS)

Pentru cetățenii care nu doresc o carte electronică de identitate, se va elibera cartea de identitate simplă, începând cu 20 mai 2025. Acest document va conține următoarele informații: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele și prenumele, sexul, cetățenia, data nașterii, CNP, numărul documentului, data expirării valabilității, semnătura olografă a titularului, imaginea facială și adresa de domiciliu.

Valabilitatea actelor de identitate

Noile documente de identitate vor avea următoarele termene de valabilitate:

  • 2 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0-2 ani;
  • 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2-14 ani;
  • 5 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani;
  • 10 ani pentru persoanele care au peste 18 ani;
  • Valabilitate nelimitată pentru persoanele care au depășit 70 de ani.

Actele de identitate emise anterior, precum buletinele de identitate sau cărțile de identitate model 1997, rămân valabile până la expirarea lor, dar după 3 august 2031 acestea nu vor mai putea fi folosite ca document de călătorie în Uniunea Europeană.

Calendarul implementării la nivel național

Emiterea cărții electronice de identitate va începe la 8 servicii publice comunitare locale din județul Cluj, începând cu 20 martie 2025. După optimizarea infrastructurii de producție, logistică și transport, documentele vor fi disponibile și în municipiul București, iar ulterior în toate județele. Se estimează că în termen de două luni de la implementarea în Cluj, emiterea CEI va fi extinsă la nivel național, conform unui program stabilit de Ministerul Afacerilor Interne.

Cetățenii județului Sibiu vor fi informați cu privire la data exactă la care vor putea obține noile documente. De asemenea, primii 5 milioane de solicitanți ai cărții electronice de identitate vor fi scutiți de plata taxei de emitere, costurile fiind acoperite prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Urmărește Sibiu 100% în Google News

Publicitate
Ultimele știri

Lansare de carte: „Centenarul cercetărilor arheologice de la Capidava. Necropola medievală I”

Biblioteca Județeană Astra organizează vineri, 21 martie, ora 17:00, în spațiul American Corner, situat la etajul 5 al instituției,...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect