Procesul de emitere a cărților electronice de identitate va fi extins la nivel național până pe 20 mai, a anunțat miercuri chestorul de poliție Cătălin-Aurel Giulescu, directorul general al Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Programul pilot a fost inițial implementat în județul Cluj, iar pe 20 martie Consiliul Județean Cluj a anunțat că toate serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor din județ preiau deja fotografiile, impresiunile papilare și documentele necesare pentru emiterea noilor acte de identitate electronice.
Lansat în Cluj-Napoca la 2 august 2021 și ulterior extins la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj pe 2 august 2022, proiectul va deveni, începând cu luna mai, operațional în toată țara.
Din 20 martie, procesul de emitere a cărților electronice de identitate a fost lansat oficial în județul Cluj, urmând ca în termen de două luni toate cele 674 de centre de evidență a populației din țară să fie operaționale.