La finalul lunii februarie 2024, în Registrul național pentru evidența persoanelor, au fost înregistrate 18.630 de persoane cu acte de identitate expirate în județul Sibiu.
Pentru a evita aglomerația la ghișeele serviciilor de evidență a persoanelor în perioada apropiată de alegeri, cetățenii sunt încurajați să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pentru a-și schimba actele de identitate.
Cetățenii sunt îndemnați să utilizeze platformele de programare online sau telefonic și să consulte programul de activitate al celor 21 de servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Sibiu, disponibile pe site-urile oficiale ale primăriilor.
De ce acte avem nevoie pentru eliberarea unui nou buletin
- cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată în prezența lucrătorului S.P.C.E.P.;
- actul de identitate;
- certificatul de naștere, original;
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
- certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original; dacă cetățeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate care să dovedească statutul civil și numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
- certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate;
- extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
- documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor.
De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor.
Pentru a urmări procedura de eliberare a actului de identitate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu vă adresăm rugămintea de a consulta site-ul instituției noastre la www.djepsibiu.ro – secțiunea dedicată evidenței persoanelor.