Un studiu realizat în 35 de țări, inclusiv România, pe tema influenței tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare, arată că review-urile online sunt tot mai importante pentru cumpărători.
Analiza opiniilor postate de cumpărătorii anteriori, privind produsele sau exeperiențele de achiziție online a urcat pe primul loc în preferințele cumpărătorilor, după cum arată statisticile rezultate în urma studiului, pentru categoria electrocasnice mari. Foarte interesant este faptul că există o diferență între comportamentul sexelor: femeile acordă o atenție mai mare decât bărbații acestor review-uri online.
Următorii factori importanți în clasament, potrivit studiului, sunt review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați, site-urile generale de shopping și compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
Criterii precum compararea prețurilor, informațiile afișate la raft, opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procente aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).
Într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.
Ceilalți europeni țin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziționare electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Și în cazul electrocasnicelor mici pe primele locuri sunt aceleași două criterii, review-urile online din partea altor cumpărători sau utilizatori și cele ale experților.
Topul continuă cu compararea prețurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar și a celor generaliste și informațiile la raft.
Toți factorii de mai sus sunt valorizați mai mult de femei decât de bărbați.
În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1.000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.




