Tronsoanele Calea Șurii Mici și Calea Șurii Mari prioritare
În câțiva ani, municipiul Sibiul ar trebui să aibă un nou bulevard și o arteră rutieră nou-nouță, în zona de nord a municipiului, acolo unde se pare că asistăm la cel mare boom economic din ultimul deceniu. După zonele economice ce leagă Sibiu de Șelimbăr, de Cristian și Ocna Sibiului, prin zona aeroportului și Zona Industrială Vest, acum a apărut o alta, dezvoltată natural, între Sibiu – Viile Sibiului și comunele Șura Mică și Șura Mare, unde marele merit este strict al investitorilor privați.
În plus, în această zonă, mai precis spre Drumul hoților, este preconizat a se construi și noul spital județean. Această zonă are o importanţă majoră în ceea ce priveşte realizarea legăturilor între autostradă, cartiere rezidenţiale, zone comerciale şi centrul oraşului. Investițiile din ultimii ani în zona de nord a orașului obligă acum municipalitatea sibiană să țină pasul cu dezvoltarea economică a zonei și să asigure utilități și drumuri noi, lărgite la nivel de bulevard. Practic, este nevoie ca traficul auto și nu numai din zonă să fie ameliorat prin lărgirea tronsoanelor de drumuri existente. Soluția municipalității este deocamdată una singură: extindere Calea Șurii Mici, ceea ce înseamnă amenajarea unui nou bulevard rutier, și modernizarea Calea Șurii Mari, astfel încât să devină o arteră principală de tranzit și de intrare în oraș.
În acest an, Primăria și Consiliul Local Sibiu au aprobat cele două investiții majore și au identificat și sursele de finanțare. Numai că totul ia timp, documentațiile fiind doar în faze incipiente. Investițiile în modernizarea celor două artere rutiere se ridică la aproape 200 milioane de lei. Crearea Bulevardului Calea Șurii Mici (aproximativ 2 km, în unele zone și cu 6 benzi de circulație, plus piste de bicicletă) costă municipalitatea în jur de 147,5 milioane de lei, bani ce se speră să fie atrași din fonduri europene, prin Exercițiul Financiar al UE 2021 – 2027, în cadrul prioritătii 4.1. Dezvoltarea mobilității urbane durabile în Municipiile Regiunii Centru.
Extinderea și modernizarea arterei Calea Șurii Mari (aproape 1 km, 4 benzi) necesită 40 milioane de lei, finanțarea urmând să fie girată tot de municipalitate. Pe acest tronson investiția este absolut vitală, deoarece la ora prânzului traficul rutier înspre și dinspre Mediaș este de-a dreptul sufocant. În orice situație, municipalitatea trebuie să urgenteze ambele investiții, pentru că pe măsură ce zona de nord a municipiului se dezvoltă economic, totul devine și mai sufocant.
De asemenea, este cunoscut faptul că probleme de trafic pe cel două tronsoane nu sunt de azi de ieri, iar până în urmă cu un an municipalitatea nu s-a străduit prea mult să rezolve situația în zonă. Era de așteptat ca la un moment dat și intrarea în Sibiu dinspre Mediaș să devină un calvar rutier, în condițiile în care toți știm de problemele de circulație, duminică, din zona târgului Obor.
Dacă în ultimii 20 de ani municipalitatea nu a putut ataca situația metodic, acum intră într-o cursă contracronometru și sub mare presiune. Rămâne de văzut, totodată, cât de repede vor înainta documentațiile tehnice, mai ales că este nevoie de exproprieri de terenuri. Cert este că modernizarea celor două tronsoane sunt un pariu pus de municipalitate cu sibienii din zonă și nu numai.