Una dintre cele mai importante legături rutiere pentru Sibiu, care începe să devină realitate, Autostrada Sibiu – Brașov, cu cele două secțiuni Sibiu – Făgăraș și Făgăraș _ Brașov, va fi scoasă la licitație în acest an, după cum a confirmat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Execuția autostrăzii Sibiu – Făgăraș va fi licitată cel mai târziu în septembrie, după cum reiese dintr-un răspuns trimis de Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, deputatului Tudor Benga, într-o interpelare parlamentară. Autostrada a trecut printr-o perioadă foarte lungă în care s-a realizat studiul de fezabilitate. Acesta a fost finalizat la finalul lunii iunie, potrivit contractului, iar CNAIR a avut ca termen de predare trimestrul al treilea al acestui an.
„Având în vedere termenele contractuale, data estimată pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări este trimestrul III 2021”, a precizat Cătălin Drulă.
După predarea studiului de fezabilitate, ultima etapă înaintea licitației este avizul de mediu, care ar trebui primit în luna iulie.
Autostrada Sibiu – Făgăraş A13 se va lega de Autostrada A1 Sibiu – Pitești în zona Boiţa, acolo unde se lucrează astăzi la primul lot Sibiu – Boița. Autostrada va continua apoi prin zona Turnu Roşu, unde va traversa Râul Olt, apoi pe raza comunei Sebeşu de Jos, Racoviţa, va ocoli Mârşa, unde se vor construi ieşiri şi intrări pe autostradă, care vor asigura legături cu orașul Avrig. Va continua peste DJ 105J (Porumbacu de Sus-Porumbacu de Jos), iar la DC 50 (Sărata) va traversa DN1, va ocoli satul Scoreiu, după care urmează intersecția cu DN1, care va fi și locul de conexiune cu Transfăgărășanul, care se află la câțiva kilometri. Imediat după această intersecție va urma ultima traversare din județ, la DJ 105H (Arpaşu de Jos – Arpaşu de Jos).
Mai departe, autostrada va părăsi teritoriul județului Sibiu, iar în comuna Ucea de Sus vor fi amenajate alte ieşiri şi intrări, pentru orașul Victoria, care vor asigura și un nou acces la DN1. Apoi va urma o traversare DJ 103 (Viştea de Sus şi Viştea de Jos) și DC 80 (Olteţ-Drăguş). Intersecția cu DJ 105B (Sâmbăta de Jos – Sâmbăta de Sus) va avea ieşiri şi intrări, apoi va urma traversare DJ 103F (Voila-Voivodeni), DC 75 (Luţa-Beclean), DJ 104C (Hurez- Săsciori), DJ 104B (Ileni) pentru ca lângă Ileni să permită conectarea cu rețeaua de drumuri din Făgăraş. De aici, prin centura ocolitoare, cu o lungime de 5 km, va fi realizată legătura cu DN1, între Făgăraș și Mândra, pe raza comunei Râușor.
În total, acest tronson de autostradă va avea 68 de kilometri.
Autostrada Sibiu – Făgăraș se împarte în 4 tronsoane distincte:
Tronsonul 1 – Boița (de la Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ105G)
Tronsonul 2 – Avrig – Mârșa (DJ 105G) si Arpasu de Jos (DN 1)
Tronsonul 3 – Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătura cu DN 1.
Autostrada Sibiu – Făgăraș va avea 6 noduri rutiere, la Boița, Avrig, Aspașu, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș si Drum de legătură cu DN 1), 92 de poduri, podețe, pasaje și viaducte.
Făgăraș – Brașov, în curs de licitare a proiectării
Al doilea lot al Autostrăzii A13, Sibiu – Brașov, se află într-un alt stadiu de elaborare, respectiv completare studiu de fezabilitate și proiectare, un pachet creat pentru această șosea special de CNAIR. La licitație au fost depuse patru oferte. Făgăraș – Brașov se va conecta la Făgăraș cu lotul 1, iar la Cristian cu Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov.