17.9 C
Sibiu
sâmbătă, iulie 27, 2024

SIMPA, o poveste de succes pentru sibieni

Publicitate

Cele mai citite

SIMPA, una din companiile de tradiție ale Sibiului prezentă pe piața de panificație încă din 1967 cu zeci de sortimente de pâine și produse de panificație, este alegerea preferată de cumpărături pentru mulți dintre sibieni. Despre începuturile, parcursul și planurile de viitor ale SIMPA, am discutat cu sufletul acestei povești de succes, Maria Agârbicean.

Eu în fiecare zi văd un început

ne spune Maria Agârbicean

Maria Agârbicean

Director general SIMPA

Simpa, un nume și o destinație de cumpărături pentru orice sibian, de ani și ani. Cât e pasiune și cât e afacere în acest concept?

Publicitate

Aș spune că este o afacere în care se muncește mult și cu pasiune. De fapt munca, implicarea, dedicarea sunt elemente principale în orice afacere care funcționează. Sacrificiile sunt permanente și este ideal atunci când vin cu rezultate. Aici aș împărți rezultatele în două:

  • financiare, necesare pentru susținerea activității și mers mai departe;
  • emoționale, energetice, dătătoare de curaj și putere, care vin prin vocea clienților.

În principiu, suntem focusați pe satisfacția și mulțumirea clienților, restul vine de la sine.

Într-o lume în care barbații sunt majoritari în gestionarea unor afaceri de succes, care ar fi atuurile / dezavantajele unei antreprenoare?

Sunt mai mulți bărbați în afaceri pentru că au mai mult timp; ei nu fac copii și, în cele mai multe situații, nu gestionează cea mai grea afacere: CASA.

Da, bărbații sunt mai curajoși și au o gândire mai simplă. Ei de regulă încep un lucru, îl duc la bun sfârșit și apoi încep altul. Întotdeauna am fost fascinată de inteligența masculină, acolo unde există. Cu ce suntem noi, femeile, diferite? Vrem foarte multe, ne angajăm și chiar avem capacitatea să facem multe lucruri deodată. Se întâmplă să mai și greșim… Muncim mai mult, avem spirit de sacrificiu mai mare și obosim mai greu.

Personal, nu am nicio problemă să interacționez atât cu bărbați, cât și cu femei. Important este să-ți placă omul din fața ta și să simți că împreună poți concretiza.

Dacă ar fi să definiți în câteva cuvinte conceptul SIMPA, care ar fi acesta?

Un angajament pe care l-am făcut cu noi înșine și cu respect față de toți cei care aleg să fie cu noi pe masă zilnic.

Care au  fost începuturile?

Începuturile nu au fost ușoare, cred că la nimeni nu a fost ușor. A fost o stare de fapt, o realitate cu necesitățile și provocările aferente. Le-am abordat după cum am considerat că este mai bine la momentul respectiv.

Eu în fiecare zi văd un început, pentru că provocările vin permanent din exterior: legislative, de piață sau din interior: de organizare, personal, producție etc.

Este un domeniu, un loc unde „nu ai timp să te plictisești”.

Retrospectiv, ce nu ați repeta din practica managerială a perioadei de început?

Se întâmplă să facem analiză retrospective, dar mai rar, pentru că nu avem timp. Activitatea curentă este într-o astfel de dinamică, încât trebuie să fii permanent conectat aici și acum. Sigur am făcut greșeli, învățăm tot timpul: în interior, unii de la alții, de la clienți, de la colaboratori, de la concurenți etc. Cel mai important este să lucrăm în echipă, să ne bucurăm împreună de rezultate, după cum greșelile asumate în echipă sunt mai ușor de suportat.

Magazinele cu capital străin monopolizează piața locală. Cum reușiți nu doar să țineți pasul, dar și să vă fidelizați sibienii, pentru a fi în topul preferințelor lor?

Cred că piața are nevoie de noi. Suntem acele magazine aproape fizic de foarte mulți clienți și cu o ofertă care satisface imediat anumite nevoi. Sibienii sunt oameni care știu să aprecieze produsele bune, curate, știu să facă diferența. Este o zonă cu tradiție, de fapt cu multe tradiții, cu recunoaștere pentru inițiativele locale. În acest peisaj ne aflăm și noi.

Aveți o gamă de produse proprii. Care sunt ingredientele care le fac apreciate de  către clienți?

Da, avem o gamă de produse proprii cunoscute de clienți și pentru care ne calcă pragul. Pentru produse bune obligatoriu trebuie să folosești materii prime de calitate. În cea mai mare parte, folosim materii prime românești și, pe cât se poate, locale. În același timp, am investit mult în utilaje moderne, însă folosim tehnologii tradiționale, pentru a  da  un plus de calitate produselor. Mergem pe produse proaspete, iar termenele de valabilitate sunt scurte, datorită faptului că nu folosim conservanți. Conceptul de pâine proaspătă feliată în magazine, precum și patiseria caldă coaptă în fața clientului ne diferențiază cumva și ne aduc un plus de încredere.

Ați avut și produse pe care le-ați gândit ca succese de piață și care nu au avut feedback-ul prognozat din partea potențialilor cumpărători?  Ce măsuri ați luat?

În general, produsele în care am crezut au confirmat în piață. Dacă reușești să te pliezi pe gusturi comune, să dai o calitate produsului, dar și să păstrezi un raport de preț corect, atunci lucrurile funcționează.

Au fost și produse care nu au mers din diferite motive: ori nu a fost ales bine momentul lansării, sau au fost prea de nișă, sau nu au avut susținute printr-un marketing corespunzător etc. Orice produs nou cere un timp pentru confirmare. Dacă nu funcționează, se retrage, vezi unde ai greșit, corectezi, cauți alt moment sau pur și simplu renunți și încerci altceva.

În general, o mare parte din consumatori își exprimă curiozitatea, interesul pentru produse noi și asta este bine, pentru că ne impulsionează să căutam mereu. Avem și acei consumatori fideli cărora le place ceva și nu schimbă. Pentru noi, toți sunt foarte importanți.

Cât de maturizată considerați că este piața pe care o acoperiți când e vorba despre opțiunea alegerii produselor locale?

Consider că este o piață matură, am mai spus, oamenii stiu să citească eticheta, știu să aleagă. În fapt, procesul de maturizare este continuu, noi trebuie să avem capacitatea să ne ascultăm clienții, dar și să le transmitem informații despre produse, despre cum lucrăm, să le aducem în atenție noutățile. Aș echivala procesul de maturizare cu procesul de a crea încredere, încredere reciprocă, și asta se poate face doar prin ascultare.

În ultima perioadă v-ați extins și în afara orașului Sibiu. Au fost inițiative izolate sau aveți un plan de dezvoltare în acest sens, inclusiv în afara județului?

Am ieșit în afara Sibiului la solicitări. Au fost solicitările unor comercianți dornici să vină cu  ceva nou în comunitățile lor, iar noi ne-am bucurat și am sprijinit. Dacă oamenii vin cu o experiență, sunt implicați, de ce nu? În general sunt tineri, încrezători, muncitori. I-am numit ”Partenerii noștri”. Este un efort comun, împreună încercăm să acoperim nevoile clienților.

Comunele, satele din jurul Sibiului s-au dezvoltat, au evoluat, oamenii au pretenții. Nu am avut și nu avem un plan. Pur și simplu le-am luat așa cum au venit și ne-am mobilizat.

„Datorită lor și cu ajutorul lor existăm!”

ne spune doamna Maria Agârbicean, director general SIMPA

Care sunt provocările din ultima perioadă, din punct de vedere al desfășurării afacerii pe care o conduceți?

Provocări sunt multe și diverse:

  • legislative, mult prea multe schimbări;
  • lipsa forței de muncă cu care se confruntă toată piața;
  • necesitatea de investire și de a alege cele mai bune investiții;
  • o dorință internă, dar și din partea pieței, de a veni mereu cu noutăți și asta cere muncă;
  • îmbunătățirea serviciilor și păstrarea unei conexiuni permanente cu clienții pentru a răspunde cât mai bine nevoilor;
  • alte diverse.

Sunteți unul dintre angajatorii tradiționali ai Sibiului. Care ar fi profilul unui candidat în echipa SIMPA?

Harnic, modest, dedicat.

Cum vedeți evoluția și locul, în următorii ani, a retailerilor locali?

Retailerii locali vor avea loc tot timpul pe piața locală dacă sunt bine definiți.

Care sunt indicii de succes a companiei dvoastră?

O specializare clară, un standard ridicat, un manageriat bun și, să nu uităm: ”Să ne ascultăm  clienții!” Datorită lor și cu ajutorul lor existăm!

Și pentru că suntem în preajma unei zile cu mare încărcătură emoțională, 1 DECEMBRIE,  ziua noastră, a românilor, vă transmit tuturor: LA MULȚI ANI!

Să ne bucurăm de ziua noastră și să avem mai mare încredere în noi!

De sărbători, magazinele SIMPA vă așteaptă cu tot felul de bunătăți să le puneți pe masă și să petreceți cu drag și cu bucurie, cu colinde românești, Nașterea Domnului, precum și trecerea într-un an nou  mai bun, mai roditor!

“Sibienii sunt oameni care știu să aprecieze produsele bune”

declară doamna Maria Agârbicean

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Marius Măldărășanu despre o posibilă demitere: Asta e soarta antrenorului, nu am ce face

FC Hermannstadt a făcut un pas greșit pe teren propriu, vineri seara, 1-1 cu nou promovata Unirea Slobozia.A fost...

Publicitate

Cele mai citite

SIMPA, una din companiile de tradiție ale Sibiului prezentă pe piața de panificație încă din 1967 cu zeci de sortimente de pâine și produse de panificație, este alegerea preferată de cumpărături pentru mulți dintre sibieni. Despre începuturile, parcursul și planurile de viitor ale SIMPA, am discutat cu sufletul acestei povești de succes, Maria Agârbicean.

Eu în fiecare zi văd un început

ne spune Maria Agârbicean

Maria Agârbicean

Director general SIMPA

Simpa, un nume și o destinație de cumpărături pentru orice sibian, de ani și ani. Cât e pasiune și cât e afacere în acest concept?

Aș spune că este o afacere în care se muncește mult și cu pasiune. De fapt munca, implicarea, dedicarea sunt elemente principale în orice afacere care funcționează. Sacrificiile sunt permanente și este ideal atunci când vin cu rezultate. Aici aș împărți rezultatele în două:

  • financiare, necesare pentru susținerea activității și mers mai departe;
  • emoționale, energetice, dătătoare de curaj și putere, care vin prin vocea clienților.

În principiu, suntem focusați pe satisfacția și mulțumirea clienților, restul vine de la sine.

Într-o lume în care barbații sunt majoritari în gestionarea unor afaceri de succes, care ar fi atuurile / dezavantajele unei antreprenoare?

Sunt mai mulți bărbați în afaceri pentru că au mai mult timp; ei nu fac copii și, în cele mai multe situații, nu gestionează cea mai grea afacere: CASA.

Da, bărbații sunt mai curajoși și au o gândire mai simplă. Ei de regulă încep un lucru, îl duc la bun sfârșit și apoi încep altul. Întotdeauna am fost fascinată de inteligența masculină, acolo unde există. Cu ce suntem noi, femeile, diferite? Vrem foarte multe, ne angajăm și chiar avem capacitatea să facem multe lucruri deodată. Se întâmplă să mai și greșim… Muncim mai mult, avem spirit de sacrificiu mai mare și obosim mai greu.

Personal, nu am nicio problemă să interacționez atât cu bărbați, cât și cu femei. Important este să-ți placă omul din fața ta și să simți că împreună poți concretiza.

Dacă ar fi să definiți în câteva cuvinte conceptul SIMPA, care ar fi acesta?

Un angajament pe care l-am făcut cu noi înșine și cu respect față de toți cei care aleg să fie cu noi pe masă zilnic.

Care au  fost începuturile?

Începuturile nu au fost ușoare, cred că la nimeni nu a fost ușor. A fost o stare de fapt, o realitate cu necesitățile și provocările aferente. Le-am abordat după cum am considerat că este mai bine la momentul respectiv.

Eu în fiecare zi văd un început, pentru că provocările vin permanent din exterior: legislative, de piață sau din interior: de organizare, personal, producție etc.

Este un domeniu, un loc unde „nu ai timp să te plictisești”.

Retrospectiv, ce nu ați repeta din practica managerială a perioadei de început?

Se întâmplă să facem analiză retrospective, dar mai rar, pentru că nu avem timp. Activitatea curentă este într-o astfel de dinamică, încât trebuie să fii permanent conectat aici și acum. Sigur am făcut greșeli, învățăm tot timpul: în interior, unii de la alții, de la clienți, de la colaboratori, de la concurenți etc. Cel mai important este să lucrăm în echipă, să ne bucurăm împreună de rezultate, după cum greșelile asumate în echipă sunt mai ușor de suportat.

Magazinele cu capital străin monopolizează piața locală. Cum reușiți nu doar să țineți pasul, dar și să vă fidelizați sibienii, pentru a fi în topul preferințelor lor?

Cred că piața are nevoie de noi. Suntem acele magazine aproape fizic de foarte mulți clienți și cu o ofertă care satisface imediat anumite nevoi. Sibienii sunt oameni care știu să aprecieze produsele bune, curate, știu să facă diferența. Este o zonă cu tradiție, de fapt cu multe tradiții, cu recunoaștere pentru inițiativele locale. În acest peisaj ne aflăm și noi.

Aveți o gamă de produse proprii. Care sunt ingredientele care le fac apreciate de  către clienți?

Da, avem o gamă de produse proprii cunoscute de clienți și pentru care ne calcă pragul. Pentru produse bune obligatoriu trebuie să folosești materii prime de calitate. În cea mai mare parte, folosim materii prime românești și, pe cât se poate, locale. În același timp, am investit mult în utilaje moderne, însă folosim tehnologii tradiționale, pentru a  da  un plus de calitate produselor. Mergem pe produse proaspete, iar termenele de valabilitate sunt scurte, datorită faptului că nu folosim conservanți. Conceptul de pâine proaspătă feliată în magazine, precum și patiseria caldă coaptă în fața clientului ne diferențiază cumva și ne aduc un plus de încredere.

Ați avut și produse pe care le-ați gândit ca succese de piață și care nu au avut feedback-ul prognozat din partea potențialilor cumpărători?  Ce măsuri ați luat?

În general, produsele în care am crezut au confirmat în piață. Dacă reușești să te pliezi pe gusturi comune, să dai o calitate produsului, dar și să păstrezi un raport de preț corect, atunci lucrurile funcționează.

Au fost și produse care nu au mers din diferite motive: ori nu a fost ales bine momentul lansării, sau au fost prea de nișă, sau nu au avut susținute printr-un marketing corespunzător etc. Orice produs nou cere un timp pentru confirmare. Dacă nu funcționează, se retrage, vezi unde ai greșit, corectezi, cauți alt moment sau pur și simplu renunți și încerci altceva.

În general, o mare parte din consumatori își exprimă curiozitatea, interesul pentru produse noi și asta este bine, pentru că ne impulsionează să căutam mereu. Avem și acei consumatori fideli cărora le place ceva și nu schimbă. Pentru noi, toți sunt foarte importanți.

Cât de maturizată considerați că este piața pe care o acoperiți când e vorba despre opțiunea alegerii produselor locale?

Consider că este o piață matură, am mai spus, oamenii stiu să citească eticheta, știu să aleagă. În fapt, procesul de maturizare este continuu, noi trebuie să avem capacitatea să ne ascultăm clienții, dar și să le transmitem informații despre produse, despre cum lucrăm, să le aducem în atenție noutățile. Aș echivala procesul de maturizare cu procesul de a crea încredere, încredere reciprocă, și asta se poate face doar prin ascultare.

În ultima perioadă v-ați extins și în afara orașului Sibiu. Au fost inițiative izolate sau aveți un plan de dezvoltare în acest sens, inclusiv în afara județului?

Am ieșit în afara Sibiului la solicitări. Au fost solicitările unor comercianți dornici să vină cu  ceva nou în comunitățile lor, iar noi ne-am bucurat și am sprijinit. Dacă oamenii vin cu o experiență, sunt implicați, de ce nu? În general sunt tineri, încrezători, muncitori. I-am numit ”Partenerii noștri”. Este un efort comun, împreună încercăm să acoperim nevoile clienților.

Comunele, satele din jurul Sibiului s-au dezvoltat, au evoluat, oamenii au pretenții. Nu am avut și nu avem un plan. Pur și simplu le-am luat așa cum au venit și ne-am mobilizat.

„Datorită lor și cu ajutorul lor existăm!”

ne spune doamna Maria Agârbicean, director general SIMPA

Care sunt provocările din ultima perioadă, din punct de vedere al desfășurării afacerii pe care o conduceți?

Provocări sunt multe și diverse:

  • legislative, mult prea multe schimbări;
  • lipsa forței de muncă cu care se confruntă toată piața;
  • necesitatea de investire și de a alege cele mai bune investiții;
  • o dorință internă, dar și din partea pieței, de a veni mereu cu noutăți și asta cere muncă;
  • îmbunătățirea serviciilor și păstrarea unei conexiuni permanente cu clienții pentru a răspunde cât mai bine nevoilor;
  • alte diverse.

Sunteți unul dintre angajatorii tradiționali ai Sibiului. Care ar fi profilul unui candidat în echipa SIMPA?

Harnic, modest, dedicat.

Cum vedeți evoluția și locul, în următorii ani, a retailerilor locali?

Retailerii locali vor avea loc tot timpul pe piața locală dacă sunt bine definiți.

Care sunt indicii de succes a companiei dvoastră?

O specializare clară, un standard ridicat, un manageriat bun și, să nu uităm: ”Să ne ascultăm  clienții!” Datorită lor și cu ajutorul lor existăm!

Și pentru că suntem în preajma unei zile cu mare încărcătură emoțională, 1 DECEMBRIE,  ziua noastră, a românilor, vă transmit tuturor: LA MULȚI ANI!

Să ne bucurăm de ziua noastră și să avem mai mare încredere în noi!

De sărbători, magazinele SIMPA vă așteaptă cu tot felul de bunătăți să le puneți pe masă și să petreceți cu drag și cu bucurie, cu colinde românești, Nașterea Domnului, precum și trecerea într-un an nou  mai bun, mai roditor!

“Sibienii sunt oameni care știu să aprecieze produsele bune”

declară doamna Maria Agârbicean

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Marius Măldărășanu despre o posibilă demitere: Asta e soarta antrenorului, nu am ce face

FC Hermannstadt a făcut un pas greșit pe teren propriu, vineri seara, 1-1 cu nou promovata Unirea Slobozia.A fost...

Știri pe același subiect