Când entuziasmul este pe primul loc, lucrurile frumoase se întâmplă necontenit. Iar dacă se mai adaugă multă energie, dragoste și pasiune, putem spune că este vorba de binecuvântare. Acum aproape un sfert de secol, în anul 1995, la Sibiu, plantele prindeau putere. Cu siguranță mulți sibieni și români de pretutindeni cunosc produsele CETA, dar puțini sunt cei care știu că acestea iau viață într-o fabrică de pe strada Lemnelor din orașul de pe Cibin. Născută dintr-o îndelungată tradiție de familie, compania este condusă, astăzi, de Lucia Goreaev, care, în urmă cu mulți ani, a decis să își lase meseria de inginer energetician și să ducă mai departe pasiunea mamei sale.
CETA a pornit de la faimosul unguent de gălbenele, în 1995, care a fost printre primele produse de gen din țară.
„Firma este din 1995 și a pornit cu o idee formidabilă a mamei mele, care a fost farmacistă. Din păcate, a plecat mult prea repede dintre noi și a fost un moment în care am stat să mă gândesc – eu fiind inginer energetician – ce fac mai departe: încerc să mă duc pe partea de creație într-o zonă pe care nu o cunosc, dar care mi se părea formidabil de interesantă, sau rămân la meseria mea de inginer energetician, pentru că eu eram angajată la acel moment la Uzina Electrică. Au trecut foarte mulți ani de atunci, timp în care am crescut foarte mult și firma și eu și am învățat extraordinar de multe lucruri din activitatea zilnică de producție și creație”, povestește Lucia Goreaev.
Cu multă muncă și nopți nedormite, Lucia și cele 13 doamne ale sale ce sunt angajate în CETA valorifică proprietățile curative ale plantelor medicinale tradiționale românești.
„Am crescut treptat, organic, nu a fost vorba despre o creștere bruscă. Totul a fost cu multă bătaie de cap. Dar eu cred că, în viață, lucrurile importante așa se obțin. Și cele care sunt cu adevărat valoroase sunt cele în care îți pui energia și o parte din sufletul tău”, explică Lucia.
Produse testate luni în șir…
Niciun produs nu ajunge pe piață înainte de a fi testat luni în șir de aceasta. Fie că e vorba de mâini, față sau păr. „Pun suflet în tot ceea ce fac. Și îmi doresc ca această intenție de a face bine să fie care care este transmisă mai departe și consumatorului meu. Îmi doresc ca acest lucru să se simtă. Produsele sunt reduse la esența lor terapeutică. Asta înseamnă că îmi doresc să fie produse care să facă bine, să fie experiență senzorială, să îți facă plăcere să le folosești”, mai spune antreprenoarea care are, în biblioteca din biroul său, primele produsele create din fiecare gamă.
Care este “secretul” din spatele CETA
Viziunea din spatele CETA se regăsește în dorința de a face bine. Lucia Goreaev consideră că entuziasmul noilor idei este cel care o face să își înceapă fiecare zi cu zâmbetul pe buze.
Fiecare produs este o mândrie, pentru că în spatele său stau luni întregi de multă muncă și migală. De exemplu – spune Lucia – pentru gama de bicarobnat a lucrat aproape zece luni, „deci ca o sarcină normală”, după cum a completat zâmbind, reieșind un șampon, gel de duș și gel intim. Aceasta este prima gamă de cosmetice cu bicarbonat din România.
„Într-o piață în care abundă șampoanele, de exemplu, noi am lucrat atât de mult pentru că mi-am dorit ca acel produs să fie perfect în viziunea mea. Apoi, a urmat gama vegetală cu bicarbonat. Toată lumea mi-a spus că nu are cum să iasă așa cum vreau eu. Eu am zis că nu se poate, că îmi va ieși. Am lucrat un an și jumătate, dar acum sunt foarte mândră de rezultatul muncii mele. Această dorință de a obține produse simple are în spate o muncă formidabilă care niciodată nu se vede, dar sper că se simte. Secretul muncii mele, pe care mă străduiesc să îl dau mai departe și fetelor, este entuziasmul. El se află în spatele a tot ceea ce fac. Altfel, nu pot să funcționez. Este combustibilul a tot ceea ce împinge această firmă mai departe”, spune Lucia.
Produsele CETA sunt apreciate la nivel național, iar conducerea companiei primește frecvent feedback-uri pozitive, ceea ce o ajută să meargă mai departe cu optimism. „Feedback-ul este foarte bun. Cine începe să folosească o dată produsele rămâne consumator. Mai primim telefoane de mulțumire din țară și conștientizăm încă o dată că merită stresul și munca”, povestește antreprenoarea.
Efectele pandemiei
Dacă în unele sectoare pandemia de COVID-19 a făcut ravagii, în fabrica de pe strada Lemnelor nu s-a făcut simțită așa cum era de așteptat. Deși au scăzut vânzările anul trecut, doamnele au venit în continuare la serviciu pentru a crea noi produse care să încânte publicul.
„Peste pandemie am trecut cu același entuziasm, cu recunoștință și mândrie. Anul trecut, noi am lucrat tot timpul. Activitatea de producție a continuat și ne-am dat seama cât de noroacoase suntem pentru că putem face acest lucru, în condițiile în care atât de mulți au stat acasă și au avut probleme majore. Bineînțeles, vânzările au scăzut, activitatea a încetinit un pic, dar am realizat cât de binecuvântate suntem”, adaugă Lucia.
Produsele CETA se găsesc în magazinele naturiste, în farmacii, în rețeaua de magazine Transagape, SIMPA, Auchan și CORA. Detalii despre produse se găsesc și pe pagina de Facebook CETA SIBIU, dar și accesând www.ceta-sibiu.ro.