13.1 C
Sibiu
duminică, mai 26, 2024

„Ciocârlia” de pe Mitropoliei, povestea unui brand hrănit cu pasiune: „Facem totul cu foarte mult suflet!”

Publicitate

spot_imgspot_imgspot_img

Publicitate

Cele mai citite
Publicitate

Dacă ai drum pe Mitropoliei nr. 27, printr-o fereastră poți vedea cum niște mâini dibace pictează în diferite culori. Sibiul, Brașovul, Sighișoara, pisici cu personalitate, unicorni și fel de fel de destinații turistice și animale haioase sunt redate de Alexandra Cheșcu, o tânără care, prin „Ciocârlia” sa, așa cum s-ar „traduce” numele magazinului pe care l-a deschis în plină pandemie, redă frumusețea pe diferite obiecte din porțelan. „Lullula” este o afacere de familie începută de la o oaie roz, dacă e să ne referim la primele desene ale Alexandrei pe cănile de porțelan, ajungând la o multitudine de imagini unice așezate cu grijă și pasiune pe fiecare obiect. De fapt, fiecare desen poartă cu el ceva din sufletul Alexandrei, pentru că tot ceea ce face e, în primul rând, din plăcerea de a oferi bucurie celor ce vor intra în posesia creațiilor sale. „Lullula” nu e doar o afacere, ci o stare de spirit pe care Alexandra o completează în fiecare zi. Toți cei care o cunosc ori clienții care îi trec pragul remarcă imediat veselia ei contagioasă, zâmbetul care e un „accesoriu” permanent, unul natural, nicidecum pus în slujba marketing-ului.

Zâmbitoare ne-a întâmpinat și pe noi, curioși fiind să vedem cum a luat naștere „Ciocârlia” de pe Mitropoliei.

Publicitate

Alexandra este pasionată de gătit, astfel că, în urmă cu mai mulți ani, și-a deschis un blog unde posta rețete inedite. Atunci, avea nevoie, pentru ca imaginea să fie cât mai aproape de perfecțiune, de o veselă frumoasă. „Tot timpul aveam nevoie de farfurii! Căutam să fie farfuriile cât mai interesante pentru poze. La un moment dat, m-am gândit: „Ce ar fi dacă aș picta eu farfuriile?”. Și de aici a început totul! Nu m-am gândit niciodată că o să fac pentru alții. M-am gândit că fac farfuriile pentru poze. Apoi, niște prieteni m-au întrebat dacă pot să le fac și lor o cană pentru un cadou. Atunci aveam două culori, roz și negru. A avut succes, a fost apreciată, astfel că am început să fac mai multe”, își începe povestea Alexandra.

Publicitate

De ce „Lullula”? „Lullula arborea este denumirea științifică a ciorcârliei. Am văzut, acum mult timp, o aplicație cu păsări din România și mi-a plăcut mult cum sună „lullula”. Mi s-a părut melodios și am zis că, dacă voi face ceva al meu vreodată, așa o să se numească”, ne destăinuie Alexandra.

Primul târg, o surpriză neașteptată

Alexandra a renunțat la job-ul său de jurnalist la finalul anului 2015, iar în aprilie 2016 a decis să meargă la primul ei târg, cu creațiile pictate de ea.

„În acele luni am tot experimentat culorile, voiam să fie unele care să nu polueze, să fie cât mai bune pentru mediu, cât mai rezistente. Prin aprilie am decis să merg la Creative Buzz. S-au vândut toate cănile! Am zis să facem ceva din acest succes, a fost neașteptat, o surpriză totală! Nu ne doream să mergem la târguri, astfel că, după ce am mai făcut câteva căni, le-am luat în brațe și am pornit pe la magazine. Mulți ne-au refuzat. După aceea, am decis să încercăm la Librăria „Humanitas”, am trimis fotografii, mailuri la București. Am fost surprinsă, pentru că au răspuns afirmativ, că ne vor la ei în librării!”, spune Alexandra.

Astăzi, Librăria „Humanitas” este unul dintre partenerii de încredere „Lullula”. Colaborarea a început cu Librăria din Sibiu, după care s-a dezvoltat, iar creațiile Alexandrei au ajuns în Brașov, Cluj, București, Oradea, Iași, Craiova, Vâlcea, adică mai în toată țara. În plus, printre librăriile cu care “Lullula” are o colaborare strânsă se mai numără Schiller și Erasmus.

Curaj în pandemie

În plină pandemie, când viața parcă apăsase butonul de „Pauză”, Alexandra a decis să închirieze un spațiu pentru a-și deschide un magazin. Era mai 2021 când a deschis prima dată ușile clienților săi, în spațiul de pe Mitropoliei nr. 27 care adăpostește, de altfel, și atelierul de creație.

Fiecare lună ori chiar săptămână vine cu noutăți în atelierul „Lullula”. Astăzi, magazinul de cadouri unice are o gamă variată de produse din porțelan, printre care căni, farfurii, magneți, dar și ornamente pentru brad, traiste, lumânări parfumate, cărți poștale, felicitări și tricouri. „Avem câteva tricouri cu Sibiul, de exemplu, dar și cu cocktail-uri. Pe acestea le-am făcut în pandemie, când nu puteam ieși din casă să bem un cocktail. Am zis să avem măcar pe tricou!”, explică, zâmbind, Alexandra.

De altfel, magazinul are și produse din lemn, printre care jucării și, de asemenea, mini-tablouri pe care sunt pictate diferite peisaje ori obiective turistice, precum și căsuțe.

„Facem totul cu foarte mult suflet și punem multă energie. Noi ne adaptăm cerințelor publicului. Dacă vine un client și ne întreabă dacă avem o traistă, de exemplu, ne gândim: oare putem face asta? Și ne apucăm de ea și, astfel, mai adăugăm un produs în portofoliu pentru clienți”, spune Alexandra.

Mărturii pentru o nuntă din Poiana Sibiului, cea mai mare comandă “Lullula”

Când comenzile sunt numeroase, Alexandrei îi este alături Cristina, sora ei mai mică. Împreună, au reușit să ducă la bun sfârșit cea mai mare comandă a magazinului de până acum: 450 de căni pentru o nuntă din Poiana Sibiului.

„Am făcut acele mărturii într-o lună. Am scris pe ele numele mirilor, am desenat floricele și ce și-au mai dorit clienții”, spune Alexandra.

În plus, cănile „Lullula” au fost mărturii și pentru o altă nuntă, în Spania. O tânără i-a scris Alexandrei că și-ar dori să le facă prietenilor ei un cadou și că a văzut creațiile sale pe Internet, astfel că s-a gândit că acesta ar fi cel mai frumos dar pentru ei.

Felicitare pentru Al Pacino

De altfel, o amintire frumoasă pe care o are din această vară este legată de vizita unui profesor din New York, venit la Sibiu pentru FITS. „Era profesor. Ne-a cumpărat vreo 25 de felicitări, dintre care una pictată manual. A spus că e pentru Al Pacino. Ne-am bucurat enorm, nu ne-a venit să credem!”, povestește Alexandra.

Creațiile Alexandrei au ajuns până acum în aproape toate zonele lumii. Cei mai numeroși clienți ai ei sunt nemții și spaniolii.

„Lullula” a ajuns în toată Europa, dar și în Alaska și Chile.

În plus, „Lullula” este alegerea a numeroase companii ce vor să își surprindă angajații ori oaspeții din străinătate cu produse de calitate și personalizate.

Cei care vor să afle mai multe despre creațiile Alexandrei pot accesa pagina oficială de Facebook Lullula sau vizita magazinul de pe strada Mitropoliei nr. 27 Sibiu. Site-ul oficial este www.lullula.ro, de unde cei aflați la distanță își pot comanda produsele preferate.  În curând, acesta va fi disponibil și în limba engleză.

Alte recomandări

Cristina Balerina
Ceramica Nocrich
Poemi

Urmărește Sibiu 100% în Google News

Publicitate

Publicitate

spot_img

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

FOTO: 4 eleve de la „Gheorghe Lazăr” Sibiu, în semifinala internațională Technovation Girls 2024

Patru eleve de la Colegiul Național "Gheorghe Lazăr" din Sibiu s-au calificat în semifinala internațională Technovation Girls 2024.Dachin Andra,...

Știri pe același subiect