5.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

„Creatorii de lumină” de pe strada Podului. De la o afacere sibiană pornită acum 11 ani în garajul casei, la una ce străbate acum mii de kilometri

Cele mai citite

Sărbătorile vin, de regulă, cu lumină, iar masa devine mai bogată când este și ea decorată cum se cuvine. De Sărbători, vă aducem în prim plan o poveste născută acum 11 ani, într-un garaj. Ciprian Cristea, cel care a dat viață brandului „Cristea Lumânări”, este, de profesie, geograf. A terminat facultatea la specializarea Turism, de care nu a fost atras, însă, niciodată când a venit vorba despre piața muncii. A lucrat mulți ani în domeniul industriei alimentare și în vânzări, dar întotdeauna a știut că poate mai mult. Astfel, a luat ființă afacerea sa creată din pasiune, răbdare și dragoste pentru frumos: „Cristea Lumânări”.

„Creatori de lumină” – acesta este sloganul după care se ghidează afacerea sibiană, născută în 16 ianuarie 2010 într-un garaj.

Ciprian Cristea a terminat Facultatea de Geografie în Sibiu și povestește că, încă din primul an de studiu, s-a angajat în domeniul vânzărilor, pentru că aici avea un program flexibil și putea munci și merge la școală deopotrivă. „După patru ani de facultate și doi de master, ajunsesem în compania în care lucram să am și o funcție anume, un venit satisfăcător, niște condiții materiale bune, astfel încât în momentul în care am încercat să intru în domeniul turismului eram cam pe jumătate premiat financiar. Lucru care nu m-a mulțumit. Am continuat mai departe în diverse domenii, am activat în multe multinaționale, șase ani în domeniul industriei alimentare… În 2009 mi-am schimbat un vechi job, foarte bine plătit, dar care îmi cerea să fiu plecat din oraș. În momentul în care am aflat că voi deveni tătic, de comun acord cu soția, am stabilit să îmi găsesc ceva pe plan local, care, însă, se pare că nu a fost ce a trebuit, astfel că la finalul anului s-a încheiat acea colaborare pe care o consider că a fost un pas înainte. Am început să pun pe hârtie ceea ce vreau să fac. Am făcut un plan astfel încât produsul meu să aibă termen de valabilitate cât mai mare, să aibă condiții de depozitare ușoare, să fie un produs consumabil”, povestește Ciprian.

A venit ziua cu pricina…

Afacerea, însă, a venit de unde nu s-a așteptat. Într-o după-amiază petrecută la un bun prieten, Ciprian și-a descoperit – dacă putem spune astfel – viitorul.

„Am identificat într-o după-amiază nevoia de lumânări la un prieten de-al nostru care trebuia să organizeze un eveniment și care era foarte supărat că furnizorul lui de lumânări nu venise în ziua respectivă în Sibiu să i le ofere. Am plecat acasă și am început o lună de zile să caut pe Internet să văd ce înseamnă o lumânare și cum se face. Am fost autodidact”, spune Ciprian.

Prima lumânare l-a ținut în garaj, locul pe care l-a transformat în cameră de lucru, trei luni. Avea un metru și a mers să o prezinte unui prieten și colaborator. De acolo, Ciprian nu a plecat liniștit acasă, ci a avut încă o temă: să facă lumânări de tip stâlp de 34 cm. „Am plecat cu temă de casă de acolo. M-a provocat să fac lumânări de tip stâlp, mai mici, ca să le promoveze. Nimeni nu folosea așa ceva pentru cununii, botez. Toată lumea mergea pe lumânări clasice, mari”, spune Ciprian.

De fapt,fiecare lumânare ce ia naștere în atelierul său este o provocare. După 11 ani de activitate, mărturisește că e la fel de îndrăgostit de aceste produse, iar acest lucru – după cum mărturisește – se datorează și feedback-urilor venite din partea clienților, mulțumirilor și provocările pe care aceștia i le acordă.

„Am diversificat o gamă foarte largă de produse. Cred că suntem cel mai bun producător de lumânări – ca furnizor – pentru un organizator de evenimente. Avem de la lumânări clasice, de cununie, botez, la lumânări clindrice, conice, plutitoare, naturale prin faguri de ceară de albină”, spune Ciprian.

În afacerea sa are alături o mână de oameni cu suflet, ce dau viață lumânărilor ce străbat sute, mii de kilometri pentru a ajunge la clienții din țară ori străinătate. Unele dintre cele mai cerute în această perioadă sunt lumânările pictate, pentru că în atelierul de pe strada Podului o doamnă își dedică timpul și răbdarea pentru a crea scene în culori dedicate Învierii Domnului pe lumânări. De asemenea, alte produse căutate în această perioadă sunt cele din gama lumânărilor rustice, care ilustrează portul și jocul tradițional românesc.

Inedite în atelier sunt lumânările- fagure din ceară naturală de albine. Ciprian Cristea spunea că se află în colaborare cu un apicultor din județul Sibiu pentru a-și primi materia primă.

Cea mai mare provocare a cântărit 12 kilograme

Întrebat care a fost cea mai mare provocare din cei 11 ani de existență, amintește despre o lumânare de 1.4 metri și cu diametru de 12 cm, ce a cântărit aproape 12 kilograme: „A fost o adevărată provocare, dar a meritat! A trebuit să îi realizăm și o anumită sculptură, un fel de spirală de sus până jos. Două zile am lucrat numai la sculptură!”.

Ciprian îi îndeamnă pe clienții săi nu îi trateze munca pe post de bibelou: „Neavând o cultură a lumânărilor, noi le cumpărăm și le punem acasă pe post de bibelou. Și acesta a fost feedback-ul de la marea majoritatea a clienților: „Am cumpărat, avem de la ediția trecută!”, mi-a spus o clientă la un târg. I-am transmis doamnei: <<Vă rog, dați-i foc muncii mele, că nu mă supăr!>> ”.

Cei care vor să afle mai multe informații despre produsele „Cristea Lumânări” pot accesa site-ul oficial, www.cristealumanari.ro, pagina de Facebook sau face o vizită pe strada Strada Podului nr.1 din Sibiu.

 

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

CSU Sibiu în colaps… sportiv și managerial

Baschetul sibian este în colaps. Două înfrângeri jenante și rușinoase, în fața Universității Cluj-Napoca, în deplasare, și acasă, cu...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect