Moștenirea „Produs în Sibiu”

Start pentru o nouă ediție a campaniei „Produs în Sibiu”!

Start pentru o nouă ediție a campaniei „Produs în Sibiu”! Un efort colosal și un concept inedit. Zeci de întreprinzători locali și drumul lor spre succces.

Campania „Produs în Sibiu” revine. Cine sunt întreprinzătorii locali ai campaniei, cum să fie vizibili și prosperi, cum să reziste la testul timpului, cum poți conecta membrii comunității la economia locală, toate acestea își vor găsi răspunsul și susținerea în Campania Asociației „Produs în Sibiu”.

Despre noua campanie, așteptări, dificultăți și cum poți fi tu parte din acest proiect, am discutat cu Lucian Vlad, manager „Produs în Sibiu”.

Noi spunem poveștile oamenilor de succes și GARANTĂM PENTRU AUTENTICITATEA LOR ȘI PENTRU FAPTUL CĂ REPREZINTĂ O PARTE DIN CULTURA NOASTRĂ

Lucian Vlad, manager proiect

„Produs în Sibiu”, o campanie curajoasă, ajunsă la cea de-a şasea ediţie, e aproape de linia de start. Pentru cei nefamiliarizaţi cu conceptul în discuţie, ce înseamnă acest proiect?

Produs în Sibiu este o campania inițiată de către asociația cu același nume, în 2011. Iniţial, acum zece ani, am pornit orientaţi către marile companii, care şi-au deschis fabrici şi făceau o treabă foarte bună în Sibiu. De anul trecut însă, pe fondul pandemiei şi al problemelor din comunitate (situaţie care i-a pus la încercare serioasă pe producători). Am considerat că e vital ca producătorii locali să fie parte din viața noastră de zi cu zi. Descoperim în fiecare zi produse locale, de la alimente la mobilier, îmbrăcăminte, decorațiuni, etc.

Curajul de care marile companii trebuie să dea dovadă în aceste vremuri și priceperea cu care proiectează traiectoria pe care vor merge în următorii câțiva ani sunt atuu-rile partenerilor pe care îi avem lângă noi și pe care îi așteptăm în număr cât mai mare și la această ediție

Lucian Vlad

Ce înseamnă aceasta mai exact? Cui se adreaseză campania?

Campania se adresează sibienilor, însă şi turiştilor care ajung în Sibiu. Pentru că vrem, totodată, să fim un exemplu şi pentru comunităţile, pentru judeţele din jurul nostru. Atenţia noastră e orientată spre micul producător local, pentru că simţim că acesta are nevoie de putere de comunicare, putere de marketing, putere pentru a se face cunoscut şi a îşi prezenta eficient produsele. Nevoia de a fi integrat în opțiunile zilnice ale consumatorilor sibieni e rolul pe care ni-l asumăm. Dacă nu vom opta să cumpărăm de la producătorii locali, ci aprecierea noastră se manifestă doar la nivel declarativ, impersonal, suntem vinovați de dispariția lor.

De ce are nevoie micul producător să fie parte din campania „Produs în Sibiu”?

Pentru că „Produs în Sibiu” îl face cunoscut. Ca să nu-i sară muștarul sibianului care va locui aici în 2050, evidenţiem elementele importante şi le facem cât mai ofertante, lăsând cititorului și datele exacte despre cum îl poate găsi. Și încercăm să îi oferim posibilitatea de a fi prima şansă în opţiunea clientului. Vă dau un exemplu. Îţi doreşti să cumperi muştar, de pildă. Dacă ai o campanie serioasă şi bine construită, aceasta te va face ca prima dată să te gândeşti dacă nu cumva ai un producător local care face muştar. Şi atunci cumperi muştar produs în comunitatea ta. Dacă nu identifici această opțiune, sigur, te duci şi cauţi în altă parte. Dar dacă ai o campanie de marketing bine făcută, prima dată te duci la producătorul din comunitatea ta şi dezvolţi, în felul acesta, și tu micile businessuri locale.

Curajul de care marile companii trebuie să dea dovadă în aceste vremuri și priceperea cu care proiectează traiectoria pe care vor merge în următorii câțiva ani sunt atuu-rile partenerilor pe care îi avem lângă noi și pe care îi așteptăm în număr cât mai mare și la această ediție

Lucian Vlad, manager proiect

O șansă de a ne dezvolta împreună, pentru comunitate

Întâlnire Nocrich – Lunăr – Produs în Sibiu

Care este provocarea cea mai grea, mai dificilă, a proiectului?

E cea legată de asigurarea fondurilor pentru „Produs în Sibiu”. Desigur însă că aceasta e o componentă care ne priveşte direct ca organizatori. Pentru că scopul prioritar este ca micul producător să nu aibă nicio cheltuială în acest sens, adică să nu plătească și să se bucure de toate avantajele. Treaba lui e să facă produse bune, pe care să le folosim cu plăcere atât noi, cât și copiii noștri.  

Aţi reuşit aceasta în celelalte campanii?

În proporție tot mai mare de la an la an. Producătorii locali nu au avut niciun fel de cheltuială. Deci aceasta e preocuparea şi provocarea noastră. Pentru că e o campanie costisitoare. Sunt implicaţi mulţi oameni.  Anul trecut am reuşit.

Cum se adună micii producători în jurul „Produs în Sibiu”? Cum pot fi ei parte din această campanie?

Sunt două posibilităţi de a identifica micii producători: după o documentare care se întinde pe aproximativ jumătate de an, îi găsim noi şi îi aducem spre zona de certificare, ori ne găsesc ei pe noi. Noi facem o analiză şi, în situaţia în care respectiva afacere  are un minim necesar şi o putem încadra în categoria micilor producători (are un angajat, are o firmă, îşi plăteşte dările către Stat etc.), poate fi parte din campanie. Să vă dau un exemplu. În Sibiu sunt mulţi producători de miere. Noi putem să extragem însă doar o poveste. Chiar dacă avem o sută de producători de miere, facem povestea unui singur producător. Desigur, şi ceilalţi producători din acelaşi domeniu de activitate pe care îi identificăm sunt opţiuni. Şi ei vor apărea în articolele noastre. Suntem preocupaţi şi interesaţi de toţi, însă nu putem să îi includem pe toţi în povestea despre domeniul respectivei săptămâni Deci, în concluzie, îi găsim noi pe producătorii locali, pe de o parte, şi ne pot găsi şi ei, lucru care se întâmplă în proporție destul de mare.

Care a fost impactul campaniei precedente?

A fost unul serios. Avem avantajul unei publicaţii, „Sibiu 100%”, care e un suport foarte bun şi ajunge în 35.000 de locuinţe în fiecare săptămână, ceea ce face ca poveştile să fie livrate sibienilor. Însă pentru că nu am limitat vizibilitatea doar la o acoperire locală, folosim şi ziarul on line, care poate fi accesat de oricine şi de oriunde, şi avem şi publicaţii sau canale media partenere în acest proiect.

Avem feedback despre sibieni proprietari de mici afaceri din foarte multe părți ale lumii. În general, românii plecați din țară, nostalgici și împinși de dor, reacționează printre primii în momentul publicării.

Reacţii, feedback?

Să ştii că feedback-ul e foarte bun. Primim constant mulţumiri din partea micilor producători care au fost parte din campanie. Se vede că mesajul lor, povestea lor, a ajuns unde trebuie. Şi majoritatea s-au dezvoltat. Treaba noastră e să transmitem, cât de bine putem, informaţia dinspre ei. Mai trebuie, într-adevăr, şi efort propriu să continue și rezultatul efortului nostru să nu fie oprit aici.

Notorietate susţinută pe produsele create în comunitatea noastră

Nocrich

Vom regăsi producători participanţi în ediţiile anterioare şi în acest an sau vă doriţi exclusiv producători noi?

Vom avea și producători noi. Poate că pe aceleaşi domenii, dar producători noi. Vrem să oferim cât mai multor afaceri şansa de a se dezvolta măcar puţin mai mult, cu sprijinul acestei campanii.

Când va fi lansată campania din acest an?

Curând, în a doua jumătate a acestei luni. Şi o vom ţine activă, pe cât mai multe canale de comunicare posibile, până la finalul acestui an şi să aducem notorietate susţinută pe produsele create în comunitatea noastră.

Cum stăm la capitolul colaborare cu autoritățile locale?

Autorităţile locale înţeleg de ce e nevoie de o astfel de campanie. Desigur, e loc întotdeauna de mai bine, dar, în esenţă, avem suportul lor. Însă ca parteneri ne bazăm pe companii pentru care performanța e normalitate de ani de zile, cu o politică de management construită vizionar, dar care au și multă emoție și înțeleg cultura locului și importanța pe care acesta o are în viitor.

Personal, ce aşteptări ai de la această ediție „Produs în Sibiu”?

Vreau să văd cum copiii acestui oraș, datorită campaniei noastre, vor cunoaște gustul și valoarea produselor locale.

Aştept să găsesc uşile deschise, pe de o parte, la parteneri (pentru că nu se anunţă vremuri chiar simple, iar o astfel de campanie poate fi bine venită, pentru că dă aripi micilor producători), aştept să găsesc mici producători dornici să se dezvolte şi să aducă produse autentice, făcute cu drag în comunitate, pentru ca, efectiv, să fie primii între opţiunile de cumpărare; aştept să fim sănătoşi şi să fim creativi, pentru a putea transmite cât mai bine mesajul. Să-l creem şi să-l transmitem bine.


spot_img

2 COMENTARII

  1. Bună ziua suntem și noi interesați de acest proiect deoarece suntem la început de drum. Producem sucuri naturale 100% din măr și legume ( morcov ghimbir sfecla țelină pătrunjel lămâie cătină aronia etc)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știri pe același subiect