4.2 C
Sibiu
marți, octombrie 15, 2024

eveniment

Selene Bags, povestea supraviețuirii unui brand de poșete de lux: „Pandemia ne-a forțat să ne reinventăm!”

Publicitate

Cele mai citite

Pandemia de COVID-19 nu a iertat aproape niciun segment al industriei. În această ediție, vom vorbi despre marochinărie. Aproape 30% dintre firmele sibiene cu trecut impresionant în acest domeniu s-au închis, pentru că vânzările internaționale au fost grav afectate.

Până acum un an, sibiencele și nu numai aveau la îndemână o fabrică de marochinărie renumită în întreaga lume, cu ajutorul căreia își completau eleganța. Lupo, un brand celebru de poșete din piele ce a existat pe piața sibiană ani de zile, s-a închis în 2020, anul ce a dat peste cap nenumărate companii.

Cu toate acestea, în acel an greu, o mână de doamne iscusite și-au găsit puterea de a merge mai departe și nu au vrut să renunțe la ceea ce știau cel mai bine să facă. Astăzi, duc în continuare tradiția brandului. Selene Bags este, cumva, urmașul firmei Lupo.

Publicitate

„Ne-am început activitatea în 2020, un an dificil, un an al schimbărilor, dar din dorința de a continua ceea ce știam să facem de atâta vreme, având în spate o experiență de peste 25 de ani, acumulată în cadrul Lupo, unde tot personalul de astăzi a lucrat înainte, o firmă ce a fost recunoscută la nivel național și mai ales internațional, dar care, din cauza pandemiei și situațiilor dificile de anul trecut, și-a încetat activitatea. Această pandemie ne-a forțat să ne reinventăm și am acceptat”, spune Gabriela Nechita, administratorul atelierului de marochinărie Selene Bags.

E păcat să faci o viață întreagă meseria aceasta și, la un moment dat, să trebuiască să te reprofilezi

Selene Bags nu ar fi existat, astăzi, probabil – după cum spun angajații -, dacă unul dintre colaboratorii vechi ai Lupo nu ar fi insistat să se păstreze un astfel de atelier la Sibiu.

De pildă, Amelia Iliescu, șef de producție în cadrul atelierului, povestește că marochinăria este domeniul pe care îl iubește din tot sufletul și că, dacă unul dintre partenerii Lupo nu ar fi cerut în repetate rânduri continuarea colaborării, probabil că Selene Bags nu ar fi existat.

„Eu fac parte din familia Lupo de 13 ani și deja de aproape un an din familia Selene Bags. În anul în care eu am venit în Lupo erau 160 de angajați. 2020, anul în care a venit pandemia, ne-a găsit doar cu 50 de angajați și cu imposibilitatea de a mai avea pentru cine produce, din cauza faptului că Spania, unde e Lupo Barcelona, pentru care noi produceam, s-a închis total. Efectiv, nu mai aveam unde să vindem poșetele. Un colaborator vechi și de suflet din țară, când a auzit acest lucru, ne-a rugat foarte mult, cu disperare chiar în glas, insistând timp de o săptămână: <<Vă rog mult, gândiți-vă cum putem continua, pentru că eu nu am unde să îmi fac gențile la calitatea pe care o produceți voi!>>. Și, încet-încet, s-a născut – pot să zic – chiar un sâmbure de speranță în noi. Am vorbit cu restul colegilor pe care îi avem aici și am continuat tradiția. E păcat să faci o viață întreagă meseria aceasta și, la un moment dat, să trebuiască să te reprofilezi. Ideea este ca toată lumea să poată să facă ce știe mai bine și ce a învățat! E destul de greu, pentru că și colaboratorii pe care îi avem acum sunt afectați la rândul lor de pandemie. Ei sunt entuziaști, dar și lor, din cauza situației internaționale, le-au scăzut foarte mult vânzările. Noi încercăm să supraviețuim așa greu cum este”, spune Amelia Iliescu.

Astfel, povestea supraviețuirii într-o perioadă grea, după cum spun reprezentanții atelierului, își are originile în adevărații parteneri de nădejde.

„Am avut norocul să avem parteneri de nădejde, oameni tineri și talentați, care își promovează produsele la nivel național și internațional și au rezultate foarte bune. Ne mândrim că noi suntem cei care le fabricăm produsele. Avem colaborări cu designeri români și sperăm să ne cunoască, cu această ocazie, și alți tineri talentați”, mărturisește Gabriela Nechita.

Pe lângă colaborările pe care Selene Bags le are cu designeri renumiți, atelierul își produce și propriile poșete, ce pot fi admirate și cumpărate de la Romanian Deisgn – Concept Store, magazin din Piața Mică nr. 3 ce promovează tradiția românească și creatorii din țară.

De ce să nu încercăm cu toții să dăm de lucru firmelor de marochinărie?

Industria de marochinărie nu a fost ferită de dificultățile ce au venit odată cu pandemia. Potrivit angajaților în domeniu, 30% dintre firmele din Sibiu din această ramură și-au pus lacătele pe ușă, pentru că activitatea li s-a redus foarte mult.

„Nouă, celor care lucrăm în branșa aceasta, ne e foarte greu să supraviețuim. Este foarte multă forță de muncă care nu și-a mai găsit serviciu. Oamenii au trebuit să se reprofileze. De exemplu, avem colege care au lucrat la firma Lupo și care s-au angajat, acum, la spital. E păcat. De ce să nu încercăm cu toții să dăm de lucru firmelor de marochinărie, pentru ca oamenii în continuare să își facă meseria? Să facă toată lumea ceea ce a învățat și ceea ce îi place!”, este apelul Ameliei Iliescu.

Cei care vor să afle mai multe informații despre creațiile Selene Bags pot accesa pagina oficială de Facebook a atelierului.

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

Astăzi intră banii pentru alimente. 250 de lei pentru fiecare beneficiar

O nouă tranşă de ajutor pentru alimente, de 250 de lei, destinat unor persoane din categorii vulnerabile se acordă...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect