În perioada 1 Februarie – 30 Martie 2023, microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii din România vor putea depune proiecte pentru a obține fonduri nerambursabile europene de câte 20.000 – 100.000 de euro, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), prin Programul Digitalizare IMM, program care dispune de un buget total de aproape 350 de milioane de euro.
Conform calendarului anunțat de Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, ghidul Beneficiarului în varianta finală urmează să fie lansat în 16 decembrie, iar apelul de proiecte va fi deschis în perioada 1 februarie 2023 – 30 martie 2023.
Valoarea maximă a ajutorului de minimis este cuprinsă între: 20.000 și 30.000 Euro pentru microîntreprindere; 20.000 și 50.000 Euro pentru întreprindere mică; 20.000 și 100.000 Euro pentru întreprindere mijlocie. Cofinanțarea este 0% pentru microîntreprinderi și 10% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru întreprinderile mici și mijlocii.
Beneficiarii granturilor pentru Digitalizare sunt IMM-urile din domenii non-IT care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: au calitatea de întreprinderi mici, mijlocii sau microîntreprinderi (IMM-uri); sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2021; nu au avut activitatea întreruptă / suspendată în anul 2022; au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare. Codurile CAEN excluse de la finanțare sunt: 5829, 6201, 6202, 6203, 6311, 6312, 6399, 7211, 7219.
Cheltuielile eligibile în cadrul Programului Digitalizare IMM sunt: hardware TIC, echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale; dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation; tehnologii blockchain; sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality; website de prezentare; servicii de tip cloud și IoT; instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC; consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile.
Fabrica de Consultanță, în parteneriat cu Sistec, vă oferă soluții complete pentru digitalizarea afacerii cu fonduri nerambursabile: consultanță în accesarea fondurilor nerambursabile și soluții IT personalizate. Pachetul pentru digitalizarea IMM-urilor cuprinde: analiza nevoilor de digitalizare, identificarea soluțiilor de digitalizare, scrierea și depunerea proiectului pentru accesarea finanțării nerambursabile, implementarea proiectului/soluției, training specializat și asistență.
Soluțiile ITpropuse spre implementare în cadrul pachetului de digitalizare sunt: Cogito – ERP Comerț (Software SAF-T compliant, dezvoltat special pentru piața din România, creat pentru companiile care activează în Comerț, Distribuție, Logistică și Servicii; module cheie: Achiziții, Vânzări & Distribuție, WMS, Servicii, Contabilitate financiară; experiență de peste 28 de ani, peste 2000 de licențe achiziționate), Abas – ERP Producție (Software German complet localizat legislației românești, SAF-T compliant, creat pentru companiile care fac producție de orice tip; ales de peste 4500 de companii de producție; module cheie: Achiziții, Vânzări Producție, Logistică, WMS), servere și servicii IT (furnizare echipamente Hardware; externalizare servicii IT – suport tehnic, securitate, networking, proiectare; servere in cloud – software as a service, disaster recovery, servere virtuale; integrator servicii IT cu experiență de peste 28 de ani).
Pentru informații suplimentare, consultanții Fabrica de Consultanță vă stau la dispoziție la numărul de telefon 0731.536.459 sau pe e-mail [email protected]. Evaluarea eligibilității firmei se face pe baza Bilanțului pe anul 2021. Mai multe detalii despre oportunitățile de finanțare cu fonduri nerambursabile sunt disponibile pe site-ul www. fdc.ro.