Sibienii au sunat mai responsabil la 112 în prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, se arată în datele transmise de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Între lunile ianuarie-iunie 2020, în județul Sibiu s-a înregistrat un număr de 81.662 de apeluri la 112, mai mic cu aproape 20 de procente față de primele 6 luni din 2019. Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță.
Numărul apelurilor efectuate între ianuarie-iunie 2020 a scăzut cu 19,18% față de aceeași perioadă a anului 2019, potrivit datelor transmise de STS. Dacă anul trecut s-au înregistrat 100.957 apeluri la 112 în județul Sibiu, anul acesta numărul a scăzut la 81.662 apeluri. Dintre acestea, un procent de peste 55% a fost reprezentat de urgențe, iar restul de peste 44% au fost apeluri non-urgente.
„Conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), în perioada ianuarie – iunie 2020, în județul Sibiu, din totalul de 81.662 apeluri, un număr de 45.595 apeluri au reprezentat urgențe (55,83%), iar 36.067 au fost apeluri non-urgente (44,17%)”, transmite STS.
Apelurile non urgente au scăzut cu peste 31%
Statisticile arată că situația s-a schimbat mult față de anul trecut și în ceea ce privește apelurile non-urgente. Sibienii au fost mai chibzuiți când au sunat la 112, numărul apelurilor non-urgente scăzând cu 31,21% față de același interval de timp din 2019. De asemenea, apelurile urgente au scăzut cu 6,04%.
„În perioada ianuarie – iunie 2019, în județul Sibiu, din totalul de 100.957 apeluri, un număr de 48.525 apeluri au reprezentat urgențe (48,07%), iar 52.432 au fost apeluri non-urgente (51,93%)”, arată STS.
Potrivit STS, apelurile urgente sunt cele care semnalează situații în care este amenințată viața, proprietatea sau mediul, fiind necesară asistența imediată a ambulanței, pompierilor, poliției sau jandarmilor. Legat de apelurile non-urgente, acestea reprezintă situații din afara sferei de competență a Serviciului 112.
Cele mai multe apeluri, transferate la Ambulanță
Cât privește problemele cu care sibienii au sunat la 112, apelurile acestora au fost direcționate de către operatorii STS la mai multe agenții specializate de intervenție, cele mai multe intrând în atribuția Serviciului de Ambulanță Județean Sibiu. În top se mai află Poliția Sibiu și ISU-SMURD.
„În funcție de agențiile specializate de intervenție către care operatorii STS au transferat apelurile, situația în județul Sibiu se prezintă astfel: Ambulanță – 30.968 (67,91%), urmate de Poliție – 13.398 (29,39%), ISU-SMURD – 13.097 (28,72%), Jandarmerie – 2.034 (4,46%) și alte agenții – 457 (1%)”, a mai transmis Serviciul de Telecomunicații Speciale.
La nivel național, în primele șase luni ale anului 2020 s-au înregistrat 4.896.707 apeluri la Serviciul de urgență 112, cu 14,33% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut.