14.1 C
Sibiu
sâmbătă, noiembrie 8, 2025

ChatGPT, cea mai descărcată aplicație la nivel global. Care sunt celelalte aplicații din top 3

Cele mai citite

ChatGPT a devenit cea mai descărcată aplicație la nivel global în martie 2025, excluzând jocurile, devansând concurenții obișnuiți pentru locul 1, Instagram și TikTok.

Aceasta este prima dată când aplicația se află în fruntea clasamentului lunar al descărcărilor și cea mai mare lună a ChatGPT.

Conform noilor date, instalările ChatGPT au crescut cu 28% din februarie până în martie, ajungând la 46 de milioane de noi descărcări în luna martie, a raportat recent furnizorul de informații despre aplicații Appfigures.

Publicitate

Acest lucru a plasat aplicația puțin înaintea Instagram, care a căzut pe poziția nr. 2. TikTok a urmat pe locul 3.

ChatGPT a înregistrat câteva actualizări notabile în martie, inclusiv prima actualizare majoră a capacităților sale de generare a imaginilor din ultimul an.

Acest lucru a condus la un moment viral pentru ChatGPT la sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie, când utilizatorii au descoperit că pot genera imagini și meme-uri în stilul Studio Ghibli, popularul studio de animație japonez din spatele unor filme precum „My Neighbor Totoro” și „Spirited Away”.

Instalările ChatGPT au crescut cu 148% de la an la an

OpenAI a eliminat, de asemenea, unele măsuri de protecție în ceea ce privește politicile de moderare a conținutului pentru imagini în martie și a actualizat funcția de voce AI a ChatGPT.

Appfigures a observat că instalările ChatGPT au crescut cu 148% de la an la an, comparând primul trimestru din 2021 cu primul trimestru din 2025.

Cu toate acestea, firma speculează că noile caracteristici nu au fost principalul motor din spatele creșterii din această lună pentru chatbotul popular.

„Începe să pară că ChatGPT devine un verb, la fel ca Google în anii 2000, până la punctul în care mulți nu se gândesc la AI, ci mai degrabă la „ChatGPT””, a declarat fondatorul și CEO-ul Appfigures, Ariel Michaeli. „Deci, atunci când există entuziasm despre AI – chiar și despre concurenți precum Grok, Manus AI sau DeepSeek –, mulți dintre cei care nu înoată în acest subiect vin pentru AI, dar în realitate descarcă ChatGPT.”

Instagram și TikTok luptă pentru locurile secunde

Instagram deține locul nr. 2 atât în Apple App Store, cât și în Google Play, atât în ianuarie, cât și în februarie a acestui an.

Într-o anumită măsură, creșterea numărului de descărcări ale TikTok la începutul acestui an a fost determinată de îngrijorările legate de o potențială interdicție în SUA, consumatorii grăbindu-se să descarce aplicația în cazul în care aceasta dispărea din magazinele de aplicații. Acum, această interdicție este în așteptare, deoarece președintele Trump intenționează să încheie o înțelegere cu China, unde își are sediul ByteDance, societatea mamă a TikTok, pentru a menține aplicația disponibilă pentru utilizatorii din SUA.

Instagram a devansat în mod regulat TikTok pentru poziția nr. 1 în magazinele de aplicații globale, fiind aplicația nr. 1 (non-joc) pe parcursul anului 2024. Popularitatea Instagram pe piața americană a fost în creștere, rămânând o preferință a adolescenților americani.

Iată cum arată top 3 pe martie 2025:

  1. ChatGPT: 46 de milioane de descărcări (13 milioane pe iOS şi 33 milioane pe Android)
  2. Instagram: 46 de milioane de descărcări (5 milioane pe iOS şi 41 milioane pe Android)
  3. TikTok: 45 de milioane de descărcări (8 milioane pe iOS şi 37 de milioane pe Android)

Facebook, WhatsApp și Telegram completează topul celor mai descărcate 5 aplicații din lume.

În general aceste topuri ale aplicaţiilor au pe primele locuri nume ca TikTok sau Instagram. De data asta, în martie 2025, probabil multumito generării de imagini GPT-4o şi a stilului Ghibli adoptat, ChatGPT a ieşit campion la descărcări. În acest top sunt excluse jocurile.

Ca aplicații de comerț online, Temu are o rată explozivă a descărcărilor în Europa. Aplicația de cumpărături a ajuns rapid, în 2023, pe locul unu în topurile aplicațiilor și România, fiind devansată în 2025 de ChatGPT. Totodată, Temu a fost desemnată aplicația de top recomandată de Apple pentru anul 2024.

Piața de aplicații și jocuri mobile 2024

Industria aplicațiilor mobile a atins o evoluție semnificativă, veniturile globale din achizițiile in-app (IAP) pe platformele iOS și Google Play atingând 150 de miliarde de dolari în 2024, marcând o creștere de 13% de la an la an.

În ciuda încetinirii ratelor de descărcare și a semnelor de oboseală digitală pe unele piețe, veniturile din achizițiile în aplicații și din aplicațiile plătite au crescut cu 13% de la an la an. Veniturile din aplicații ce nu sunt jocuri au crescut de la 3,5 miliarde de dolari în 2014 la 69 de miliarde de dolari în 2024, o creștere de 25% de la an la an.

Totuși, jocurile reprezintă în continuare majoritatea veniturilor (80 de miliarde de dolari în 2024), însă creșterea a fost de numai 4%.Rețelele sociale, serviciile de streaming și aplicațiile de cumpărături sunt lideri în materie de descărcări. Descărcările de chatbots AI sunt în creștere activă.

Timpul petrecut pe mobil

Utilizatorii au petrecut 4,2 trilioane de ore pe aplicații mobile în 2024, în medie 3,5 ore pe zi pentru fiecare utilizator de telefonie mobilă. Cu toate acestea, există semne că timpul petrecut pe mobil încetinește, deoarece consumatorii din unele țări experimentează oboseală digitală. La nivel global, creșterea de 5,8% față de anul precedent în totalul orelor petrecute a fost puțin sub creșterea de 7,7% din 2023, iar timpul petrecut s-a stabilizat de fapt în mai multe piețe cheie, inclusiv Statele Unite, Japonia, Coreea de Sud și China.

Mobile gaming își revine

După doi ani de declin, piața jocurilor pentru dispozitive mobile și-a revenit, înregistrând o creștere de 4% de la an la an, ajungând la 81 de miliarde de dolari în venituri din IAP.

În 2024, 4 jocuri au intrat pentru prima dată în „clubul miliardarilor” – Dungeon & Fighter; Whiteout Survival; Last War și Brawl Stars. Acesta este un record în rândul jocurilor din 2020. Un total de 17 aplicații au depășit această marcă în 2024 – 11 jocuri și 6 aplicații non-joc. Acesta este cel mai bun rezultat de când au început rapoartele în 2014.

Statele Unite domină piață

Anul trecut, dezvoltatorii jocurilor mobile au câștigat 65,7 miliarde de dolari, în creștere cu 4% față de 2023. Jocurile noi, conform analizei realizate de Appfigures și preluate de profit.ro au dificultăți în a a concura pentru banii gamerilor – doar 3,9 miliarde de dolari au mers către jocuri lansate în 2024.

Statele Unite au rămas principala piață, cu 52 de miliarde de dolari în venituri IAP, în timp ce Europa a depășit creșterea globală cu o creștere de 24% de la an la an. Top 3 este completat de China și Japonia.

Jocuri mobile 2024

Pe categorii, cel mai multe instalări s-au înregistrat la: simulatoare (9,8 miliarde de instalări; creștere de 0,4% de la an la an), puzzle-uri (9,7 miliarde; scădere de 3% de la an la an), jocurile arcade (9,6 miliarde; scădere de 12,5%).

Cea mai puternică creștere a descărcărilor a fost arătată de strategii – cu 12,5% față de anul trecut. În același timp, în ciuda faptului că reprezintă doar 4% din totalul descărcărilor, strategiile generează 21,4% din toate veniturile generate de jocurile mobile.

Dacă luăm în considerare subgenurile în funcție de descărcări, liderii sunt platformers/runners (8,34% din toate descărcările). Pe locul al doilea se află simulatoarele (6,17%), iar pe locul al treilea sunt jocurile de curse (4,98%).

Strategiile (17,5 miliarde de dolari venituri în 2024 – creștere de 16,2%); RPG-urile (16,8 miliarde de dolari – scădere de 17,3%) și puzzle-urile (12,2 miliarde de dolari – creștere de 14%) sunt cele mai mari genuri după venituri pe dispozitivele mobile.

În mediul online, românii cheltuie cel mai mult pe pariuri și jocuri de noroc

Românii au cheltuit 12,5 miliarde de lei (2,5 miliarde de euro) în 2023 pentru jocurile online de noroc. E vorba de pariuri online, cazinouri online și loterii online. Iar aici nu intră Revolut, care se adaugă cu alte sume, a explicat, pentru GOLAZO, Florian Neagu directorul Direcţiei stabilitate financiară din BNR. Sumele au fost plătite cu cardul, prin intermediul a 84 de milioane de tranzacții. Raportat la toate plățile făcute online cu cardul în România, asta înseamnă 17% din total. Plățile cu cardul pentru gambling sunt, de departe, cele mai multe dintre toate plățile făcute de români, categorie triplă ca număr de tranzacții față de oricare dintre următoarele categorii, cele la magazine online, abonamente și orice alte plăți de la distanță.

Tendințe

Specialiștii în domeniul IT au identificat câteva tendințe-cheie care modelează peisajul aplicațiilor mobile:

Integrarea inteligenței artificiale: Aplicațiile AI au devenit o industrie de miliarde de dolari, aplicațiile AI Chatbot și AI Art Generator apropiindu-se de 1,3 miliarde de dolari în venituri pentru 2024.

Conectarea digitalului la fizic: Multe categorii de aplicații cu creștere rapidă se concentrează pe îmbunătățirea experiențelor în persoană, cum ar fi aplicațiile pentru sănătate și fitness în aer liber, magazine alimentare și restaurante.

Monetizarea conținutului video: Aplicațiile de streaming și social media au înregistrat creșteri rapide ale veniturilor, în ciuda încetinirii sau scăderii timpului petrecut.

Resurgența criptomonedelor: Îmbunătățirea condițiilor economice și creșterea prețurilor Bitcoin au alimentat o revenire a aplicațiilor cripto.

Pe măsură ce industria aplicațiilor mobile continuă să evolueze, dezvoltatorii găsesc noi modalități de monetizare și de implicare a utilizatorilor, asigurând creșterea sectorului chiar și pe măsură ce piața se maturizează.

Vrei mai multe informații, știri bune, reportaje și interviuri pe zi? Ne-ar ajuta foarte mult o recenzie de la tine. Intră AICI.

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

RAPORTOR LOCAL. De la „rechinii” de altădată la zona metropolitană de transport

Transportul în comun va deveni operațional în întreaga Zonă Metropolitană Sibiu începând cu 1 decembrie, a anunțat, miercuri, Asociația...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect