0.2 C
Sibiu
marți, ianuarie 31, 2023

Descoperire istorică: s-a obținut energie net pozitivă dintr-o reacție de fuziune, similară cu cea produsă de stele

Cele mai citite
banner

SUA a anunțat o descoperire științifică istorică în domeniul fuziunii nucleare. Cercetătorii susțin că această descoperire va permite omenirii să renunțe la combustibilii fosili.

De-a lungul timpului, cercetătorii au căutat să dezvolte fuziunea nucleară, despre care susținătorii săi cred că ar putea permite omenirii să renunţe la combustibilii fosili, responsabili de încălzirea globală.

banner

În cadrul unui experiment realizat cu laserul de la Lawrence Livermore National Laboratory  din California, specialiștii au obținut o cantitate de energie mai mare decât cea care a fost inițial introdusă pentru desfășurarea procesului, precizeazp Biziday.

Procesul este opusul fisiunii nucleare (în prezent folosită pentru centralele nucleare), prin care atomii grei sunt despărțiți.

Fisiunea nucleară generează o cantitate semnificativă de deșeuri care continuă să emită radiații periculoase pentru o perioadă lungă de timp.

Această reacţie este cea care alimentează stelele, între care Soarele nostru, notează Agerpres.

Urmărește Sibiu 100% în Google News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri