Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a participat luni la semnarea contractului dintre Compania de drumuri şi proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate şi proiectul tehnic de detaliu pentru Autostrada Făgăraş – Braşov. Segmentul face parte din autostrada Sibiu – Brașov.
Ministrul Cătălin Drulă a anunțat că a participat la semnarea contractului pentru un sector al Autostrăzii A3 care rămăsese „uitat”. Este vorba despre jumătatea „brașoveană” a legăturii pe autostradă dintre Sibiu și Brașov.
„Contract semnat pentru proiectarea autostrăzii Făgăraş-Braşov, o investiţie care fusese abandonată de peste 10 ani. În această dimineaţă (luni, n.r.) am luat parte la semnarea contractului dintre Compania de drumuri şi proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate şi proiectul tehnic de detaliu. Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitaţie în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate. Traseul începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploieşti-Braşov şi se încheie în apropiere de Făgăraş, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraş. În plus, în zona municipiului Braşov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Braşov-Bacău”, a scris ministrul, luni, pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, printre cele mai importante activităţi din cadrul contractului se numără realizarea unor studii şi analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor şi a constrângerilor de pe traseu sau a utilităţilor intersectate.
„Vor fi obţinute toate avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare. La fel ca A7 – Autostrada Moldovei, Făgăraş-Braşov va beneficia de o proiectare completă şi complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuţia lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi)”, a punctat Cătălin Drulă, potrivit Agerpres.
CNAIR a anunțat și cum este structurat contractul cu Asocierea SEARCH CORPORATION S.R.L. – PROTELCO S.A. – LIKE CONSULTING S.R.L. – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.), un contract cu o valoare de 18.174.952,71 lei fără TVA, finanțat din fonduri europene.
- Etapa I: 25 luni
Studiu de Fezabilitate: 22 luni
Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.) și
Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru susţinerea Aplicaţiei de Finanţare: 3 luni
- Etapa II: 6 luni
Proiect Tehnic (P.T.): 3 luni
Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a execuţiei lucrărilor: 2 luni
Raport Financiar final: 1 lună.
- Etapa III: 36 luni
Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pe durata execuţiei lucrărilor, cu condiţia demarării lucrărilor nu mai târziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic.
„Acest sector de autostradă, împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraș ce urmează a fi promovat la licitație pentru Proiectare și Execuție de Lucrări, va asigura conexiunea Autostrăzilor Ploiești – Brașov și Brașov – Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean.
Cealaltă jumătate, Boița – Făgăraș, se află într-o fază aproximativ similară: a fost revizuit studiul de fezabilitate și urmează să fie lansată licitația pentru proiectare și execuție. Ministrul Drulă a declarat că această licitație va fi demarată „cel mai târziu în septembrie”.