21.2 C
Sibiu
joi, septembrie 12, 2024

Astrid Fodor a semnat decizia de demolare a construcțiilor și grădinilor de pe Valea Săpunului, pentru a face loc unei piste de biciclete Calea Dumbrăvii – Broscărie

Publicitate

Cele mai citite

Primăria Sibiu începe desființarea construcțiilor temporare, ridicate ilegal, pe malurile Văii Săpunului, pentru a face loc unui proiect amplu: o pistă de biciclete care va lega toate cartierele aflate în vecinătatea acestui pârâu. Prima intervenție se va face în zona străzii Siretului, potrivit unei dispoziții semnate de Astrid Fodor, primarul Sibiului, însă alte zone vor fi incluse, odată cu începerea punerii în practică a unui dintre proiectele prevăzute în Planul de Mobilitate Durabilă, ajuns în formă finală, la finalul consultărilor și aprobărilor de mediu. Proiectul a fost menționat în referatul de propunere a acestei decizii de desființare, ceea ce înseamnă că el urmează să fie implementat în viitorul apropiat.

Specialiștii din Primăria Sibiu susțin că deținătorii de construcții temporare (împrejmuiri, amenajări grădini, magazii etc.) au ocupat terenurile fără forme legale, ei fiind între timp somați să elibereze terenul aflat în proprietatea primăriei. În acest moment, acțiunea primăriei prevede demolarea construcțiilor care nu au fost îndepărtate, cu recuperarea costurilor de la persoanele care le-au construit.

Publicitate

Potrivit dispoziției 1252/2022 semnate acum de Astrid Fodor, Direcția Tehnică are un termen de 45 de zile pentru a desființa construcțiile ilegale de pe Valea Săpunului, din zona străzii Siretului, „cheltuielile urmând a fi recuperate de la deținătorii de grădini din zona respectivă”.

Ce prevede Planul de Mobilitate pentru pista de biciclete de pe Valea Săpunului

Consultanții care au realizat Planul de Mobilitate Durabilă au propus mai multe piste de biciclete care să completeze rețeaua actuală de benzi ciclabile și piste separate, astfel încât deplasarea în oraș, dintr-o parte în alta, să poată fi ușor de realizat pe biciclete.

Proiectul pistei de-a lungul pârâului Săpunului a fost gândit astfel încât să lege Calea Dumbrăvii, unde se află noua pistă de biciclete (în construcție), de zona de sud-est a orașului, prin coridorul verde Valea Săpunului. Proiectul ar urma să fie format din patru tronsoane, care au limitele Calea Cisnădiei, str. Rahova,  bulevardul Vasile Milea și Pod Broscărie.

Grădinile cu roșii ale celor care locuiesc pe str. Siretului vor fi desființate

Proiect B05: Pista de biciclete de-a lungul pârâului Săpunului, între Calea Dumbrăvii si pod Broscărie

Tronson I între Calea Dumbrăvii – Calea Cisnădiei

Tronson II între Calea Cisnădiei – str Rahova

Tronson III între str. Mihai Viteazu – bd.. General Vasile Milea

Tronson IV între bd. General Vasile Milea – Pod Broscărie

Consultanții au analizat situația din teren și pentru primul tronson au propus ca, între Calea Dumbravii și Calea Cisnădiei, pista velo fie să urmeze traseul platformei de parcare auto din spatele blocurilor de pe str. Siretului, fie să fie realizat în printr-un proiect de reorganizare a spațiului ocupat de grădinile de legume improvizate pe malul pârâului Săpunului. Pista r urma să străpungă str. Siretului, spre Grădinița nr. 5 și biserica Sf.Ioan Botezătorul să să se conecteze cu pista de pe Calea Dumbravii prin viitoarea străpungere de pe str. Arieșului.

Pentru al doilea tronson, între Calea Cisnădiei și str. Rahova, propunerea din PMUD țintește intersecția Văii Săpunului de către Calea Cisnădiei, unde se propune o regenerare a zonei și demolarea garajelor, cu transformarea spațiului în zonă verde. De asemenea, mai multe alei din cartier sunt propuse pentru profilul „home zone”: Aleea Streiu, Str.Atleților, Aleea Șteaza, Aleea Seviș si conectarea cu str. Rahova prin str. Magazinului. În cazul acestui tronson, realizarea pistei chiar pe malul apei este considerată imposibilă, din cauza construcțiilor și amenajărilor care merg chiar până la limita cursului de apă.

Tronsonul III, cel dintre bd. Mihai Viteazu și bd. Vasile Milea pista ar urma să pornească din Str. Rahovei să să fie amenajată chiar pe malul pârâului, unde se propune de asemenea o regenerare urbană și modernizare. Pe acest tronson se propune transformarea unui segment din Aleea Șelimbăr în stradă de tip „home zone”.

În fine, al patrulea tronson, bd. Vasile Milea – Pod Broscărie, va avea o conexiune cu o altă pistă propusă pe strada Semaforului, la intersecția cu str. Electricienilor, va merge pe aleile Rășinari și Oncești, propuse ca străzi „home zone” și va coborî pe malul Săpunului în zona străzii Gârbova. Tronsonul va merge așa până la parcarea de pe str. Muncel, unde se propune o bifurcație, din care un braț al pistei să meargă în continuare pe malul apei până la Rampa Ștefan cel Mare și spre Pod Broscărie, pe sub care va trece pentru a se conecta cu alte piste.

Pista ar urma să aibă un dublu rol, unul de mobilitate pentru sibieni, și al doilea de traseu cicloturistic, inclusiv prin legăturile cu localitățile învecinate.

Întreg traseul ar urma să aibă 4,5 kilometri, din care aproximativ 1 kilometru va fi de străzi și alei „home zone”, iar restul de aproape 3,5 kilometri va fi pistă velo separată de traficul rutier. Pista propusă ar trebui să aibă minim 3 metri lățime și un spațiu de siguranță, iluminat public, dar presupune intervenții pentru amenajarea albiei și pentru conectarea cu alte căi de circulație. Pe traseu sunt propuse și spații de odihnă și belvedere.

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Tânăr condamnat la închisoare, reținut de polițiștii sibieni

Un tânăr de 22 de ani, condamnat la închisoare cu executare după ce a furat mai multe scule, a...

Publicitate

Cele mai citite

Primăria Sibiu începe desființarea construcțiilor temporare, ridicate ilegal, pe malurile Văii Săpunului, pentru a face loc unui proiect amplu: o pistă de biciclete care va lega toate cartierele aflate în vecinătatea acestui pârâu. Prima intervenție se va face în zona străzii Siretului, potrivit unei dispoziții semnate de Astrid Fodor, primarul Sibiului, însă alte zone vor fi incluse, odată cu începerea punerii în practică a unui dintre proiectele prevăzute în Planul de Mobilitate Durabilă, ajuns în formă finală, la finalul consultărilor și aprobărilor de mediu. Proiectul a fost menționat în referatul de propunere a acestei decizii de desființare, ceea ce înseamnă că el urmează să fie implementat în viitorul apropiat.

Specialiștii din Primăria Sibiu susțin că deținătorii de construcții temporare (împrejmuiri, amenajări grădini, magazii etc.) au ocupat terenurile fără forme legale, ei fiind între timp somați să elibereze terenul aflat în proprietatea primăriei. În acest moment, acțiunea primăriei prevede demolarea construcțiilor care nu au fost îndepărtate, cu recuperarea costurilor de la persoanele care le-au construit.

Potrivit dispoziției 1252/2022 semnate acum de Astrid Fodor, Direcția Tehnică are un termen de 45 de zile pentru a desființa construcțiile ilegale de pe Valea Săpunului, din zona străzii Siretului, „cheltuielile urmând a fi recuperate de la deținătorii de grădini din zona respectivă”.

Ce prevede Planul de Mobilitate pentru pista de biciclete de pe Valea Săpunului

Consultanții care au realizat Planul de Mobilitate Durabilă au propus mai multe piste de biciclete care să completeze rețeaua actuală de benzi ciclabile și piste separate, astfel încât deplasarea în oraș, dintr-o parte în alta, să poată fi ușor de realizat pe biciclete.

Proiectul pistei de-a lungul pârâului Săpunului a fost gândit astfel încât să lege Calea Dumbrăvii, unde se află noua pistă de biciclete (în construcție), de zona de sud-est a orașului, prin coridorul verde Valea Săpunului. Proiectul ar urma să fie format din patru tronsoane, care au limitele Calea Cisnădiei, str. Rahova,  bulevardul Vasile Milea și Pod Broscărie.

Grădinile cu roșii ale celor care locuiesc pe str. Siretului vor fi desființate

Proiect B05: Pista de biciclete de-a lungul pârâului Săpunului, între Calea Dumbrăvii si pod Broscărie

Tronson I între Calea Dumbrăvii – Calea Cisnădiei

Tronson II între Calea Cisnădiei – str Rahova

Tronson III între str. Mihai Viteazu – bd.. General Vasile Milea

Tronson IV între bd. General Vasile Milea – Pod Broscărie

Consultanții au analizat situația din teren și pentru primul tronson au propus ca, între Calea Dumbravii și Calea Cisnădiei, pista velo fie să urmeze traseul platformei de parcare auto din spatele blocurilor de pe str. Siretului, fie să fie realizat în printr-un proiect de reorganizare a spațiului ocupat de grădinile de legume improvizate pe malul pârâului Săpunului. Pista r urma să străpungă str. Siretului, spre Grădinița nr. 5 și biserica Sf.Ioan Botezătorul să să se conecteze cu pista de pe Calea Dumbravii prin viitoarea străpungere de pe str. Arieșului.

Pentru al doilea tronson, între Calea Cisnădiei și str. Rahova, propunerea din PMUD țintește intersecția Văii Săpunului de către Calea Cisnădiei, unde se propune o regenerare a zonei și demolarea garajelor, cu transformarea spațiului în zonă verde. De asemenea, mai multe alei din cartier sunt propuse pentru profilul „home zone”: Aleea Streiu, Str.Atleților, Aleea Șteaza, Aleea Seviș si conectarea cu str. Rahova prin str. Magazinului. În cazul acestui tronson, realizarea pistei chiar pe malul apei este considerată imposibilă, din cauza construcțiilor și amenajărilor care merg chiar până la limita cursului de apă.

Tronsonul III, cel dintre bd. Mihai Viteazu și bd. Vasile Milea pista ar urma să pornească din Str. Rahovei să să fie amenajată chiar pe malul pârâului, unde se propune de asemenea o regenerare urbană și modernizare. Pe acest tronson se propune transformarea unui segment din Aleea Șelimbăr în stradă de tip „home zone”.

În fine, al patrulea tronson, bd. Vasile Milea – Pod Broscărie, va avea o conexiune cu o altă pistă propusă pe strada Semaforului, la intersecția cu str. Electricienilor, va merge pe aleile Rășinari și Oncești, propuse ca străzi „home zone” și va coborî pe malul Săpunului în zona străzii Gârbova. Tronsonul va merge așa până la parcarea de pe str. Muncel, unde se propune o bifurcație, din care un braț al pistei să meargă în continuare pe malul apei până la Rampa Ștefan cel Mare și spre Pod Broscărie, pe sub care va trece pentru a se conecta cu alte piste.

Pista ar urma să aibă un dublu rol, unul de mobilitate pentru sibieni, și al doilea de traseu cicloturistic, inclusiv prin legăturile cu localitățile învecinate.

Întreg traseul ar urma să aibă 4,5 kilometri, din care aproximativ 1 kilometru va fi de străzi și alei „home zone”, iar restul de aproape 3,5 kilometri va fi pistă velo separată de traficul rutier. Pista propusă ar trebui să aibă minim 3 metri lățime și un spațiu de siguranță, iluminat public, dar presupune intervenții pentru amenajarea albiei și pentru conectarea cu alte căi de circulație. Pe traseu sunt propuse și spații de odihnă și belvedere.

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: Tânăr condamnat la închisoare, reținut de polițiștii sibieni

Un tânăr de 22 de ani, condamnat la închisoare cu executare după ce a furat mai multe scule, a...

Știri pe același subiect