9.1 C
Sibiu
marți, martie 5, 2024

HĂRȚI Pe unde va trece Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș și unde se va conecta cu Transfăgărășanul

Cele mai citite

Sibiul va avea acces la o a patra autostradă – după cea spre Sebeș – Arad, cea spre Pitești și cea spre Cluj Napoca – o șosea care începe să prindă contur în activitatea CNAIR și a Ministerului Transporturilor. Practic, Sibiul va deveni un centru de trafic extrem de important pentru România, la nivel de autostrăzi. Este vorba despre Autostrada A13, care cuprinde acum o porțiune din vechiul traseu al Autostrăzii A3 și va continua ulterior până la Bacău.

Documentația la care a lucrat Consitrans, „Revizuire Studiu Fezabilitate Sibiu – Făgăraș” se apropie de final, dat fiind faptul că termenul de finalizare este 30 iunie 2021. Potrivit desfășurătorului CNAIR, termenul de predare este trimestrul III al acestui an. Între timp, Ministerul Transporturilor a anunțat că este pregătită licitația pentru proiectare și execuție, ceea ce înseamnă că orizontul de timp în care această șosea de viteză care va scurta drumul către Făgăraș și, implicit, către Brașov, este de circa trei ani. În acest moment, traseul acestei autostrăzi a fost finalizat, fiind cunoscute și intersecțiile și locurile în care șoferii vor putea intra sau ieși de pe autostradă.

Autostrada Sibiu – Făgăraş A13 se va lega de Autostrada A1 Sibiu – Pitești în zona Boiţa, acolo unde se lucrează astăzi la primul lot Sibiu – Boița. Autostrada va continua apoi prin zona Turnu Roşu, unde va traversa Râul Olt, apoi pe raza comunei Sebeşu de Jos, Racoviţa, va ocoli Mârşa, unde se vor construi  ieşiri şi intrări pe autostradă, care vor asigura legături cu orașul Avrig. Va continua peste DJ 105J (Porumbacu de Sus-Porumbacu de Jos), iar la DC 50 (Sărata) va traversa DN1, va ocoli satul Scoreiu, după care urmează intersecția cu DN1, care va fi și locul de conexiune cu Transfăgărășanul, care se află la câțiva kilometri. Imediat după această intersecție va urma ultima traversare din județ, la DJ 105H (Arpaşu de Jos – Arpaşu de Jos).

Practic, cei aproximativ 50 de km, de la Sibiu la Arpașu, vor fi parcurși în maxim 30 de minute, fără probleme de trafic, ca în prezent.

Mai departe, autostrada va părăsi teritoriul județului Sibiu, iar în comuna Ucea de Sus vor fi amenajate alte ieşiri şi intrări, pentru orașul Victoria, care vor asigura și un nou acces la DN1. Apoi va urma o traversare DJ 103 (Viştea de Sus şi Viştea de Jos) și DC 80 (Olteţ-Drăguş). Intersecția cu  DJ 105B (Sâmbăta de Jos – Sâmbăta de Sus) va avea ieşiri şi intrări, apoi va urma traversare DJ 103F (Voila-Voivodeni), DC 75 (Luţa-Beclean), DJ 104C (Hurez- Săsciori), DJ 104B (Ileni) pentru ca lângă Ileni să permită conectarea cu rețeaua de drumuri din Făgăraş. De aici, prin centura ocolitoare, cu o lungime de 5 km, va fi realizată legătura cu DN1, între Făgăraș și Mândra, pe raza comunei Râușor.

În total, 68 de kilometri, care ar putea fi parcurși în circa 40 de minute, la o viteză medie de 120 km/h, în loc de o oră și jumătate cât durează în prezent acest drum.

Date actualizate:

Indicativ         AUTOSTRADA SIBIU – BRASOV

Categorie        Autostrăzi în pregătire faza proiectare (SF, PT)

Rang   AUTOSTRADĂ

Sector SIBIU – FAGARAS

Lot      LOT 1

Lungime (km):           68.05

De la   0+000

Până la 68+050

Antreprenor    CONSITRANS

(VALOARE CONTRACT PROIECTARE: 16.313.855,49 FARA TVA)

Data începerii ORDIN DE INCEPERE 11.05.2015

Data finalizării           TRIM III 2021/ FINALIZARE PROIECTARE FAZA REVIZUIRE STUDIU DE FEZABILITATE

Stadiu fizic actual (procent)  0%

Stadiul financiar actual (procent)      15.70%

Valoare proiect          5170 MIL. LEI FARA TVA

An deschidere (în folosință)  FINALIZARE PROIECTARE (EMITERE ACORD DE MEDIU) – TRIM. III 2021

Observații       CONTRACT REVIZUIRE STUDIU DE FEZABILITATE IN DERULARE – STUDIUL DE FEZABILITATE A FOST AVIZAT IN CADRUL CTE, PROCEDURA DE MEDIU IN DERULARE

Continuarea Făgăraș – Brașov, în curs de licitare a proiectării

Al doilea lot al Autostrăzii A13, Sibiu – Brașov, se află într-un alt stadiu de elaborare, respectiv completare studiu de fezabilitate și proiectare, un pachet creat pentru această șosea special de CNAIR. „Peste câţiva ani traficul infernal de pe DN1 Sibiu-Braşov va fi scos din numeroasele localităţi de pe traseu”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, referitor la această secțiune de autostradă. Urmează să aflăm în curând câștigătorul licitației, fiind depuse deja patru oferte. Cotnractul a fost estimat la maxim 25,2 milioane de lei fără TVA. Făgăraș – Brașov se va conecta la Făgăraș cu lotul 1, iar la Cristian cu Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov.

spot_img
spot_img
Ultimele știri

Indemnizația de șomaj a crescut de la 1 martie. S-au majorat și celelalte stimulente pentru ocuparea forței de muncă

Baza de calcul a indemnizaţiei de şomaj şi a altor măsuri de stimulare a ocupării forţei de muncă oferite...
spot_img
Shortcode field is empty!

Știri pe același subiect