3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

VOX: Diferențe de preț la raft și la casă

Cele mai citite

În timp ce facem cumpărături, cu toții ne așteptăm ca prețurile afișate la raft să corespundă cu cele înregistrate la casa de marcat. Cu toate acestea, există situații în care consumatorii se trezesc în situația că au mai mult de plătit la casă, ceea ce-i pun într-o situație jenantă dacă nu au suficienți bani la ei.

Aceste diferențe de preț apar din cauza mai multor factori: personalul magazinului poate comite greșeli în actualizarea prețurilor sau în așezarea etichetelor, sincronizarea incorectă între bazele de date ale magazinului și sistemele de casă de marcat, dar și modificările de preț și promoții.

La sfârșitul lunii octombrie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare în magazinele Lidl, în urma controalelor fiind aplicate amenzi de circa 7,5 milioane lei, conform unui comunicat al ANPC.

„Ciupitul la cântar’ a devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai!”, a declarat luna trecută Horia Constantinescu, preşedinte al ANPC.

Și totuși ce facem în astfel de situații?

Am întrebat sibienii dacă au fost puși vreodată într-o astfel de situație și cum procedează când prețul de la raft nu corespunde cu cel de la casa de marcat. Oamenii se împart în două categorii: cei care renunță la produs și cei care, deși conștienți de nedreptate, îl plătesc.

Ana și Corina sunt două adolescente, amândouă spun că s-au aflat în astfel de situații și de fiecare dată au ales să renunțe la produs, chiar dacă aveau nevoie de el.

„Nu e corect. Mi s-a întâmplat de multe ori, și la magazine mari. Niciodată nu mi-a convenit și de fiecare dată am ripostat”, mărturisește Camelia.

„Suntem bătrâni și nu avem bani. Tot ce avem dăm pe medicamente…și tot de la noi se ia. Avem pensia mică și dacă mai suntem furați și de la o pâine…E greu, dar ce să facem”, transmite Ionel.

„Mi s-a întâmplat să fie alt preț la casă. Am plătit și abia acasă, când m-am uitat peste bon mi-am dat seama că am plătit lucruri pe care nu le-am cumpărat. N-am mai mers să cer explicații că nu cred că rezolvam ceva”, spune Ligia.

„Am pățit, da. N-am mai zis nimic, am plătit și am plecat. Nu era diferență mare. Pentru 50 de bani nu vreau să fac scandal”, mărturisește Luca.

Totuși, există și norocoși: Iulian și Ramona zic că nu au fost „înșelați niciodată”, și chiar dacă ar trece prin asta, ar riposta și ar cere explicații: „Trebuie să fim corecți între noi, odată ce alegem să cumpărăm produse dintr-un magazin, vrem să fim tratați așa cum trebuie”.

Diferențele de prețuri pot apărea zilnic, dar prin cunoașterea drepturilor noastre și comunicarea deschisă cu personalul magazinului putem gestiona astfel de situații.

Urmărește Sibiu 100% în Google News

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ: A murit Gheorghe Vaida, antrenor de tenis de masă la Romgaz Mediaș

Antrenorul Gheorghe Vaida, care a descoperit-o pe multipla campioană Andreea Dragoman, a încetat din viață.Anunțul a fost făcut pe...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect