6.000 de pacienţi ai Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu (SCJUS) au primit acasă în lunile august şi septembrie chestionare prin care li s-a solicitat părerea în legătură cu activitatea şi condiţiile din cea mai mare unitate sanitară din judeţ. Răspunsurile lor au scos în evidenţă avantajele dar şi dezavantajele sistemului. Concluzia: 75 la sută dintre pacienţi sunt mulţumiţi de serviciile furnizate de Spitalul Judeţean. Conducerea spitalului a declarat că a recurs la soluţia chestionarelor anonime după mai multe încercări de a realiza sondaje pe pacienţii internaţi, studii care nu au avut efectul aştepat. „Am încercat în spital câteva sondaje în ultimii trei ani şi jumătate şi erau atât de bune că nu-ţi venea să crezi. Am ajuns la concluzia că sondajul nu trebuie făcut în interiorul spitalului, pentru că acolo pacientul este subiectiv, dacă e sub supraveghere nu are încredere şi spune că totul este în regulă”, spune Minerva Boitan, managerul SCJUS. Chestionarele au fost trimise în lunile august şi septembrie, unor pacienţi care au fost internaţi în primul semestru al anului. Din cei 6.000 de sibieni care au primit chestionare, au răspuns 1.013. Plus şi minus Prima întrebare din sondaj a vizat aspectele de care au fost mulţumiţi pacienţii. Aici, 85,5 la sută dintre respondenţi au bifat calitatea serviciilor medicale, 75,1 procente condiţiile de cazare, 60,3 la sută calitatea hranei, 74,2 la sută starea de curăţenie şi 80,2 procente comportamentul personalului medical. La cea de-a doua întrebare, respectiv aspectele care ar trebui îmbunătăţite, 29,7 la sută au notat calitatea îngrijirilor medicale, 32,1 la sută condiţiile de cazare, 47,6 la sută calitatea hranei, 31 la sută starea de curăţenie şi 29,7 procente comportamentul personalului medical. Cea mai interesantă rubrică din sondaj, ultima de fapt, cea de comentarii şi sugestii a fost folosită din plin. 12 dintre cei chestionaţi sunt nemulţumiţi de comportamentul personalului medical, reclamând lipsă de respect pentru intimitatea pacientului, pentru datele cu caracter confidenţial şi consultaţiile brutale. Totodată, unii spun că numărul de paturi este insuficient, iar alţii se plâng de timpul lung de aşteptare pentru consultaţii sau controale în anumite secţii. Sunt pacienţi care reclamă faptul că personalul medical nu comunică cu bolnavii, dar şi pacienţi care se plâng că au fost trimişi înspre cabinetele private. Pacienţii au scris şi despre probleme care nu au nicio legătură cu competenţele conducerii spitalului, cum ar fi cererea unui respondent de a i se găsi un post de fochist. Măsuri în urma sondajului În urma analizării rezultatelor acestui studiu, conducerea spitalului va organiza cursuri de comunicare şi de calitate a îngrijirilor medicale pentru personalul mediu. Totodată se intenţionează reducerea timpului de aşteptare al bolnavilor programaţi la control. Rezultatele sondajului vor fi discutate pe fiecare secţie în parte, cu şefii de secţii. (D.L.)
Actualizat:
Pacienţii despre Spitalul Judeţean
Cele mai citite
Cick
Ultimele știri
Se întrerupe furnizarea apei pe mai multe străzi din Sibiu
Apă Canal Sibiu S.A. anunță că joi, 16 octombrie, vor avea loc lucrări de spălare și igienizare a rezervorului...