„Creată în 2005, Asociaţia Judeţeană de Turism Sibiu este o asociaţie care misiune este să dezvolte politica turiştilor şi să le implementeze” Aşa sună, în româneşte, misiunea AJTS, postată pe profilul oficial de Facebook al judeţului Sibiu. „Deocamdată nu avem un site adevărat, trebuie să folosim platformele de socializare” motivează directorul executiv Simina Manea promovarea pe gratis. Asociaţia Judeţeană de Turism Sibiu (AJTS) face, timid, primii paşi în online. De mai puţin de două săptămâni, reprezentanţii ei au deschis conturi de Facebook şi Twitter, prin care speră să atragă turiştii. http://www.facebook.com/pages/Sibiu-County/116974848312785 este adresa unde utilizatorii de internet pot găsi, în limba engleză, profilul judeţului Sibiu. Deocamdată, au fost postate doar câteva hărţi, fotografii cu bisericile fortificate din judeţ, bisericile pictate de fraţii Grecu, repere despre centrele de informaţii turistice şi muzeele deschise pe timpul iernii. Însă pagina are deja 80 de „fani” printre care se numără şi Simina Manea, directorul executiv al AJTS şi – se pare – utilizator împătimit al Facebook-ului. „Noi am creat pagina, echipa executivă a asociaţiei. Încercăm să vedem ce fel de informaţii sunt căutate şi aşteptate de potenţialii vizitatori. E până în momentul în care vor avea un site adevărat. Contul de Facebook este legat de un cont de Twitter, însă pe Twitter încă n-am avut timpul necesar să experimentăm cu facilităţile pe care ni le oferă” explică Manea în exclusivitate pentru Sibiu 100%. Realizată în regie proprie, pagina de internet are încă destule lipsuri, iar cea mai vizibilă problemă pare a fi limba engleză. Tradusă în româneşte, misiunea AJTS ar fi: „Creată în 2005, Asociaţia Judeţeană de Turism Sibiu este o asociaţie care misiune este să dezvolte politica turiştilor şi să le implementeze” Eterna problemă: nu sunt fonduri Destul de sărăcăcios se prezintă şi site-ul oficial al Asociaţiei de Turism (www.sibiu-turism.ro), unde potenţialii turişti nu găsesc decât controversata broşură de 52 de pagini „Sibiu – comoara de la poalele Carpaţilor” varianta în limba română. „Broşura, care ar trebui să fie un instrument util promovării turismului sibian, prin bogăţia, calitatea şi obiectivitatea informaţiei scrise şi imagistice, este, în opinia noastră, un nou eşec editorial, pe o piaţă şi aşa extrem de deficitară” crede prof. dr. Corneliu Bucur, fostul director al Complexului Naţional Muzeal ASTRA. De altfel, pentru anul 2010, AJTS şi-a propus lansarea unui site „Complex şi dinamic pentru destinaţia Sibiu” „Este vorba de un portal. Dorim să obţinem fonduri europene pentru aceasta. Vom achiziţiona şi alte domenii, va rămâne şi acesta. Acum ne concentrăm pe elaborarea proiectului, cred că o lună va mai dura toată procedura” susţine Simina Manea. Însă, chiar şi după ce proiectul va fi redactat şi depus, procedurile de evaluare sunt îndelungate şi, în eventualitatea acordării finanţării, portalul nu ar putea fi funcţional mai devreme de anul 2011. În căutare de specialişti Cum echipa executivă a asociaţiei constă doar din două norme şi jumătate, Simina Manea recunoaşte că spectrul activităţii care trebuie desfăşurată este prea larg pentru personalul existent. „Suntem în plin proces de „chiziţie” Chiar joi vom avea un interviu pentru un post de relaţii publice şi marketing. Vom avea o persoană pentru partea de marketing” a precizat directorul executiv al AJTS. Victor Rusu
Actualizat:
Sibiul îşi caută prieteni pe internet
Cele mai citite
Ultimele știri
ULTIMA ORĂ: Tablă în pericol de cădere de pe o clădire din Sibiu. Pompierii au intervenit rapid
În urma avertizării meteorologice de cod portocaliu de vânt puternic, la nivelul ISU Sibiu a fost activată Grupa Operativă."Până...