0.2 C
Sibiu
duminică, ianuarie 12, 2025

Reputaţia online mai puternică decât CV-ul

Cele mai citite

ªtiaţi că unii angajatori folosesc diverse motoare de căutare pe Internet pentru a afla mai multe despre candidaţii care doresc să ocupe un loc de muncă în organizaţia lor? Cu o simplă comandă de căutare, credibilitatea unor candidaţi poate fi distrusă instantaneu. Imaginea lor poate fi �ăsturnată�automat, în funcţie de datele găsite, fiind scoşi imediat de pe lista potenţialilor angajaţi. Dacă numele dvs. este menţionat pe site-ul unei firme, instituţii, sau aveţi o prezentare într-o publicaţie importantă, atunci reputaţia online vă avantajează. Dar dacă vă aflaţi pe blogul unui fost iubit este aproape imposibil să eliminaţi acel comentariu din mediul online. Mesaje negative pot fi postate de foşti colegi, şefi sau foşti subalterni cu care nu aţi avut relaţii cordiale. Poze haioase din vacanţă, ori de la petreceri postate pe Internet, s-ar putea să nu-l amuze pe recruiter. Google, de exemplu, nu va elimina niciun rezultat al căutării doar pentru că vă afectează negativ imaginea şi vă elimină din cursa pentru obţinerea unui job. Deoarece reputaţia online este un pas critic în obţinerea unui nou loc de muncă, se recomandă monitorizarea imaginii care vi s-a format pe Internet. Acest lucru îl puteţi efectua prin setări automate a motoarelor de căutare (gratuite), care vă înştiinţează despre orice informaţie sau afirmaţie apărută. Astfel, veţi şti în permanenţă când, unde cine şi ce discută despre dvs.Timpul în care se găsesc aceste date poate fi de la câteva ore la câteva zile de la momentul apariţiei lor. Este o tehnică pe care o puteţi folosi pentru a vă da seama cum sunteţi perceput în mediul online şi dacă această imagine este corectă. În funcţie de rezultatele căutării, stabiliţi ce aveţi de făcut. Dacă feedback-ul obţinut este pozitiv, în mod sigur îl va mulţumi şi pe angajator. Dar, dacă imaginea dvs. este �#351;ifonată�sau mai rău, �ăvălită în noroi� uneori pe nedrept, atunci trebuie acţionat imediat prin construirea rapidă a unei identităţi online. Această identitate se stabileşte în comunităţile online şi site-uri web, utilizându-vă numele real. Un pseudonim, o poreclă sau o parolă creează impresia de neseriozitate. Este important să vă creaţi conturi şi să fiţi activ intrând în grupuri cu interese profesionale comune, legate de aria profesională în care doriţi să activaţi, precum şi site-uri de socializare decente. Atenţie! Nu este de ajuns să fiţi doar membru, ci şi să postaţi comment-uri şi articole. Vă puteţi spori reputaţia online dacă oferiţi şi primiţi recomandări, intrând pe forumuri sau pe bloguri, scriindu-vă opiniile. De exemplu, dacă vizaţi un loc de muncă în domeniul economic, puteţi face analize detaliate asupra evenimentelor recente. Astfel, puteţi fi văzut de unul dintre angajatorii de top şi invitat la interviu. Cea mai bună opţiune este aceea de a vă crea suficiente date care să vă pună într-o lumină pozitivă, astfel încât să le depăşească pe cele negative, când acestea există. Vă puteţi realiza chiar şi un blog profesional deoarece angajatorii au început să ţină cont de munca depusă în susţinerea blogurilor. O regulă importantă: nu încercaţi să vă construiţi o altă imagine decât sunteţi în realitate. Aceasta se va prăbuşi mai devreme sau mai târziu. Dar cum procedaţi atunci când descoperiţi că o persoană a atentat pe Internet la reputaţia dvs. publicând informaţii false sau v-a calomniat? Primul pas ar fi să comunicaţi persoanei că renunţaţi la solicitarea daunelor morale dacă şterge în cât mai scurt timp acele informaţii şi orice urmă a lor. Puteţi apela la un avocat profesionist sau la o firmă specializată. În cazul în care situaţia nu se rezolvă astfel, autorul fiind greu de identificat şi �ârât�în sala de judecată, puteţi apela la serviciile unor firme cunoscute ca �părători de reputaţie� Contra unei sume consistente, aceste firme pot contacta site-urile care conţin informaţii negative şi în câteva luni acestea dispar. Dar, înainte de a solicita ştergerea acestor date, apărătorii de reputaţie fac cercetări proprii asupra fiecărui caz în parte. Există situaţii în care unele solicitări nu sunt şterse, deoarece acestea sunt… adevărate, iar ştergerea lor ar cauza prejudicii celorlalţi. De exemplu, agentul comercial X al unei firme a dispărut cu banii încasaţi din vânzarea mărfii. Această informaţie apărută pe Internet nu va putea fi ştearsă, deoarece este o chestiune de unfair-play faţă de ceilalţi potenţiali angajatori. În concluzie, indiferent în care dintre situaţii vă aflaţi, fiţi cu ochii pe Internet. Pe curând! Gabriela Pleşca, Senior Recruiter HR, Formator specialist resurse umane & comunicare Centrul de formare profesională STAFF 2000

Publicitate
Ultimele știri

Pr. Constantin Necula: „Pocăiți-vă, căci s-a apropiat Împărăția cerurilor” (Matei 4. 12-17)

Un strigăt al smereniei peste toată mârșăvia oamenilor. Până astăzi Dumnezeu-Omul, pe malul tuturor Iordanelor unde se adună păcătoșii,...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect