Ministerul Afacerilor Interne a informat că, începând de miercuri, cetăţenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanţa, Slobozia, Iaşi, Deva, Sibiu, Timişoara şi judeţul Ilfov vor putea obţine în format digital, dar şi fizic, la cerere, certificate de naştere şi deces.
Activitatea de înregistrare a evenimentelor de viaţă, naştere şi deces, desfăşurată de către ofiţerul de stare civilă, se va realiza în format digital.
Potrivit unui comunicat, punerea în funcţiune a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC a fost iniţiată, în luna aprilie, la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale ale judeţului Ilfov, prin înregistrarea în format digital a deceselor şi naşterilor şi, având în vedere rezultatele obţinute, miercuri Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, cu sprijinul Direcţiilor Judeţene de Evidenţă a Persoanelor din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Sibiu şi Timiş, precum şi al direcţiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat operaţionalizarea la nivelul celor şapte municipii reşedinţă de judeţ.
O nouă etapă privind extinderea SIIEASC este preconizată a se realiza la data de 10 mai prin includerea unor localităţi din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Sibiu şi Timiş.
Punerea în funcţiune, la nivel naţional, a sistemului informatic se va realiza etapizat, urmând a se finaliza în acest an, pe 24 septembrie, precizează Ministerul de Interne.