10.2 C
Sibiu
joi, octombrie 9, 2025

Oamenii care au curajul să își exprime ideile sunt leaderii acestui moment

Cele mai citite

Arta vorbitului în public a devenit o condiţie pentru a avea succes în zilele noastre, atât în mediul de afaceri, cât şi la nivel de comunicare interpersonală. Pentru că statisticile încă plasează teama de a vorbi în faţa celorlalţi pe primul loc în topul fobiilor, alături de frica de moarte, trainerul Paul Ardeleanu susţine seminarii în toată ţara, prin care doreşte să îi înveţe gratuit pe oameni arta construirii şi susţinerii unei prezentări fără emoţii în faţa celorlalţi. De curând, sute de sibieni au avut posibilitatea să participe la seminarul susţinut de Paul Ardeleanu, intitulat „Cum să prezinţi cu impact în afaceri”. Conceptele cheie pe care le-a dezvoltat în faţa publicului la evenimentul de la Sibiu, sunt explicate de trainer într-un interviu acordat pentru cititorii Sibiu 100%.

Cum se dezvoltă capacitatea de lider care să convingă mulţimile şi să le influenţeze să treacă la acţiune?

Prin practică. Ca orice abilitate ea se dezvoltă prin exercițiu constat. De foarte multe ori facem asocierea între cum se dezvoltă un mușchi și cum se dezvoltă abilitatea de a vorbi în public. Pentru a dezvolta mușchii fizici este nevoie să mergem la sala de antrenament și să exersăm. La fel este și cu mușchii vorbirii. 3 contexte diferite în care oamenii pot să exerseze acest mușchi sunt:

  • La un grup de practică de Public Speaking

  • În cadrul echipei, să prezinte o anumită idee inovativă

  • Prin susținerea unor traininguri la Organizații non-guvernamentale sau grupuri care au nevoie de o perspectivă externă

Cum pot fi prezentate cu impact sporit asupra clienţilor produsele şi serviciile oferite de o firmă?

Mult din impactul unei prezentări ține de prezentator. Aristotel a spus, acum câteva mii de ani, că o prezentare este formată din 3 aspecte: Ethos, Pathos, Logos. Ethos înseamnă cine vorbește – credibilitate. Pathos înseamnă cum vorbește – pasiunea. Logos înseamnă ce vorbște – logica. În momentul în care aceste 3 componente sunt în armonie și fiecare dintre ele este bine construit, prezentarea are impact.

În prezentările dumneavoastră, aduceţi în atenţie un concept inedit – cercul de aur al afacerii. La ce se referă?

Este un concept pe care l-am învățat din cartea lui Simon Sinek, „Întreabă-te DE CE”. Acest concept le scoate în evidență oamenilor cum orice afacere, în momentul în care este construită și atunci când se comunică despre ea, este nevoie să înceapă de la DE CE. Care este acel DE CE, motivația fundamentală, pe care a fost construită afacerea. Ideea de bază este că atunci când comunicăm despre afacerea noastră, despre produsele noastre, despre serviciile noastre, să începem de la DE CE.

Care este cea mai bună metodă prin care se poate comunica eficient către public?

Metoda nr. 1 este practica. În momentul în care există practică constantă și cu dorința de a îmbunătăți se formează abilitățile unui bun vorbitor. Multe persoane în momentul în care văd o altă persoană ce vorbește impecabil pe scenă sau chiar și într-o prezentare de vânzare își spun: „Wow… ce talent are”. De multe ori ei nu își dau seama de anii de muncă ce stau în spatele acelui „talent”.

În ce constă plasa de siguranţă pe care este util să o utilizăm atunci când ne uităm ideile în timpul unui discurs?

Plasa de siguranță este structura prezentării noastre. În momentul în care avem o structură pentru prezentare, chiar dacă am uitat ceea ce urmează putem sa trecem la următorul element din structură. Plasa de siguranță pe care o recomand și în seminariile mele este modelul DISCURS:

Deschidere
Introducere
Structura
Cazuri concrete
Utilizare
Recapitulare
Surpriza

Care consideraţi că sunt secretele unei comunicări cât mai pertinente şi de interes?

Nu exista secrete. Este vorba de multe ore pe scenă și îmbinarea cu succes a celor 3 factori: Ethos, Pathos, Logos.

Prin ce unelte poate fi construit un discurs cu impact?

De cele mai multe ori, în momentul în care construiesc o prezentare mă gândesc la următoarele aspecte:

  • Am o deschidere cu cârlig care să le capteze atenția din primele 5 secunde?

  • Am o încheiere care să îi facă să se gândească?

  • Am momente de interacțiune care să îi facă să dialogheze cu mine?

  • Am momente cu activități în care să demonstrez practic ceea ce spun?

  • Am momente cu poveste în care să îi emoționez?

Dacă am răspuns cu Da la toate aceste aspecte, urmează o prezentare memorabilă.

Cât de importantă consideraţi că este charisma în comunicarea de afaceri şi cum poate fi crescută?

Foarte importantă. Există o carte în limba engleză ce se numește „Charisma Myth” și, practic, evidențiază faptul că cei mai mulți oameni consideră că te naști carismatic. Ei bine, carisma, cât și abilitatea de a prezenta sunt abilități și pot fi dezvoltate. Carisma este mult influențată de limbajul non-verbal și para-verbal și ea poate fi dezvoltată prin:

  • Exerciții de actorie

  • Exerciții de dicție

  • Meditație

Care sunt modalităţile prin care se poate scăpa de teama de eşec?

Să eșuezi cât mai des. În momentul în care ai trecut deja de multe ori prin eșec, nu îți mai este frică de el.

Ce recomandări aveţi pentru creşterea încrederii în sine?

Aş avea 3 recomandări: începe să susții prezentări cu public, repetă orice prezentare şi crezi cu 100% tărie în orice prezentare.

Susţineţi că fiecare persoană are în interior o voce puternică ce abia aşteaptă să iasă la suprafaţă şi să se exprime. Care este legătura între această voce şi obţinerea performanţei?

Oamenii care au curajul să își exprime vocea și ideile sunt leaderii acestui moment. Cei care au o viziune și o transmit mai departe reușesc să îi conducă pe ceilalți către viziunea lor.

Care este portretul ideal al unui comunicator de succes?

(Pasiunea pentru ceea ce prezintă + Încrederea în el însuși) x Peste 100 de prezentări = Comunicator de succes

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/VIDEO: Zeci de percheziții în Sibiu și țară la „producătorii” de identități false

Polițiștii și procurorii DIICOT fac percheziții, joi dimineața, în nouă județe și în București, pentru destructurarea unei grupări care...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect