-2.8 C
Sibiu
joi, noiembrie 13, 2025

Evaluările Naționale au început cu clasa a II-a

Cele mai citite

4330 de elevi din clasa a II-a din judeţul Sibiu, au susţinut astăzi, 10 aprilie 2017, proba scrisă la Limba română. În același timp, elevii de la şcolile cu predare în limba germană/maghiară au susținut  proba scrisă la Limba maternă conform calendarului şi metodologiei de organizare şi desfășurare a acestor examene, aprobate de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.
Pe 11 aprilie, elevii de clasa a II-a vor susţine proba orală de citit în Limba română respectiv în Limba maternă, în 12 aprilie se va desfăşura proba scrisă la Matematică, iar în 13 aprilie elevii de la şcolile cu predare în limba minorităţilor naţionale ( germană/maghiară ) vor avea de susţinut scris- cititul la Limba română pentru minorităţile naţionale.
Potrivit metodologiei, sălile în care se susțin evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt, de regulă, sălile în care elevii își desfășoară activitatea în mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi.
Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a IV-a și tot de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională la clasa a VI-a.
„Testele vor fi evaluate în cadrul unităților de învățământ de cadrele didactice care predau în respectivele școli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învățământ este insuficient, președintele Comisiei de organizare și de administrare a evaluărilor din respectiva unitate de învățământ solicită comisiei județene nominalizarea unor cadre didactice din alte școli. Înainte de începerea procesului de evaluare, președintele din centrul de evaluare are obligația de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori”conform metodologiei.
Fiecare test este evaluat de două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum și alte informații referitoare la evaluare sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic.
Rezultatele obținute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei și vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

O spune ministrul Educației: Profesorii, principalii vinovați pentru analfabetismului funcțional din rândul elevilor

Daniel David, ministrul Educației, a spus că lipsa de pregătire a cadrelor didactice este cauza principală a analfabetismului funcțional...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect