Cum să avem o casă organizată

banner
banner
banner
banner

Pentru nimeni nu este ușor să conducă o gospodărie și oricât ar fi de plictisitoare, detaliile existenței nu pot fi evitate. Majoritatea oamenilor trebuie să lucreze, să gătească, să facă piața, să aibă grijă de casă, se se ocupe de gestionarea banilor și de documente. Este suficient să încetăm să mai facem unul dintre aceste lucruri și vom rămâne în urmă, acest lucru influențând toate celelalte aspecte legate de administrarea casei. Astfel, această acumulare de lucruri mărunte ne face să simțim că nu ne putem ține sub control existența. Iată câteva reguli pentru a reduce organizarea casei la o formă cât mai simplă:

banner

 

Folosește o cutie pentru toate hârtiile primite

Aici pune toate hârtiile de care trebuie să te ocupi. Astfel, odată primite, pune în cutie facturile de plătit, extrasele de cont, chitanțele, formularele care trebuie completate, scrisorile la care trebuie să răspunzi etc. Nimeni nu se poate ocupa de toate imediat, însă, chiar dacă apuci să te ocupi de cutia cu hârtii o dată la două sau trei săptămâni, vei păstra controlul asupra lor.

Agendele

Fă-ți o obișnuință din a nota datele în agendă imediat ce le afli și nu te baza doar pe memorie. Dacă ai o viață de familie aglomerată, e important să ai un carnet de notițe pentru întreaga casă. Organizează la anumite intervale de timp întâlniri pentru carnețelul de notițe, pentru a înștiința întreaga familie în legătură cu ce are de făcut fiecare membru al ei. 

Listele cu lucruri de rezolvat

Dacă ai impresia că alergi toată ziua și nu reușești să realizezi mare lucru, concentrează-te asupra unei liste cu lucruri de rezolvat. Fă-ți în fiecare zi o listă cu lucrurile pe care trebuie să le faci, indiferent cât de nesemnificative sunt. Completeaz-o în permanență, pe măsură ce îți mai amintești câte un amănunt. Taie lucrurile de pe listă pe măsură ce le rezolvi. Contează să faci asta, deoarece este un semnal vizual foarte bun, care îți permite să vezi cât ai realizat într-o zi și te face să te simți mai bine. Chiar dacă nu reușești să rezolvi întreaga listă, notează tot ce a rămas pe lista din ziua următoare. 

Planificatorul săptămânal

Realizeaza pe o coală mai mare un panou planificator săptămânal și completează-l în fiecare duminică seara cu activitățile tuturor pentru săptămâna ce urmează. 

Avizierul

Ține un avizier al evenimentelor într-un loc central din casă, de preferință deasupra sau în preajma mesei de lucru. Folosește-l pentru toate hârtiuțele asociate cu evenimente sau întâlniri viitoare, cum ar fi cărțile de vizită cu programări la medici, dentist, invitații la petreceri, zile aniversare, itinerarii de călătorie ori bilete la teatru/spectacole. Aruncă toate hârtiile imediat ce a trecut un eveniment, pentru a nu se încărca de hârtii nefolositoare.

Cutiile pentru materiale reciclabile

Indiferent cât de puțin spațiu ai în casă, cutiile pentru colectarea recipientelor de carton, hârtia, cutiile de conserve și sticlele de plastic trebuie să aibă un loc în casă. Ideal este să speli cutiile de conserve  și recipientele de mâncare. Implică-i pe toți membrii familiei în această acțiune de reciclare – mai ales copiilor mai mărișori este bine să li se dea această responsabilitate. 

Să ai permanent o pungă pentru lucrurile de dat

Păstrează o pungă mare într-un dulap. Ori de câte ori dai peste ceva ce nu mai porți, nu mai citești  sau nu mai folosești, pune obiectul în pungă. Când punga s-a umplut, pune-o în mașină și las-o la prima organizație caritabilă pe care o întâlnești. 

Spălatul rufelor

Pune în fiecare dormitor și baie câte un coș/cutie pentru rufe murdare, astfel încât nimeni să nu mai aibă vreo scuză pentru a lăsa haine murdare pe jos. Explică-le clar tuturor că nu vor fi spălate decât hainele care se află în coș. Spune-le membrilor familiei tale ca, atunci când au nevoie să le speli ceva urgent, să pună articolul respectiv pe podea, lângă mașina de spălat și să te anunțe!

Cusutul hainelor

Este important să ții un coș pentru hainele care trebuie cusute sau ajustate. Fie că e vorba despre nasturi slăbiți, tivuri desfăcute, cusături rupte – adună hainele și ocupă-te de toate odată. Dacă nu te pricepi la cusut și știi că nu ai să te apuci niciodată, găsește un prieten care se pricepe și oferă-i în schimbul câtorva ore de cusut să ai grijă de copii sau să-i faci altă favoare.

10 minute de curățenie

Ai observat vreodată cât de multe poți face într-un timp foarte scurt, dacă ești forțat de împrejurări? Atunci când un prieten te anunță în ultimul moment că vine în vizită la tine te agiți încolo și-ncoace, dar rezultatul este incredibil de bun. 

Ghidează-te după principiul celor zece minute de curățenie și acordă-ți acest timp în fiecare dimineață pentru a face puțină ordine și curățenie în zonele esențiale, precum baia și bucătăria. În baie poți șterge rapid chiuveta și să pui dezinfectant în toaletă. În bucătărie, fă ordine pe blatul de gătit și pe masă și clătește vasele de la micul dejun. De asemenea, ziarele din ziua precedentă sau plicurile rămase de la scrisori trebuie puse în cutia de reciclare. Chiar dacă nu e o curățenie temeinică, te va ajuta să ții pasul cu treburile și să nu rămâi cu ele în urmă pe măsură ce trec zilele săptămânii. De altfel, reprizele de curățenie de 10 minute sunt un mod foarte bun de a-ți determina copiii să își facă ordine în camere. Spune-le că trebuie să facă maximum posibil în 10 minute, cronometrează-i și vezi cine are camera cea mai ordonată la sfârșit. 

 

 

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img
spot_img
spot_img
- Produs în Sibiu- campaniespot_img
Ultimele știri

Scumpirea alimentelor este tot mai resimțită de est-europeni

Criza rezultată în urma războiului din Ucraina duce la creșteri uriașe de prețuri în majoritatea magazinelor din Europa. Totuși,...
spot_img

Știri pe același subiect